Hoofdsponsor

Anders / onbekend Nog 1 Yamato van DeAgostini

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er erg netjes uit .

begint al mooi vorm in te komen nu
 
Zeker al een mooi geheel aan het worden Paul :).
Ben benieuwd naar de toevoegingen zoals de zandzakken.
 
Kan er niet echt veel van maken, spreek die taal niet :)
 
Ha! Als je de links aanraakt zie je vaak linksonder de sitelink in het engels. Hier zijn mooie foto's te vinden. Japans is ook niet mijn moederstaal.
 
Weer eens een update na een tijd stilte. Ik ben de romp aan het schuren en plamuren en daar is eigenlijk niets over te vertellen. Het ijzerwerk gaat ook zijn gangetje.
Heb de plarforms voor het geschut op de brugbasis aangebracht. DeAgo adviseert om dit met dubbelzijdig tape te doen, dat is toch een lachertje. Heb ik maar niet gedaan. Gespoten met spuitplamuur. En de dry-fit:
attachment.jpg
Ziet er wel aardig uit, al zeg ik hetzelf!
attachment.jpg

Ook wat grotere blasters in elkaar gezet.
attachment.jpg

Ik besteed nog veel tijd aan het zoeken van bruikbare info. Over de vliegtuighangar b.v. is nauwelijks iets te vinden. Dit is een foto van een andere bouwer:
attachment.jpg
Helaas voor mij dus een probleem want ik kan niet meer de achterwand verwijderen en een soort nepruimte, doosje, er achter lijmen. Eerst een foto van hoe DeAgo het gemaakt heeft:
attachment.jpg
Dat is dus helemaal nada niks. Ben aan het bastelen gegaan en dit kwam eruit:
attachment.jpg
Te zien zijn 2 deuren, de vloer voor de hangar en de hangaringang gemaakt van de plastic plaatjes van Christoff.
Nu A en B samenvoegen en................. voila!
attachment.jpg

En nog 1 om het af te leren. Zit prima diepte in, toch?
attachment.jpg
 
Mooi opgelost hoor. Ook in de spuitplamuur krijg je gelijk een heel ander zicht.

Fred
 
Thnxs. Jongens. Ik heb gelukkig een paar trouwe volgers. Maakt het de moeite waard. Ben soms jaloers op de militaire vehicles bouwers.
Probeer haalbare toevoegingen te doen die wat toevoegen aan het model. Probleem is de schaal 1:250. Dat betekend b.v. dat ik met mijn 1,80 m op de Yamato 7,2 mm groot ben. Alles resizen is dus wat lastiger dan 1/35 schaal van tanks en ander gemotoriseerd of lopend. Vooral hoe maak ik het. De zandzakken die ik wil maken zullen dus, pak hem beet 1,8 mm groot moeten worden. Pfffff, dat is van latere zorg.
De hangar unit is nog niet af. Er moet nog een trap komen, stootbanden in de verlaagde ruimte en een rand langs de hele hangarunit.
 
ja niet makkelijk iets in 1:250 maken
ik zit al serieus te pieren op 1:78 dus kan me best voorstellen wat je moet doormaken als je alles nog eens 3x kleiner moet maken.

gewoon proberen zou ik zeggen en tot nu toe ziet het er alemaal nog priema uit ;)
 
Thnxs. Amazone. Zo'n hart onder je riem doet je goed. Zit nu alleen een beetje met de kleur. Ik heb de verf laten maken die ik in Pantani's verslag vond maar het grijs vind ik wel erg donker. Bijna anthraciet. Klopt dat? Weet iemand dat?
 
Eerst het goede nieuws. Ik heb de vliegtuighangar geschilderd en zi ziet het eruit hoewel hij nog niet af is:
attachment.jpg

Ik lees vaker dat macro-zoom foto's wel erg onthullend kunnen zijn. Yep.
attachment.jpg

Voor de schaal een Star Wars sandman van 1,8 cm hoog.

Nu het slechte nieuws:
Ik ben bezig met het plamuren en schuren van de romp en kwam tot de conclusie dat er iets niet klopte. Ik heb wel eens eerder gezegd dat DeAgo eigenlijk alleen de bouwinstructies geeft zonder uitleg waarom het zo moet. Je maakt dus gauw een fout. Als ik, toen ik het betreffende gedeelte aan het beplanken was, ergens deel 10-15, had ik de mallen van de romp, ergens deel 25-30, erbij moeten hebben dan was het niet gebeurd. Toen ik de Musashi ernaast legde bleek dat ik gelijk had. Zal morgen eens foto's maken. Het gaat om het gedeelte vlak onder het dek wat komt na het rechte stuk naar beneden, dan springt de romp opeens naar buiten en weer schuin naar binnen. Hier is een plaatje ervan:
attachment.jpg

Vlak boven de rode lijn loopt de romp naar buiten en schiet dan kort weer naar binnen voordat hij recht omhoog gaat. Die platte goten erop zijn dacht ik afvoerpijpen.
Bij het DeAgo model is het uitspringende gedeelte veel te vlak en heeft bij de voor- en achtersteven niet het goede verloop.
 
En zo komt iedere modelbouwer er achter dat je een macro-foto van je model moet maken om te ontdekken wat je daadwerkelijk gedaan hebt :). Het gaat er om hoe het model er in werkelijkheid uitziet, dat heb ik inmiddels als standaard genomen.
Jammer van de romp en volgens mij kun je hier ook niets meer aan veranderen zonder een gigantische verbouwing. Zou het zo laten, vaak weet alleen de bouwer dit, en het is een les voor een volgend schip.
 
Ha Wim,
Yep. Je hebt gelijk mbt de foto.
Zal morgen het verschil laten zien en hoe ik het probeer op te lossen. Moet ook eens bij Pantani kijken hoe het bij hem eruit ziet.
 
Zoals beloofd eerst de een foto van de stuurboord kant waar ik nog niets aan gedaan heb.
attachment.jpg

Ziet er niet uit maar ja nog niets aan gedaan. Hier dan een foto van zusterschip Musashi.
attachment.jpg

Zo zou het eruit moeten zien. Lijkt er niet op. Vandaag flink gebouwd en niet naar Wim geluisterd.
attachment.jpg

En van een afstand als overzicht.
attachment.jpg

Dat lijkt er meer op. Moet nog wat schuren en plamuren maar het bevalt me beter. Gewoon een soort koofje gemaakt.
 
Je hoeft niet altijd te luisteren naar tips, soms moet je inderdaad wel een eigenwijs zijn.;)
Je hebt dit netjes opgelost zo!

Fred
 
Ja zo zie je maar dat er voor alles een oplossing is. Goed opgelost
 
Ik wist al dat je eigenwijs zou zijn en daarom alleen al de aanpassing zou doen :) :)

Serieus goed opgepakt, complimenten.
 
Even een update. De romp begint toch langzaam op te schieten. De bakboordzijde is nagenoeg klaar en ben aan de bakboordzijde begonnen (GRAS: Groen, Rechts Aan Stuurboord).
attachment.jpg

Begin er wel genoeg van te krijgen, heb zin in de verdere detaillering zoals de dekplanken etc. Helaas ziet het er niet uit als je bij een stalen schip de planken ziet. Bij de Vasa andersom.
Heb wel nog wat aangepast. De overgang van boothangar naar romp moet geleidelijk gaan en niet in een scherpe hoek.
attachment.jpg

En niet conform DeAgo.
attachment.jpg

De "opening" leidt naar een diafragma-achtige deur waarachter de boten liggen. De takel zit onder het uitstekende gedeelte.

Nog 1 a 2 weken en dan hoop ik de romp af te hebben en wat meer te kunnen posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan