Hoofdsponsor

1/16 New Bedford whaleboat [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je het met verf gaat doen moet je ongeveer 1 op 20 pakken.
dus 1 druppel verf en 20 druppels water.
dan zit je redelijk goed, moest dit te dun of te dik zijn kan je nog een beetje schipperen met water of verf. probeer het dus wel ff uit op iets.
laat het een nachtje drogen en moest je zien dat het nog niet donker genoeg is kan je er nog een keertje over gaan.

normaal zet je eerst een wash en daarna je drybruch dus moet je ff kijken dat je drybruch er nog goed door komt of anders moet je die nog eens ff opnieuw zetten.

veel suc6 en veel kan er ijgelijk niet verkeert lopen hoor ;)
 
inmiddels bijna klaar met de bouw, het roer moet nog aan de romp gemaakt worden en enkele kleine dingen moeten nog iets bijgewerkt worden. Dan nog even op zoek naar een mooi plankje waar ze op kan staan.

hieronder de foto's, (zeggen meer dan woorden). als ze helemaal gereed is zal ik de eindfoto's (buitenlicht) maken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

close up vanaf de roerganger gezien
attachment.jpg


tot snel
 
Dit is echt een heel mooi scheepje aan het worden.

Laat je de touwen zo licht van kleur?
 
ik zit hier met de mond open,wat een fijn en mooi stukje modelbouw zeg.
 
Dit is echt een heel mooi scheepje aan het worden.

Laat je de touwen zo licht van kleur?

Bedankt voor de complimenten
Of ik alle touwen nog ga bewerken/kleuren moet ik nog even bekijken, hetzelfde geldt voor de koperkleurige ringen. de touwen om de speren zijn met olie bewerkt (verschil goed te zien op foto 7), misschien doe ik alle touwen nog wel om het iets levendiger te krijgen.

gr Ed
 
Dat wordt een mooi scheepje Ed. Je touwen kleuren gaat er gemakkelijk met ecoline.
Ik heb dat ook gedaan op mijn Oseberg. Ecoline is in verschillende kleuren te krijgen, makkelijk te mengen of verdunnen. ( Is maar een idee hé)

Fred
 
erg mooi geworden edwin.

maar als je kan de touwen nog aanpakken en mischien ook het zeiltje eens in de kofie dompelen en laten drogen dan krijg je een ouder uitzicht.

kijk zeker eens op fred zijn topic van het vikking schip hoe hij het aangepakt heeft. voor de rest is het heel keurig gedaan hoor .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan