Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory - De Agostini - schaal 1:84 van Rosson Bjorn [!]

  • Onderwerp starter Rosson Bjorn
  • Startdatum
R

Rosson Bjorn

Guest
Dag forumleden,

ik ben nieuw op dit forum, maar ben gisteren begonnen aan de bouw van de Victory.

Momenteel nog geen problemen gehad ermee, wel een kleine opmerking.
Bij de bouw van de verschillende spanten merk ik wel een verschil in houddikte bij sommige.
Ik vermoed dat dit weinig kwaad kan, daar de dikkere stukken de basis voor de beplanking zijn.

Ook zijn sommige lijmnaden nogal breed, maar ook dit is niet echt een probleem vindt ik.

Iemand hetzelfde geconstateerd?

Mvg, Bjorn


[mod] Topictitel aangepast [/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi bjorn welkom op het forum en bij de victory bouwers.

probeer eens wat foto s te maken en ze hier neer te zetten want op een foto kunnen we ook mee kijken hoe het zit.

en veel bouwplezier en suc6 met deze dame ;)
 
Ah, je had al een topic gestart, heel mooi.
Zoals Dirk (amazone) al zegt verduidelijken foto's heel veel en kunnen we ook een beter antwoord geven.
In je introductie las ik dat je van oorsprong een plasticbouwer bent, wen er dan maar vast aan dat de lijmnaden bij hout groter zijn ;).
 
Ben zelf geen houtbouwer, maar toch ook aan de Victory begonnen.
Dus veel advies ga ik je niet kunnen geven, maar samen met het forum komen we er wel.
Wat ik wel al weet, als je aan de beplanking begint, voorzie een bescherming van je hout om barsten te voorkomen.
Ik heb hier al veel keer een produkt tegengekomen G4 genaamd.
Blijkbaar een must om je schip lang te bewaren.
 
Blijkbaar niet mogelijk om foto's te uploaden.

In mijn onderschrift staat een link naar hoe je foto's kunt uploaden of in het hoofdmenu (bovenzijde forum) klikken op "nieuwe galerij" en daar een account aanmaken.
 
Dag wim500, ik heb de tutorial al een 5-tal keer gevolgd.
Alles werkt, tot ik op de knop klik die je niet kunt zien, maar wel werkt.
Aangezien dat iedereen foto's kan plaatsen, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij mij.
Suggesties?
 
As het tot het cameraatje (3e icoontje van links) lukt zou het kunnen zijn dat je het meest linker icoon nog eens klikt.
Dat is het icoon met een kleine en een grote a. Vaak helpt dat al.
 
Ook ik had problemen met fotos te plaatsen , ondanks het volgen van het instructiefilmke . Bij mij lukt het als ik de geuploade foto open , dan vind je rechts onder twee codes , de onderste code(vB-code) selecteren en kopieren . Dan de kopie plakken in je bericht en dan proberen met Uw voorbeeldfunctie van je bericht en zie : je foto !! ;):wow:
Gemakkelijk is dat je een tweede 'window' met het forum en je gallerij opent , dit om je foto te kopieren en snel terug naar je eerste window (bericht) te plakken.
Hopelijk heb je succes !!
Groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik ook de methode die Michiel54 noemt. Voorkomt een hoop ergernis. Eerst een of meer persoonlijke albums aanmaken, dan foto's uploaden en vB code kopieeren en plakken. Zorg er wel voor dat je albums openbaar zijn.
Ook is de gebruikte browser van belang. Met Internet Explorer 7 kun je het invoeren wel schudden. Ik gebruik zelf IE8 in combinatie met "nice style". Die stijl kun je met de knop links onderaan deze pagina instellen. Ook de stijlkeuze beinvloedt de werking heb ik gemerkt.
 
As het tot het cameraatje (3e icoontje van links) lukt zou het kunnen zijn dat je het meest linker icoon nog eens klikt.
Dat is het icoon met een kleine en een grote a. Vaak helpt dat al.

Ik heb nog even verder met instellingen gespeeld (geen zin om te bouwen vandaag :@) en wat Wim zegt zie ik ook in mijn situatie. Maar dan alleen voor de stijlen "nice style" en "modelbouwen.V2", "test2" is een ramp.
Het meest linkse icoontje moet dan wit en niet blauw gekleurd zijn.
 
ook Internet Explorer 9 gaat het ook prima bij mij, nog nooit geen problemen gehad... Bij Rik juist een hoop problemen, hij heeft Firefox moeten installeren...
 
Bedankt voor alle tips,
ondertussen lukt het.
Morgen (zondag) bouw ik verder en zal dan een voorlopige update met foto's plaatsen.
Tot dan.
 
Zoals beloofd de eerste foto's van mijn project.
De spanten in elkaar zetten vindt ik niet echt een uitdaging. (maar de uitdaging komt nog wel)
Op de volgende foto zie je hoever ik reeds ben met de kiel en de spanten. De spanten zijn nog niet verlijmd.
attachment.jpg

Tijdens het samenvoegen van de kielstukken stuite ik op een eerste (nog niet opgelost) probleem.
Van de achtersteven gezien draait de kiel weg naar links.
attachment.jpg

zoals je op bovenstaande foto duidelijk kan zien.
Nochtans heb ik de stukken netjes opgespand.
attachment.jpg

Dus enkele tips om dit te rechten zijn altijd welkom.

Verder vindt ik deze boot voorlopig een plezier om te bouwen.
Straks start ik met het schilderen en bouwen van het kanon uit deel 1.

Foto's van dit priegelwerkje volgen. Gelukkig heb ik nog steeds 10/10 voor mijn ogen.
Tot later
 
de oplossing is simpel bjorn ( een bouwplank ) kijk ff op de andere topics hoe je het kan maken. moest het niet lukken cristhof heeft er anders nog wel 1 die je kan kopen voor een prikje.

je kan er natuurlijk zelf 1 maken dat laat ik aan jou over ;)

en de uitdagingen komen zeker nog hoor maak u maar geen eluties :)
 
Op de foto kan ik niet goed zien dat de kiel naar links loopt.
Laat het zelf afhangen van hoe groot de afwijking is.
Is het echt minimaal kan een goede bouwplank al een oplossing zijn.
Bij houtbouw heb je al gauw iets afwijking.
 
Succes met de Victory Bjorn.
Het wordt al een hele vloot hier :D:D

Fred
 
Hallo Bjorn,
Welkom hier op de Hms Victory club ik wens je veel succes met de bouw van jou Victory.

Charles
 
Hoi iedereen,
Ik heb zelf proberen een bouwplank te maken.
De eerste rij alu-profielen zijn uitgelijnd, de tweede rij kan ik verschuiven en zo alles slot zetten.
OEI!!!! kan geen foto's meer posten, de taakbalk hiervoor is blijkbaar verdwenen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan