Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 tornado madness ECR by Silenoz en IDS by Markske [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 117

Discussie: tornado madness ECR by Silenoz en IDS by Markske [DONE]

  1. #1

    Lightbulb tornado madness ECR by Silenoz en IDS by Markske [DONE]

    Inderdaad weer een duo build we waren er al een hele tijd over bezig dus nu gaan e er aan beginnen.

    Eerst een klein woordje uitleg.
    The Panavia Tornado is a family of twin-engine, variable-sweep wing combat aircraft, which was jointly developed and manufactured by the United Kingdom, West Germany and Italy. There are three primary variants of the Tornado; the Tornado IDS (interdictor/strike) fighter-bomber, the suppression of enemy air defences Tornado ECR (electronic combat/reconnaissance) and the Tornado ADV (air defence variant) interceptor.

    The Tornado was developed and built by Panavia Aircraft GmbH, a tri-national consortium consisting of British Aerospace (previously British Aircraft Corporation), MBB of West Germany, and Aeritalia of Italy. It first flew on 14 August 1974 and was introduced into service in 1979–1980. Due to its multirole nature, it was able to replace several different fleets of aircraft in the adopting air forces. The Royal Saudi Air Force (RSAF) become an export operator of the Tornado in addition to the three original partner nations. A tri-nation training and evaluation unit operating from RAF Cottesmore, the Tri-National Tornado Training Establishment, maintained a level of international cooperation beyond the production stage.

    The Tornado was used by the Royal Air Force (RAF), Italian Air Force and Royal Saudi Air Force during the 1991 Gulf War, in which the Tornado conducted many low-altitude penetrating strike missions. The Tornados of various operators were used in conflicts in the former Yugoslavia during the Bosnian War and Kosovo War, Iraq during the Gulf War and the Iraq War, Libya during the Libyan civil war, as well as smaller roles in Afghanistan and Yemen. Including all variants, a total of 992 aircraft were built.

    Silenoz gaat voor deze uitvoering.


    En ik ga voor deze.


    De kit zelf is van revell de inhoud is ongeveer dezelfde op een paar details na.
    Natuurlijk enkel een andere boxart.










    Beide hebben een paar aftermarket sets gekocht.




    Dit zijn de decals die ik ga gebruiken.


    En de flaps en slats die markske gaat gebruiken.


    Mark

  2. #2

    Standaard

    zoals al eerder door Markske aangehaald zouden we dus aan deze beginnen (voor mij een beetje tussen de andere projecten door).

    Ik ga jullie hier niet lastig vallen met een herhaling van de foto's van dezelfde stukken, dus ga ik het houden bij de sprues die verschillen:







    en het kleine decalvel (dit past net in de doos, dus...):




    De Duitse ECR-variant wordt gebruikt voor electronische oorlogsvoering (storen, misleiden en vernietigen van luchtafweer) en verkenning (ECR: Electronic Countermeasures and Reconnaissance).

    Deze verschilt met de GR.1 (=IDS) door een iets andere voorste cockpit, het ontbreken van de 27mm Mauser kanonnen en iets krachtiger motoren (extern zo goed als geen verschil met de andere motoren.

    Ik zou het model willen bouwen als een static display, dus met de vleugels ingetrokken, waardoor de set voor de flaps niet gebruikt zal worden.

    Heb ook al gevonden dat ik niet veel werk ga hebben aan de cockpit, dus als het echt niet wil lukken heb ik nog altijd deze mogelijkheid:



    Dus veel bouwgenot Markske..

    @mods: de nieuwe instellingen voor de foto's werken goed, maar kan het zijn dat je de cursor niet na de laatste foto kan plaatsen. Ik bedoel, als je op enter drukt, gaat de foto naar beneden en moet je deze dan weer omhoog slepen om de volgende foto te plaatsen?

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Succes met de bouw!
    Liftmaster the second version

  5. #5

    Standaard

    Een paar uur bezig geweest met de pit.
    en dit is het voorlopige resultaat.






    Mark

  6. #6

    Standaard

    Ziet er goed uit.
    Hoe heb je die groene schermen gedaan?

  7. #7

    Standaard

    ziet er al goed uit. gisterenavond de eerste dry-fit gedaan en heb het idee dat de hele badkuip een beetje krom staat bij mij. Van 't weekend proberen deze een beetje passend te krijgen.

  8. #8

    Standaard

    die groenen schermkes lukt niet zo goed bij mij
    kan je de verf hiervoor is tonen of de werkwijze ?
    voor de rest is het weer mooi mooi mooi

  9. #9

    Standaard

    @Camaro69 en Hooy
    Dit is gewoon gedaan met clear green van tamiya.
    Ik heb eerst het geheel grijs gespoten en vervolgens als de boel droog is een druppel clear green er in gedaan.
    Het is niet dat deze geschilderd wordt de verf zelf ligt er vrij dik op en dan genoeg tijd geven om uit te harden natuurlijk.

    @Silenoz dat is minder goed nieuws natuurlijk maar hopelijk kan je het oplossen en anders laat iets weten heb er één op overschot.

    Mark

  10. #10

    Standaard

    dat zou kunnen ik heb dat met de borstel gedaan en an is het niet echt een mooi effect
    zal straks is testen se

  11. #11

    Standaard

    amaai veel knopkes mark tis te hopen dat ze niet alemaal in een verschilende kleur moeten zijn.

    ziet er wel al goed uit

    the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

  12. #12

    Standaard

    voorzichtjes ook begonnen met de mijne, nog vooral aan het zoeken naar referentiefoto's van de cockpit van de ECR-versie eigenlijk. Zoals eerder vermeld, stond de cockpit een beetje gebogen in de lengterichting (het midden stond hoger dan de voor en achterkant) en de achterwand stond ook niet helemaal recht. Ooit eens gelezen dat je dit kon doen met behulp van de microgolfoven, dus even geprobeerd, en eerlijk gezegd, het werkt goed... alleen moet je heel goed opletten, want na 30s op 350W komt het geheel redelijk zacht (bijna heel zacht zelfs... ) waardoor je het gemakkelijk in vorm kan duwen:



    Volgende stap: poging tot aanpassen van de consoles...

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    bedankt voor de info, wist niet dat deze werkte op kunststof onderdelen ook... Moet ik eens proberen op de vleugel van een Su-27 van Academy. beetje verbogen uit de mal gekomen...

  15. #15

    Standaard

    Vandaag nog wat fijn werk en wat groffer werk gedaan
    Had een paar uurtjes over dus hier het resultaat.
    De achter zijde van de console van de back seater.
    (moet nog een paar zaken bijwerken)


    De vleugels de flaps en de spoilers er uit gehaald en deze orden vervangen door PE exemplaren.


    En de staart vlakken al in elkaar gestoken.


    Mark

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •