Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250 LM '64 "Fantasia" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik een pesthekel heb aan dat @#$*-weer van vandaag, ben ik ook echt niet de deur uit geweest.
Dus een mooie dag om iets aan de hobby te doen.
We zijn begonnen aan het dashboard met wat PE-materiaal van Tremonia.
Het is eigenlijk voor een 250GTO, maar dat bijt elkaar niet, dacht ik zo.
Om het plaatje PE een beetje passend te maken voor de LM, heb ik het in stukjes gezaagd.
Het hele spulletje op en stukje tape geplakt en zwart gespoten.

attachment.jpg

Daarna met een scherp mesje de opstaande randjes afgekrabt.

attachment.jpg

Hier en daar een toefje verf op de schakelaars en het dashboard ziet er veel beter uit zo.

attachment.jpg

Toen ik de stoeltjes aan het bekleden was, vond ik eigenlijk de rest van het interrieur een beetje saai.
Dus heb ik nu een kamerbreed tapijtje gelegd en het dashboard e.d. een lederlook meegegeven.

attachment.jpg
attachment.jpg

Het is nog niet helemaal af, maar het begint nu wel op te schieten!!
 
Ziet er prachtig uit John. Heb je het dashboard met leder bekleefd ? En waar komt dat leder vandaan ?
 
@Pascal: Dit komt bij Model Factory Hiro vandaan.
Misschien weet je het nog, de stoeltjes in de 250 TR heb ik ook met dit spul bekleed.
Wat ik op de vloer aangebracht heb en die blauwe baan op de stoeltjes is hetzelfde, alleen dat is stof.
 
Hoe dik is dat stof John ? Ik zal eens meten hoe dik het zelfklevend vilt is dat ik gebruik, dat is een pak goedkoper.
 
John,
Ben geen Ferrari liefhebber (behalve de F50) maar jij maakt er wel kunst werkjes van heel mooi en de lak van de Ferrari's zijn geweldig.

blijf volgen

Gr
Dirk
 
@Pascal: het is i.i.g. dikker dan dat vilt van jouw, maar het is wel flexibeler.
En daarbij, dit spul is zeker veel duurder. Ik gebruik van beide soorten in dit model één velletje á +/- €8,00.
Maar ik gebruik het niet zo vaak, dus dan valt het wel mee. (mits je geen foutjes maakt!!)

@Dirk: Dank je wel, ik doe mijn best.^^
 
De dashbord bekleding is zeer mooi, maar hoe krijg je alles zo strak rond de rondingen? Is het een beetje rekbaar??
 
De dashbord bekleding is zeer mooi, maar hoe krijg je alles zo strak rond de rondingen? Is het een beetje rekbaar??
Eigenlijk niet Beyond, dus alles wat je verkeerd snijd is zichtbaar. En het leder op elkaar aansluiten is altijd zichtbaar.
Dit komt ook doordat de achterzijde wit is, dat valt altijd op.
Vandaar dat ik om de cockpit een zwart draadje gelijmd heb, om de aansluiting te verdoezelen.
De stoffen bekleding is wat meer vergeeflijker, is meer rekbaar en door de stof zijn aansluitingen onzichtbaar.
De achterzijde van deze bekleding zijn in de kleur van de stof zelf.
 
Met dat draadje is een slimme John! Het ziet er mooi strak uit! Alleen nou nog een stiknaadje op het dashboard :P
 
@Ton: Ja, toe nou, dat had je wel even eerder moeten zeggen, hoor!! :@
Nu is het te laat.

Hoewel ik daar al wel eens een proefje van gemaakt heb.
Met de stoeltjes van die carbon-FXX, die ik met Tenco bespoten heb.
Daar had ik een dun rood draadje in de Tenco gedrukt om de halve mm.
Stond wel mooi, maar paste niet in het totaalplaatje, wel iets om te onthouden voor de toekomst.:)
 
Kleine update:
Nadat we het dashboard en zij- en achterkant met leder hebben bekleed was de vloer aan de beurt.
Hier hebben we een kamerbreed tapijtje aangelegd, dat voelt wat warmer aan in deze koude dagen.
Voor vuil en natte sneeuw aan de schoenen hebben we wel voor een paar rubberen matjes gezorgd.8)

attachment.jpg

De stoeltjes hadden we al bekleed, alleen de veiligheidsriemen ontbraken nog.
Waar zouden wij zijn zonder Tremonia, die toch altijd weer leuke onderdeeltjes voor ons realiseert.
Ook de brandblusser komt hier vandaan, de decal komt uit eigen voorraad.

attachment.jpg
attachment.jpg

Om de sleutels van je 250 LM terug te vinden in het mandje met fiets- en huissleutels, heb ik er een sleutelhanger aan gemaakt.
Stel je voor, dat je met je fietssleutel de LM probeert te starten!!;)

attachment.jpg
attachment.jpg

Het stuurhuis hebben we een beetje verlengt naar binnen toe, want het stuur zat met de bovenrand bijna tegen de cockpit aan.
(Komen je vingertjes knel te zitten!!:()

attachment.jpg
attachment.jpg

Ik geloof dat het interrieur nu wel zo'n beetje klaar is.
Zo, kunnen we weer verder met de afbouw van de LM.
 
terug een mooie update,john

vooral de fietssleutelhanger;)
 
heerlijk om deze details weer tevoorschijn te zien komen John!
Zeker met wat hulp van Tremonia hebben we het ietsje makkelijker :-p
 
Je hebt mij van mijn troon gestoten John.....tot vandaag had ik de kleinste ferrarisleutelring :-)

@admin: Pascal bij meer opties is het "bedieningspaneel " verdwenen, ik kan ondermeer geen foto's meer uploaden en ook de smilies zijn verdwenen...rustige nachtdienst gehad ? :')
 
Bedankt mannen voor het commentaar!!:)

@Peter: Heb jij daar nooit geen last van? Dat je de verkeerde sleutels meeneem?
Ik wel, wil ik de fiets pakken, heb ik de Ferrarisleutel in mijn handen.;)

@Benjamin: Zie ik je volgende week misschien nog in Houten?
Ik ga als het goed gaat iets moois ophalen aldaar.

@Ton: Je hebt altijd baas boven baas!!:P:)
Enne Ton, misschien ook zin in een ritje Houten?

@Pascal: Ik dacht dat André meer bezig was met PE-materiaal voor 1/12 en 1/8.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan