Hoofdsponsor

1/32 tornado madness ECR by Silenoz en IDS by Markske [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier terug een kleine update.
De eerst vleugel is klaar nog een paar kleine zaken bijwerken en we zijn er.
DSC_5999.jpg

DSC_5998.jpg

En nu een begin maken aan de tweede vleugel.
tot de volgende

Mark
 
Ai nog een veel plezier e ;-)
Het ziet er schitterend uit . Wel stalen zenuwen voor nodig denk , niet ?
Je maakt er weer een beestje van
 
Ziet er prachtig uit met al dat PE Mark. Jammer dat de kit op sommige plaatsen zo weinig details heeft, maar met uw kunsten wordt dit vast en zeker een rasechte schoonheid.
 
Flinke vooruitgang zie ik toch!!! Tornado die ik heb is de oude versie nog van Revell. en ik heb ooit gehoord dat iemand details aanbracht op het oude model wat revell later heeft overgenomen in de nieuwe uitgave
 
Hooy
Inderdaad stalen zenuwe voor één vleugel bijna 10 uur werk en de nodige woorden.Hij had bijna gevlogen.

wet sellery.
bedankt en wat die details betreft als je goed kijkt op de plastic zie je hier en daar nog fijne lijntjes lopen dus ik denk eerder dat het bij de fabricage fout gelopen is.
Maar ik ben met deze men skils nog wwat aan het optrekken(of probeer ik toch) voor ik aan men volgend woeste ding waag.

@eric2020
Het zou kunnen dat het zo gegaan is deze uitgave is van 1996 dus zo jong is hij ook niet meer.
Maar ik weet niet van wanneer de eerste uitgave was.

Een mondelinge update.
Ik heb al een paar PE stukken geplooid en klaar voor de montage in de tweede vleugel.
Eens deze gemonteerd volgen er fotos dus geduld hebben.

Nog zeker één pozitief punt.
Ik heb de verf al in huis om hem te kunnen spuiten.

Mark
 
Toch nog snel iets gedaan.
Het probleem bij deze kit is dat je wel lucht inlaten hebt maar geen tunnel die naar de motoren lijdt.
Nu heb je drie opties.
Je maakt de tunnel.
Je laat het zo.
Of je maakt een fod cover.
Dit is mijn resultaat.
DSC_6003.jpg

DSC_6001.jpg

Mark
 
net alsof je een echt vliegtuig aan het repareren bent :)

knap werk
 
Zalig mooi gedaan die FOD covers, staat er hier ook ergens een "How to" over het maken van die covers of is het mogelijk kort wat tips te geven?

Niek
 
Iedereen bedankt.

@farchamber
Zover ik weet is er geen how to van maar bij men volgende luchtinlaat zal ik proberen van elke stap een foto te maken met de nodige commentaar er bij.
Het is de éérste keer dat ik het probeer en persoonlijk ben ik er tevreden over.

Mark
 
Dat zou tof zijn want heb op ARC (Aircraftresourcecenter.com) een manier gezien en wou weten hoe dat precies wordt gedaan, en ze zijn alvast heel erg geslaagd!!

Niek
 
OK eindelijk hier een updatetje.
Eerst een uitleg over de fod cover.
Ik heb eerst lood draad gebruikt om de koord die in de FOD cover zit na te bootsen.

DSC_6007.jpg

DSC_6008.jpg

Vervolgens een papieren zakdoek in stukken gesneden tot op de juiste maat ongeveer en deze vast gelijmd met houtlijm.
Enkel de randen met houtlijmdoen.
DSC_6009.jpg

Vervolgens de gewenst kleur geven eens de lijm opgedroogd is.
DSC_6010.jpg

Ook al even bezig gehouden met de uitlaat.
DSC_6012.jpg

De APU exhaust gemaakt.
DSC_6014.jpg

En een start aan de tweede vleugel.
DSC_6015.jpg

DSC_6016.jpg

Ik hoop dat ik deze vleugel an het weekend in orde krijg.

Mark
 
Heel erg bedankt voor de FOD cover uitleg, het is me ondertussen ook gelukt via tips and tricks op ARC.com, jou manier vind ik echter beter en mooier.

Niek
 
Graag gedaan en ben blij dat we weer iemand hebben kunnen helpen.
Het was voor mij ook even zoeken voor ik dit gevonden heb.
Ik heb het eerst op andere manieren geprobeerd maar die lukte me niet.

Mark
 
Weer een beetje verder de tweede vleugel is klaar.
DSC_6045.jpg

Gemonteerd aan de romp en de refeulingprobe is ook al op zijn plaats.
DSC_6047.jpg

Het bovenst deel van de romp dryfit.
DSC_6050.jpg

DSC_6052.jpg

Mark
 
@Lex
Bedankt

De onderzijde ziet er nu zo uit met de ophangpunten bevestigd.

DSC_6054.jpg

Mark
 
Sterk staaltje modelbouw
 
@Famo zeker wat staal ;-)

Ik heb me even bezig gehouden met de feultanks en heb me niet kunnen bedwingen om er al wat verf tegenaan te gooien.
Hier het resultaat.

DSC_6073.jpg

DSC_6075.jpg

Mark
 
Ik krijg ook al zin om te beginnen met men 3 tornado's maar moet aan de verleiding weerstaan. Heel moeilijk als ik zie wat je al hebt gemaakt!!! Echt prachtig!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan