Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]
Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 323

Discussie: Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Lightbulb Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

De titel is een hele mond vol, maar de diorama zal ook niet echt klein zijn.
    Pionte de Hoc is ongeveer 30 m hoog, omgerekend naar 1/35 kom ik uit op een hoogte van ongeveer 85 cm.
    De bedoeling is eigenlijk het gevecht tegen de klif en de Duitsers weer te geven.
    Het idee zit als een hele tijd in mijn hoofd om dit te maken, ook omdat de aanval op Pionte du Hoc nog steeds als één van de meest succesvolste militaire operaties wordt beschouwd.

Een foto van Pionte du Hoc

Zo na deze intro kan ik beginnen aan mijn klifje.

Grtz Bart.

Standaard

dat is best groot bart.
    mischien 1:48 of 1:72 overwegen ?

maar het moet natuurlijk niet want op 1:35 kan je veel mooie dinges laten zien die in een kleinere schaal kunnen verloren gaan.

in ieder geval veel suc6 en ga natuurlijk weer volgen

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt er weer een om te volgen Bart, veel succes met de bouw van dit stukje geschiedenis.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Dit wordt er zeker een om te volgen !

Als ik je een tip mag geven : ik zou niet te groot gaan in oppervlak, maar wel de hoogte (ongeveer) respecteren. Wanneer je op een klein oppervlak werkt zal dit de verhouding met de hoogte accentueren. Misschien kun je zo zelfs wat van de hoogte afdoen ?

Veel succes, die rotsen zullen een hele uitdaging vormen.

Groeten Rik

Standaard

Interessant onderwerp. Ben benieuwd welk deel van de rotsen ge gaat maken, en waar (onderaan, bovenaan of in het midden van de rots) ge het dio gaat situeren.

De foto is ook heel interessant, het lijkt wel alsof er arbeiders aan touwen aan't werken zijn. Ik ben er in 2009 geweest en toen was de observatiebunker (bovenaan de foto) niet meer toegankelijk voor het publiek omdat de rotswand aan het afbrokkelen is. Waar komt de foto vandaan ?

Standaard

Bedankt voor de eerste reacties.

Amazone ik zal het toch houden op 1/35 want 1/72 en 1/48, die schalen ken ik zo niet. Mijn Ranger zijn ook al gekocht op 1/35.

Rik je hebt zeker gelijk in de oppervlakte, het strand was op het moment van de aanval ook maar een 10 tal meters breed, dus ik denk zo'n 30 cm keistrand en misschien een streepje zee

Wet Sellery ik zou de volledig hoogte van Pionte du Hoc nemen, onderaan de rangers (met enkele aan de touwladders en touwen) bovenaan de Duitsers.
    De foto komt van het net, een reisbrochure. Ik ben ook Pionte du Hoc geweest in 2002, toen was hij ook niet open. Jammer.

Aan de Klif ben ik al begonnen, isolatie paneelen gesneden, maar later zet ik wel enkele fotos hoor.

Grtz Bart.

Standaard

Was dat daar dat het afschieten van de enterhaken grotendeels mislukte omdat de touwen die eraan hangden te zwaar weegden doordat ze nat waren van de regen en zeewater ?
    Ik denk dat het daar was maar ben er niet zo zeker van maar het was met stellige zekerheid op D-Day bij de Yanks. 1 van de missers op D-Day , ze hadden vooraf alleen geoefend met droge touwen.........

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

wow, jij moet nogal een vitrinekast hebben als je dit werkje wil stallen? je hebt mijn aandacht, veel succes!!

grt Dave
    Op de werkbank: Revell Leopard 2A6 1/35
    HMMWV M997 Maxi Ambulance

Standaard

Yep Famo, dat was een van de problemen die de Rangers hadden.
    Oeps, z'on grote vitrinekast heb ik niet, Dave. Neen, ik ga zelf een stolp maken uit glas of plexiglas voor deze dio.

Grtz Bart.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

De kanonnen die ze op PDH dienden uit te schakelen, waren meer landinwaarts opgesteld als ik me niet vergis. Mss. even nakijken ?

Ik zou gaan voor glas, want ik heb plexiglas geprobeerd in het verleden en zelfs met een vinger kon je al onverwijderbare krassen maken...

Het is wel een heel documentair project, zo'n klif met daarop al de geïmproviseerde werkzaamheden van de Rangers, en bovenaan het weerwerk van de verdedigers.

Eerlijk gezegd kijk ik hier wel naar uit (en op).

Succes Bart.

Standaard

Hey,

Mooi project, ik volg.
    De 636 (of 637, ik wil het kwijt) op de PDH is nu terug opengesteld voor het publiek. Is de moeite waard om nog eens te gaan.
    @Gunit, indd man, de kanonnen van PDH waren verwijderd en stonden verder landinwaarts opgesteld (niet alles was opgesteld, er lagen lopen langs de kant van een boerenwegel...) zodat er lege plaatsen waren die de Rangers moesten veroveren.
    Is wel een van de beter bewaarde plaatsen zo als het was ... al hoe wel, de bomkraters al goed opgevuld zijn door de loop van de jaren.

Standaard

Ter inspiratie Guy S W DeLillio heeft er hier een staan 1/72:
    http://www.missing-lynx.com/gallery/..._gdelillo.html
    Groetjes.......

Bert

Standaard

Zeer interessant project ga je hier maken,heb je al een idee hoe het gaat aanpakken met de figuren lijkt me niet zo gemakkelijk om de Rangers te vinden die de rotsen op klimmen...

Dit heb ik ook nog voor je...

Standaard

De werkzaamheden aan de klif zijn volop aan de gang, Ik sta nog in twijfel of ik een deel van de observatiebunker maak of niet.

Danny dit is een heel mooie foto, kan ik wel goed gebruiken. Ik maak eigenlijk nooit figuren zoals ze in de dozen worden verkocht, ik neem andere benen en armen. Ik stel ze eigenlijk een beetje zelf samen.

Grtz Bart.

Standaard

Nog geen foto's Bart? Ben benieuwd naar hoe je de rotsen maakt. Dit gaat in ieder geval weer een mooi dio worden.
    Ik heb ooit een rotsklimmendiorama gemaakt, hier is de link http://www.modelbouwen.be/showthread...ht=rotsklimmen

Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten