Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250 LM '64 "Fantasia" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal kan je het ook op grotere oppervlakken gebruiken.
En voor vingers is het geen probleem want je kan het gewoon terug oppoetsen.
 
Dat is helemaal mooi dan!! ik kwam deze Engelse beschrijving tegen, en volgens mij kun je er uit opmaken dat blanke lak mogelijk is???


Use recommendations:

1. take the first amount of powder dissolved and diluted to open, then the powder mixture of liquid and clear lacquer coating can be sprayed or pen.

2. suggested glossy surface, can only fully reflects the pearl color.

3. colored pearl powder coating is strongly recommended as a last layer in order to show the charm of mapping out the colorful shade!
 
Dit spul bied zeker perspektieven voor latere projecten, zeker ook wanneer je geen airbrush hebt zoals ik, om met alclad te werken.
Trouwens uit de test die Ton hier boven ergens liet zien, bleek deze soorten poeder mooier te zijn dan Alclad.
En zoals Ton al zei, in diverse kleuren te krijgen. Een link waar ik het vandaan heb, is deze.
Deze firma zegt ook dat het poeder "non-toxic" is, maar ik neem liever geen risico's.

@Dominiek: Ik zelf heb het opgewreven met wattenstaafjes op gepolijst zwart plastic.
Dat is, denk ik wel, een eerste vereiste, je ondergrond moet super glad zijn. Elk krasje komt te voorschijn.
Bij Alclad moet je eigenlijk op dezelfde manier te werk gaan, maar je kan elke kleur als ondergrond nemen.
Dit zal natuurlijk wel de chroomkleur gaan bepalen en wat jij zegt, reuze interessant.
Wanneer ik tijd heb, ga ik eens een paar proefjes doen met dit spul, lijkt mij wel leuk.
 
Glimt een stuk meer dan alclad idd, en de prijs is niet te gek, dus meteen ook maar zo´n blikje besteld, want dit ziet er echt heel goed uit bij jou John!!
 
Een link waar ik het vandaan heb, is deze.

Ik heb hem daar ook vandaan...gaat vlug met de post. Ik ben wel benieuwd naar de andere kleuren m.n. de goudkleurige. Ik moet voor die Pocher/Itala een hoop koperwerk simuleren. Ik heb nu bladgoud maar dat is toch iets ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht.
 
En is een normaal koper kleurtje niet afdoende voor die onderdelen Ton? gouden variant lijkt me ook erg interessant!
 
Koperverf heeft geen diepte dis daarom ben ik aan het experimenteren geslagen. En je ziet dat er heel wat te experimenteren valt.:-)

Motore_Itala_1a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Da's OK, Dominiek, ik zal eens een paar dingetjes opzoeken die wel nieuw chroomkleurtje kunnen gebruiken.
In jouw link wordt ook weer duidelijk aangegeven dat je ondergrond super glad moet zijn.
Want zeker op de wat grotere vlakken ga je elk krasje zien.
Misschien dat een kleine demo polijsten hier aan voorafgaand ook wel interessant is. 8)
Leuk, ik ga direct op zoek, ha, ha!! :)
 
zeer bruikbaar poeder

maar blijt die dan ook zijn glans en kleur behouden

tom
 
zeker een demo om te zien,kijk er al naar uit
 
Ik ben direct maar eens aan 't werk gegaan met wat onderdelen die toch op de nominatie staan voor een gedaante wisseling.
De voorklep van een F40 van Kyosho is het slachtoffer geworden, want die is mooi glimmend zwart.
Voor het proefje wat ik wilde gaan doen, heb ik met tape twee banen gecreëerd die behandeld gaan worden.

attachment.jpg

Beide banen heb ik met het chroompoeder bewerkt, dit door middel van wattenstaafjes.
Op het laatst met een doekje de banen in de lengterichting opgewreven, hierdoor wordt de chroomkleur wat egaler.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Dit zijn wel heel erg moeilijke kleuren om te fotograferen, op de ledendag is dit beter te zien met eigen ogen.
Ik heb twee banen gemaakt om uiteindelijk het verschil te zien, wat er gebeurt, wanneer je dit gaat sealen met blanke lak.
De helft van de klep heb ik dus helemaal afgetaped en daarna in de hoogglans-blankelak gespoten.
Het gaat er om spannen hoe dit goedje zich houd en hoe het eruit komt te zien met de blanke lak.

attachment.jpg
attachment.jpg

Zoals ik het nu bekeken heb, zie ik verder geen reacties met de blanke lak.
De kleur van het chroom wordt iets doffer, lijkt een beetje op gepolijst aluminium, maar wel egaler van kleur.
Dit kan misschien nog bijtrekken wanneer de klep gepolijst wordt.

Met een zwarte deur heb ik ook nog een proefje gedaan, maar dan met matte blanke lak.
Dit ziet er ook erg interessant uit, chroomkleur is totaal verdwenen, maar lijkt nu op geborsteld aluminium.
Vind ik persoonlijk erg mooi omdat ik het laatste half jaar veel met matte kleuren werk.
Dit zou een mooie manier zijn om zeer strakke alu-strepen te zetten op een model. (het is maar een idee!)

attachment.jpg
attachment.jpg

Nu was ik toch bezig met het spuiten van deze onderdelen, dus heb ik nog een paar dingen opgezocht voor de demo polijsten.
Deze dus ook in de blanke lak gespoten en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo netjes gespoten als nu.
Wanneer ik normaal zo een model zo spuiten, zou ik helemaal niet over polijsten denken, ha, ha!!

attachment.jpg

Maar goed, mijn handeltje staat klaar voor 10 maart,.......Edegem, her we come!!!

Ondertussen ben ik natuurlijk ook nog met mijn LM bezig, want die moet ook mee.
Maar zoals altijd bij mijn projecten, veranderd er weleens het één en ander aan het uiterlijk.
Ik zit nog wel eens vaak te passen en te meten met allerlei onderdelen en zo ook nu met de wielen.
Door een soort uitwisselingsprogramma in mijn onderdelenlade kwam ik deze kombinatie wielen op het spoor.
Ik had nog een setje velgen liggen van Red Run die ik kombineerde met de banden van de spaakwielen.
De binnenvelg moest je eigenlijk spuiten, maar ik heb ze gepolijst, wat een fraaie kombinatie opleverd.
Althans, dat vind ik, en ik denk dat ik deze ga gebruiken, staat wel stoer.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Nou, ik hoor het wel wat jullie er van vinden, ben benieuwd!!
 
Dat ziet er errug mooi uit en leuk dat je het resultaat kunt beïnvloeden met diverse sealers.
 
ziet er goed uit, laat je kunsten maar zien in edegem
 
Strakke afwerking!
Bedankt voor de bruikbare info betreffende de testje. Ik er over om deze testje in dit bericht af te drukken en te bewaren, zodat ik ze niet te ver moet zoeken wanneer ik ze nodig heb.
 
intersante uitlegt aan de hand van foto's


tom
 
Mijn potje "chrome plating" is zonet besteld.... voor 7,5 euro, inclusief verzending kan ik niet sukkelen en wil ik dit uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan