Hoofdsponsor

1/32 tornado madness ECR by Silenoz en IDS by Markske [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werk dat je laat ien.
Dat extra balkje moet ik nog zien te maken.

Hier al het voorlopige resultaat van de voorste ip.
DSC_5914.jpg

en de achterste
DSC_5915.jpg

Enkel nog wat details schilderen en dit deel van de pit is in orde.

Mark
 
pits ziet er goed uit, eventueel nog een lichte wash om de details naar voor te brengen
 
Ik ga er niet te veel meer aan doen.
Op al de fotos die ik heb is de pit enorm proper.

Mark
 
ik zal morgen ook nog eens wat foto's zetten van mijn pit ;-)
 
beetje tijd gevonden voor de seatbelts van 1 stoel:

om de riemen een beetje meer mee te laten werken werden deze eerst roodgloeiend verhit in een vlam en daarna weer opgeschoond. Wel opletten met de dunste delen dat deze niet wegsmelten. Daarna werden alle contactpunten, riemconnecties en dergelijke gesoldeerd, zodat alles nog een beetje instelbaar is, maar toch stevig verbonden...

attachment.jpg

pas als alle subgroepen in de cockpit gemaakt zijn en passen ga ik overgaan tot schilderen
 
Mooie riemen.
Ik heb het ook reeds geprobeerd om mijn riemen te maken maar amai zenne lukt niet al te goed.

Mark
 
@mark, je moet de truck met de aansteker/gasfornuis eens proberen, gewoon de PE in de vlam houden tot het rood verkleurt. het stuk gaat alle kanten optrekken maar laat zich daarna veel gemakkelijker bewerken.
 
Bedankt voor de tip zal het eens proberen.
Maar ik denk dat ik al één riempje ver***** heb.

Mark
 
Hoi iedereen ik heb de pit in de romp gekregen en deze is toe nu.
De romp bestaat ook uit vier onderdelen en dit is het voorste deel.
Zoals jullie kunnen zien is hier nauwelijks detail aanwezig.
DSC_5923.jpg

Dus met wat dymo tape en een scribber aan het werk gegaan.
DSC_5935.jpg

Hoe de pit er nu bij staat.
DSC_5936.jpg

DSC_5937.jpg

DSC_5940.jpg

Mark
 
Mooi gedaan Mark!! ik doe het ook met dymo tape en dat werkt prettig. Op mijn EF-111 heb ik dat ook op die manier gedaan, en met geduld kom je dan veel mooier met je model te voorschijn.
 
Mooi gedaan Mark!! ik doe het ook met dymo tape en dat werkt prettig. Op mijn EF-111 heb ik dat ook op die manier gedaan, en met geduld kom je dan veel mooier met je model te voorschijn.

Inderdaad die dymo tape is heel goed heb hier altijd een rol of drie liggen.
Geduld is inderdaad een mooie zaak en ik ben er nog lang niet hoor er moeten nog rivetten geplaatst worden ook.
Een paar lijnen bijwerken aangezien ik ben uitgeschoven.

Mark
 
Mark,

een hele vooruitgang die paneellijnen erin gescribed!
 
Mooie vorderingen aan de cockpit, bijna klaar met de ombouw hier, daarna kunnen de eerste schilderwerken starten. Hoe gebruik je die dymo tape juist? is dit lichtklevend en gemakkelijk te verwijderen?
 
Mooie vorderingen aan de cockpit, bijna klaar met de ombouw hier, daarna kunnen de eerste schilderwerken starten. Hoe gebruik je die dymo tape juist? is dit lichtklevend en gemakkelijk te verwijderen?

Deze kleeft vrij goed vindt ik maar goed verwijderbaar,
Je kleeft deze waar de lijn moet komen en vervolgens met je scribber er langs gaan.
Eens de lijn gescribt de tape verwijderen.
Ik gebruik voor elke lijn een nieuw stuk tape aangezien deze van zijn kleef kracht verliest en ik geen risicos wil nemen.
Ik zal anders eens zien dat ik er fotos van kan nemen en plaatsen van hoe ik het doe.

Mark
 
silenoz & mark : mooie vorderingen die jullie doen


tom
 
nog een beetje kunnen verderwerken aan deze:

eerste deel achterste cockpit:

Hier zie je detail:
attachment.jpg

en hier niet meer (deze werden blijkbaar toegedekt met platen):

attachment.jpg

ook de consoles zijn al een beetje aangepast:

de voorste oorspronkelijk:
attachment.jpg

en na ombouw

attachment.jpg

de achterste voor:

attachment.jpg

en na

attachment.jpg

attachment.jpg

Het bovenste deel moet nog onder handen genomen worden

ook de pedalen werden op hun asjes gesoldeerd (moeten nog opgeschoond worden):

attachment.jpg

langzaam maar zeker raak ik in de buurt van een ECR-cockpit
 
Jullie zijn goed bezig, knappe extraatjes ! En verder weet ik van vliegtuigen geen bal, hoe boeiend ik ze ook vind...maar wel genieten dit topic !
 
die mannen die in het cockpit zullen vertoeven zullen genieten van al die mooie details silenoz :$
is werk aan maar komt allemaal goed zie ik

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan