Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250 LM '64 "Fantasia" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Super details,

Ziet er mooi uit heel netjes.
 
supper gedaan zeg amai

vooral die sleutel hanger is top
verder is het interieur van hoog detail voorzien en dat komt zo
natuurlijk over alsof je in een echte zou zitten
de fun van modelbouw komt hier echt te boven

knap bezig

tom
 
Ha John (en alle anderen uiteraard ook;) ) het oude groepje is weer compleet op het forum hoor!!haha, mezelf even voorgesteld en begonnen met neuzen tussen alle projecten!!


Je bent echt verschrikkelijk goed bezig weer hoor, wat een detail in die cockpit en het motorruim, wat dacht je toen je met de motorkap bezig was, ik wil m'n haar er in kunnen kammen ;) mensenlieve, wat een glans zeg prachtig!! voor de GT2 en de FF al een mooi plekje gevonden?
 
Bedankt jongens voor het fijne kommentaar.:)
Het begint nu echt op te schieten, hoewel ik toch nog wel een paar moeilijkheden moest overwinnen.
Het interrieur paste niet meer in de body door gebruik van diverse bekledingsmaterialen.
Ik kreeg het chassis er niet meer fatsoenlijk onder, doordat de bodem van het interrieur nu zo'n 5mm onder de body uitkwam.
Hier en daar wat bekleding weggesneden, het chassis voor een gedeelte weggevijld en ook de bodem van het interrieur iets afgevijld.
Op deze manier kreeg ik de benodigde ruimte om alles weer netjes aan te laten sluiten.

Dan de voorruit, daar heeft HW een foutje gemaakt met zijn modellen, ze zijn n.m.l. te groot.
Ik heb nog een paar van deze modellen staan en allen hebben ze dezelfde fout.
Dit heeft HW geprobeert te verdoezelen door er een plastic stripje langs de bovenkant van de ruit te lijmen.
Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord en heb de ruit moeten modificeren.
Een nieuwe ruit maken was n.m.l geen optie door de aparte gebogen vormen die hier in zitten.
Gelukkig was de ruit te groot en kon ik door steeds een beetje wegvijlen, passen, vijlen, passen hem weer redelijk in de sponning krijgen.
De bovenste rand van de ruit was hierdoor iets beschadigd, dat hebben we opgelost door een zonnescherm aan te brengen.

attachment.jpg
attachment.jpg

De stuuras moest ook een beetje veranderd worden.
Het originele asje was onbruikbaar voor mijn spaakvegen, daar heb ik nieuwe voor moeten maken.
Aan elke kant heb ik twee alu-busjes gemaakt, die ik in elkaar schuif, zo vul ik de ruimte op, en als as gebruik ik een schroefje.
Deze moet nog wel korter worden en het moertje gebruikte ik alleen voor het dry-fitten.

attachment.jpg

Bij het dry-fitten van de vooras zag ik ook dat de wagen te hoog stond, dus moest er verlaagd worden.
Een gedeelte van de ophanging weg geslepen, gaatje geboord en een koperen busje daar in gelijmd als nieuw draaipunt.
Aan de onderkant doen we een paar kleine ringetjes om zo de boel te verlagen, +/- 3mm.

attachment.jpg

Van afval materiaal een ontluchtingstankje gemaakt.
Een paar busjes van alupijp erin gelijmd, koperkleurige verf erop en dan de slangetjes aansluiten.
Waarom niet direct koperen pijpjes gebruikt? De wand van koperen pijpjes is dikker dan die van de alupijpjes, dan passen de slangetjes er niet in.
Ook in het motorblok heb ik twee van deze pijpjes gemaakt.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

De accu is geplaatst en verder is nu alles aangesloten.
Dat aansluiten is op een willekeurige manier gebeurt en heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Dus daar zullen wel een paar foutjes inzitten, maar ach, het ziet er wel gezellig uit zo!!

attachment.jpg
attachment.jpg

Zo, nu alleen de chromen uitlaatstukje er nog op en het blok is klaar.
Ik had nog wel een probleempje met de motorkap, bij het dry-fitten hiervan kon hij niet goed meer dicht.
Hij bleef hangen op het ontluchtingstankje, terwijl ik toch genoeg ruimte had, dacht ik.
Ik was vergeten dat er aan de binnenkant van de motorkap een plastic strip voor bevestiging van de achterlichten e.d. kwam.
Daar heb ik een gedeelte van weg geslepen en nu past het weer, pffff.......!!
Het is, geloof ik, nu nog een kwestie van in elkaar zetten, de wielen erop en dan moet hij aardig klaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
mooi opgelost met de ruit,john

ziet er prachtig uit
 
Is een heel mooi resultaat John, dat wordt dadelijk weer een mooi plaatje! Ik vind alleen de transparante leidingen wat dik....wel eens gedacht aan vissnoer?
 
Dank je wel, jongens.

@Ton: Bij sommige leidingen klopt dit wel, maar niet bij allen.
Ik ben uitgegaan van bijgaande foto:

attachment.jpg

Zoals je ziet, komen er van voren ook wat dikkere leidingen naar achteren.
En dan ga je maar direct door met de rest, maar je hebt wel een beetje gelijk.:dry:

Er is ook nog wat nieuws van het front.
In de neus van de LM zit een kleine chromen gril, bij HW was dit gewoon alu gespoten.
Dat stond niet zo fraai en ik heb er een klein randje BMF overheen geplakt.
Dat was wel een beter resultaat, maar echt tevreden was ik niet.
Die gril had ik dus al in de body geplaatst, komt rond de middag de postbode met een heel klein pakketje.
Een maand geleden had ik in Hong Kong een soort poeder besteld, waarmee je bepaalde onderdelen een chroomeffect kan geven.
Dit had ik eigenlijk voor andere doeleinden besteld, maar kan dit nu uitproberen op de gril.
Die gaan we dus weer uit de body zien te peuteren (zonder beschadigingen, hoop ik).
Verslag en foto's komen hopelijk vandaag nog met positief nieuws!!8)
 
Tuner Hoefs is weer bezig ;) klinkt heel interessant die chrome poeder John, post maar snel wat plaatjes!!
Ruitje is netjes opgelost zo, al was het niet gelukt, had je toch gewoon wat ruiten zelfs vacuüm getrokken ;)hahah u snapt het grapje?;)
 
Vanmiddag eens gekeken of dat poeder werkelijk zo super magic is.

De verpakking: Teks en beschrijving is in chinees o.i.d.

attachment.jpg

Ik weet wel, dat dit een bijzonder gevaarlijk goedje is, dus nemen we wel wat voorzorgsmaatregelen.
Dit is een zeer dun poeder, dat snel de lucht in dwarrelt, een stofmasker en handschoentjes zijn dus geen overbodige luxe.

attachment.jpg
attachment.jpg

Omdat je dit poeder over het plastic heen wrijft, ga je echt alle krasjes zien die in je onderdeel zit.
Ik dacht dat de gril glad genoeg was, niet dus, gewoon weer overnieuw beginnen.
De gril weer netjes fijn geschuurd en daarna gepolijst. Dat ging een stuk beter.
Zo gauw je over het onderdeel heen wrijft met een wattenstaafje zie je al resultaat.

attachment.jpg
attachment.jpg

Zelfs na het polijsten, zaten er nog krasjes aan de bovenzijde, maar deze zie je later toch niet meer.
En het resultaat vind ik toch wel "magic", het lijkt een beetje op gepolijst aluminium.

attachment.jpg
attachment.jpg

En ik ben al helemaal blij met het verschil met mijn vorige versie met BMF.
Kijk maar eens naar de verschillen:

attachment.jpg
attachment.jpg

Bovenste foto's zijn nog met BMF, de onderste met "chroompoeder"

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan en dus zeg ik: PROEF GESLAAGD!!!! 8):)
Hoe dit zich houd t.a.z. van vocht en blanke lak weet ik nog niet, dat gaan we later nog eens onderzoeken.
 
Bij sommige leidingen klopt dit wel, maar niet bij allen

Je hebt gelijk! Mn die blauwachtige slangen zijn behoorlijk dik....opmerking ingetrokken :-)

Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan en dus zeg ik: PROEF GESLAAGD!!!! 8):)

Helemaal waar! Ik heb het ook nog liggen dus dit is de moeite waard. Heb jij de gril ook een zwarte base coating gegeven?
 
Je hebt gelijk! Mn die blauwachtige slangen zijn behoorlijk dik....opmerking ingetrokken :-)



Helemaal waar! Ik heb het ook nog liggen dus dit is de moeite waard. Heb jij de gril ook een zwarte base coating gegeven?

Nee Ton, ik heb het plastic gepolijst en daarna zo het poeder eroverheen.
Ik heb dit ooit ergens gezien, ik geloof op youtupe, daar deden ze het op plastic lepels.
En ik denk ook dat de kleur van je ondergrond bepalend is voor de chroomkleur.
 
Dat klopt ook wel, mijn ondergrond was ook gloss black, alleen dit was gepolijst zwart plastic.
Nu heb ik, volgens mij, hier op het forum ergens gelezen, dat iemand Alclad op een witte ondergrond spoot.
Dit, om te kijken wat voor effect dat geeft, ik weet alleen niet meer waar dat staat.
En als ik zo dat vergelijk lees, heb ik toevallig voor één van de winnaars gekozen n.m.l. die van MGM.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit zich houd in toekomst!
 
Hoi,

mooi resultaat met dat poeder.
Toch een paar vraagjes:

1/ Aangezien mijn Chinese taal geen 100% is, kun je eens de juiste link doorspelen van waar dit poeder komt?
2/ Wordt dit goedje gewoon opgewreven op het plastic? Ik bedoel, wordt het met een wattenstaafje, of doekje aangebracht? Wordt het nog opgeblonken? Wordt het gefixeerd?

Dit zijn soorten materialen die mij mateloos interesseren om ook eens mee aan de slag te gaan en te experimenteren.
 
Dat is mooi spul zeg!! glimt het nog beter dan alclad vind je, of ongeveer het zelfde? het ziet er wel een stuk mooier en fijner uit dan het bmf!! en zou het alleen op dit soort kleinere onderdelen gebruikt kunnen worden, of ook voor grotere delen?
 
ow, en kun je er met een vinger aan zitten, geen afdrukken o.i.d?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan