Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey bart,

Zou je niet beter werken met papiermaché op je platen, is iets lichter dan ployfila vulmiddel (kan anders een dure bedoening worden met zo'n hoogte) en verdunde houtlijm die je nadien kunt overschilderen om zo tot een hard geheel te komen.
 
Thanks voor de bemerking Swaken maar een dure bedoening niet echt, ik heb zo'n doos van 3 Kg staan, maar zwaar daar heb je wel een punt. Ik zal eens experimenteren met beiden.
Papiermache daar heb ik nog niet veel mee gewerkt dus eerst eens goed uit proberen.

Grtz Bart.
 
ziet er goed uit bart een mooie rotspartij heb je uitgehakt.

het aan kleden van de rotsen kan je natuurlijk op verschilende manieren doen.

je kan je rots plat leggen en insmeren met (flexsibele tegellijm) wel goed verdunnen( lopent maken ) en insmeren met een behangpap borstel, zo krijg je ook een echt rots uitzicht en kan je alle kleine inkepingen die je nu uithakt ook behouden.

wel geen gewone tegellijm gebruiken want die brokkelt af .

er zullen mischien nog wel tips naar boven komen om rotsen te bekleden , ik zou zeggen test eens een paar dingetjes uit en kies dan wat je het beste aanstaat ;)
 
Heb je een merk van die flexible tegellijm Amazone? Zo kan ik die ook uitproberen.

Grtz Bart.
 
Na enkele testen ben ik begonnen aan het "bekleden van mijn klifje".
Ik heb gekozen voor een misschien wat niet alledaagse methode, de moeilijke plaatsen heb ik bewerkt met papiermache, dan alles ingesmeerd met polyfila. Het gewicht valt heel goed mee.
Wanneer het half droog was nog eens met een natte borstel enkele plaatsen bijgewerkt.


attachment.jpg


Ik ben stilletjes aan ook begonnen aan het strand gedeelte, nog een paar rotsjes bijgeplaatst.


attachment.jpg

En nu eens denken over de schilder techniek.


Grtz Bart.
 
Hey Bart, je hebt hier en heel mooie rots neergezet. Alleen spijtig dat de horizontale lijnen niet meer zichtbaar zijn die zo typisch zijn voor de PDH, of ga je die nog aanbrengen?
 
Thanks Christophe. Sommige zijn nog een beetje zichtbaar, waarschijnlijk door al dat wit niet zo duidelijk. Maar er moeten er wel weer wat bij gesculpt worden.

Grtz Bart.
 
De eerste laag verf zit erop, het is echt wel een hell of a cliff. :wacko:
Geschilderd met burnd sienne op waterbasis, heel sterk verdund. Het is de bedoeling dat de burnd sienna de dieper gelegen delen zal accentueren.
De volgende laag verf is oker en italian earth.


attachment.jpg

Stillaan komen ook de horizontale lijnen terug.

Grtz Bart.
 
Ik heb een beetje bang dat je met deze hoge rotsen behoorlijk lege stukken ga creëren in je diorama,persoonlijk had ik de rotsen gehalveerd zodat je bv.. het toekomen van de rangers op het strand en het instelling zetten van de ladders/touwen tegen de rotsen had kunnen uitwerken,of je had kunnen kiezen voor het ogenblik dat de rangers boven komen om de stelling in te nemen maar dit is dan ook mijn persoonlijk idee...;)

Maar ik moet ook toegeven dat je ongelooflijke mooie en geloofwaardige rotsen weet neer te zetten,kijk uit naar de volgende update van dit prachtig tafereel ...
 
Bart dat gaat hier vooruit jongen ! Mooie progressie ! De horizontale lijnwerking in de rotsen kan je wellicht ook nog benadrukken met tonale verschillen in de lagen.
 
Ik begrijp wat je bedoeld Danny, maar mijn bedoeling is dat alle aspecten van die aanval aan bod komen. Het afvuren van de touwen, het omhoog klimmen ( en vallen natuurlijk), het boven komen. ;)
Ik dacht aan z'on 15 figuren. Maar inderdaad ik zal moeten opletten voor lege stukken, en alle ideeën voor die op te vullen zullen heel welkom zijn.

Zoiets had ik ook in mijn gedachten GUnit, ik heb wel nog een ander probleempje ontdekt, er zijn ook een aantal verticale lijnen die sterk uitkomen op PDH, ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Maar we zien wel hé.

Grtz Bart.
 
Dat is een serieuze hoogte ! Wordt heel indrukwekkend op die manier.

Indien foto's gewenst van de gerestaureerde PdT moet je maar vragen.

Lijkt me heel interessant om die hier in dit topic te plaatsen.
 
Pointe du Hoc krijgt stillaan zit kleur, een 3 tonige wash gezet van Burnt Sienna gevolgd door Oker en als laatste Italian earth.
Daarna specifieke delen gedrybrushed met Yellow Oker, Light Sienna en Rood Bruin.
Er is nog veel werk aan de winkel naar het komt wel goed.


attachment.jpg
Het blijft wel moeilijk om een scherpe foto te nemen.

En met een figuurtje er bij


attachment.jpg


Grtz Bart.
 
Het is een mooie rotswand aan het worden,alleen vind ik de hoogte/breedte verhouding niet zo erg kloppen.Misschien ligt dit aan mij.
Je zou hem doormidden kunnen zagen en dan naast elkaar plaatsen,en dan nog een mooie rotspartij overhouden.
 
Bert65, PdH is ongeveer 30 meter hoog, dus zou het op schaal ongeveer 85 cm hoog moeten zijn. Dit kan kloppen van op fotos van de aanval op PdH kunnen de Rangers ongeveer 17 Keer in de klif. Hier op schaal is dit ook zo het geval.
Je mag niet vergeten dat die kliffen hoog zijn hoor, ik zelf aan de voet gestaan... . Op de meeste fotos zie je maar een klein deeltje van de klif.
Zoals al eerder verteld, is het de bedoeling om alles weer te geven, het klimmen, de touwen afvuren, vallen en boven komen.
Hier een foto van de werkelijke hoogte


attachment.jpg

Kijk eens naar die mensen,...Het zal erop aan komen alles mooi te verdelen.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan