Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory - De Agostini - schaal 1:84 van Rosson Bjorn [!]

  • Onderwerp starter Rosson Bjorn
  • Startdatum
Heel mooie beplanking, Bjorn. Zeker voor een eerste romp :wow:.
Heb je verjonging toegepast? Ik kan het op de foto's niet goed zien (met mijn slechte ogen).
Ik ben ook benieuwd naar het onderste deel van de beplanking (bij de kiel). Kun je daar een foto (van bovenaf op de omgekeerde romp) laten zien?
 
Hoi Bjorn,

Mooi gewerkt hoor,je boot begint er nu op te lijken.
Jou Victory wordt zeker zo mooi,je moet veel geduld hebben en vooral vooraf kijken hoe dat jij het anders wil hebben en doen
als je bij andere bouwers gaat kijken.
Zo ben ik begonnen met het bouwen van de Victory kijken,lezen en leren van fouten bij anderen bouwers
Dit heeft mij tot nu toe goed geholpen, daarom is het zo belangrijk dat de bouwers foto's plaatsen.

groetjes Charles
 
Dag iedereen,
De beplanking van de romp alsook de achterbouw is min of meer klaar.
Ik voeg een paar foto's van de kiel toe voor JanD.
Ik heb niet echt van verjonging gebruik gemaakt.


attachment.jpg



Hoop dat je hier wat aan hebt, JanD.
attachment.jpg attachment.jpg


Nog een foto van de opbouw achteraan.

attachment.jpg


Ik wil alvast een tip meegeven voor de mensen die de beschilderde versie maken. Het is beter om het okergeel aan te brengen alvorens de berglatten te plaatsen. Indien je dit eerst doet en dan pas schildert, zal je een hele vaste hand moeten hebben om de berglatten niet te raken.
Bij deze wil ik jullie ook laten weten dat sedert zaterdag de bouw een gezamelijk project van mijn pa en ik is geworden. Mijn pa is gepensioneerd (met een klein pensioentje) en hij doet dit doodgraag.

Mvg,
Bjorn.

PS bedankt voor de verftip Charles
 
Hoi Bjorn,

Mijn complimenten voor je Victory en je foto's tot zover natuurlijk.
Zij ziet er goed uit hoor, goed gewerkt.
Je moet eens zien als ze geschuurd is.
Best leuk dat je pa er ook plezier in heb om mee te bouwen.

Charles
 
Hallo Bjorn,

Ik heb vandaag bij de action okergeel gekocht van het merk van Dijk.
deze is zeer mooi van kleur.
Het is even maar een melding hoor je moet maar zien wat je er mee doet

groetjes Charles
 
Hoi iedereen,
nog wat foto's van de beplanking, de kiel , de achterbouw en het begin van de boegspriet.attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
Charles, ben es gaan kijken in de plaatselijke Action-shop, maar die verf hadden ze niet. Ben dan maar eens beginnen surfen en kwam op een leuke Nederlandse site terecht.
Heb daar de volledige verfkit voor de Victory besteld (14 potjes) van het merk Admirality. Volgens sommige forums ideale verf.
De site heet WWW.modelbouwdekombuis.nl
mvg,
Bjorn
 
Hoi bjorn,
bedankt voor de link van modelbouwkombuis.
Jou Victory begint er goed uit te zien, ik ben benieuwd naar je verf en zeker dat okergeel.

groetjes Charles
 
Dag iedereen,
een vraagje. Op de bijgevoegde foto zie je het "dak" van de kajuit (A). Het zijn 3 stukjes die telkens iets kleiner zijn dan het vorige.
Mijn vraag is of iemand weet hoe dit moet gebeuren aan de onderkant (B)?= de gele pijl
Ik vindt hier niets over terug in de handleiding.
Het zijn ook 3 stukken, maar van dezelfde groote.

attachment.jpg


Mvg,
Bjorn

Ps: indien mogelijk een fotootje ervan
 
Hoi iedereen,
na een maandje terug een update van de bouw van mijn Victory.
Het koperbeslag van de romp en het roer zijn intussen aangebracht, echt een priegelwerkje.
De dekkannonen zijn ondertussen ook al gebouwd en op het dek gemonteerd.
Ik heb ondertussen wel wat problemen met de verschillende afleveringen (nrs 51 en 52).
Bij aflevering 51 zaten de onderdelen van het roer dubbel maar niets voor de scheepslantaarn.
Bij aflevering 52 zitten enkel 4 houten latjes en verder niets.
Ik kan natuurlijk deze afleveringen opnieuw bestellen, maar ik vindt dat voor deze prijs dit eigenlijk niet kunnen.
Dat wordt dan 2X6,95 euro + verzendkosten.
Heeft er nog iemand dit probleem?
Ben van plan om maandag te proberen om De Agostini telefonisch te contacteren. Ik hou jullie hiervan op de hoogte.
Nog wat foto's van het koperbeslag toevoegen en tot later.
Vraag me trouwens af hoeveel mensen nog bezig zijn op dit forum met de HMS Victory. Waarschijnlijk al veel afvallers.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Mvg,
Bjorn
 
Vraag me trouwens af hoeveel mensen nog bezig zijn op dit forum met de HMS Victory. Waarschijnlijk al veel afvallers.

Ben nog in stilte bezig met dit prachtschip.
Eens mijn werkruimte af komt deze terug op het voorplan.
Ga onderertussen mijn afleveringen 51 en 52 is bekijken.
 
Zal ook 51 en 52 eens bekijken.
Ik krijg de delen nog verder, maar de bouw ligt voorlopig stil.
Medische redenen.
 
Hallo , ik leef nog hoor (weer) , na wat problemen van persoonlijke aard . Ik heb als een soort therapie maar weer de draad opgenomen met mijn scheepje .Proficiat met Uw vorderingen ,
Ik volg uw project met interesse en zal spoedig ook weer posten . :)
 
Heeft bij mij ook LANG stilgelegen maar doe zeker nog voort... fijn om te zien hoe mooi het kan worden!
Zeker je vorderingen blijven posten, ik lees heel graag mee!!!
 
Ik heb ook al enkele malen per telefoon ontbrekende onderdelen of dingen die stuk waren , nabesteld , geen probleem en niets hoeven te betalen . Eenmaal heb ik een onderstel van een kanon nagemaakt omdat dit ontbrak . Bij de ra's zitten van die metalen 8 vormige stukken waarvan de openingen ofwel te groot ofwel te klein zijn , dan moet je wat improviseren .:huh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan