Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250 LM '64 "Fantasia" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
knappe vorderingen , zie ik het verkeert of heb je motor ook een fijne wash gegeven om de motor beter van details
te laten uit komen anders een dikke meerwaarde voor het model
de bijkomende bedraading is knap uitgevoerd
voor de rest zeer strak schilderwerken

maak geen reclame maar bij motraco in roeselare kan je ook die primers krijgen en voor twee componeten vernis
in spuitbus met twee delen en met trekpen en de prijs ligt duidelijk
veel lager ongeveer 10 à 11 euro's. weet wel niet of ze een internet site hebben

tom
 
Bedankt jongens, voor het commentaar.
En als jullie minpuntjes zien die voor verbetering vatbaar zijn, vertel het me a.u.b., ik ben best leergierig wat dat betreft.;)

@Tom: ik heb het blok inderdaad een lichte wash gegeven.
Het blok zelf had zo'n echte zilveren speelgoed kleur, dat zag er niet uit.
Na de wash heb ik het komplete blok gespoten met matte blanke lak. Daar knapt alles zo erg van op.
Ik heb alleen nog later de twee stroomverdelers geschilderd, omdat ik daar de meegegoten kabels vanaf geschuurd heb.
 
He John,

tsja minpuntjes he, nou euh, tsja.....

Ik denk dat ik het minpuntje nog niet vinden kan. Ik doe mn best iets te vinden :-p
Ook jij bent hier weer mooi bezig. Toch ook leuk dat je naast de moderne Ferrari's (waar mijnheer Peperbus het verschil niet in ziet) toch ook de klassiekers zo mooi weet te upgraden.

Grrr, ik voel het steeds meer kriebelen om weer aan de gang te gaan :-D
 
Geef mij maar het klassieke spul!
Die ouwe meuk is inderdaad geweldig mooi om te zien, maar je moet soms weleens met de tijd mee!!;)

Een groot gedeelte van het weekend bezig geweest met het polijsten van het model.
Daar gaat veel tijd in zitten, want voorzichtigheid is geboden.
Het zal voor mij dan ook niet de eerste keer zijn dat ik door de lak heen ga, zie hier ergens bovenaan dit topic. (599GTO)
Maar gelukkig is alles goed gegaan deze keer en ik ben er erg wijs mee, hoe het er nu allemaal uit ziet.^^

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ha, jammer, alles is al weer ingepakt om weer de spuitcabine in te gaan.:D
Deze keer moet er een mat-zwart laagje opkomen voor de binnenkant en raamrubbers e.d.
Nou, één onderdeel had deze spuitbeurt al ondergaan en met een extra poetsbeurtje staat tie nu te glimmen als een snottebel in de maneschijn.

attachment.jpg
attachment.jpg

Zo, dat is i.i.g. één onderdeel wat gelukt is en kan verder afgemaakt worden.
De rest volgt hopelijk ook in deze conditie, duimen dus!!
 
ziet er al zeer knap uit hoor... john... blijf dit in stilte volgen...
 
Die ouwe meuk is inderdaad geweldig mooi om te zien, maar je moet soms weleens met de tijd mee!!;)

Antiek hoort bij Antiek John :-) Het gaat wel erg mooi worden. Doe jij de rubbers nooit met de hand?
 
Antiek hoort bij Antiek
Dat zijn gelukkig jouw woorden!!;)


@Ton: Ik vind het toch altijd mooier staan wanneer de rubbers e.d. gespoten worden, al geeft het wel heel veel afplakwerk.
Zoals bij deze, dit heeft me echt de hele zondagmiddag gekost om alles af te plakken.

@Peter: Na zijn laatste spuitbeurt heb ik het model zo'n 2 weken laten uitharden. (Ik ga voor zekerheid!!)
Daarna ga ik het model polijsten met een Novus polijstsetje. Ik geloof dat Pascal het er pas geleden ook al over heeft gehad.
Dat doe je met polijst-pads, dit zijn als het ware een soort schuurpads maar dan met een hele fijne grit.
Je begint met de grofste, 2400 grit, en ga in de lengte richting schuren. (nooit draaibewegingen maken)
Daarna begin je overnieuw met de volgende iets fijnere grit, maar ga dwars over de vorige heen.
Hiermee schuur je als het ware de krassen van je vorige schuurpad weg.
Na de eerste en de tweede denk je vast, ojé, dat komt nooit meer goed, want je model is helemaal dof geworden.
Maar je zal zien, dat je na de vierde of zo de glans al weer terug begint te krijgen en bij de laatste, 12000 grit, is je model mooi glad.
Alleen zal je nu nog steeds hele fijne krasjes zien, dus gaan verder met een paar soorten polijstpasta's.
En dan uiteindelijk alles nog in de Turtle wax (is eigenlijk ook een schuurmiddel).
Dit klinkt natuurlijk allemaal vrij eenvoudig, maar je moet enorm goed opletten dat je niet door de lak heen polijst.

Nu hadden ze mij altijd geleerd dat je met polijstpasta's en autowas draaiende bewegingen moet maken om de laatste krasjes weg te krijgen.
Hier ben ik toch vanaf gestapt en doe nu net zoals de polijstpads in de lengterichting poetsen.
Dit geeft bij mij veel betere resultaten dan voorheen.
 
Hele kleine update deze keer.

Ik was eigenlijk van plan om te stoeltjes te laten zoals ze zijn, maar vond het toch een beetje saai.
Daarom alleen het midden gedeelte bekleed met zelfklevende stof van MFH, de zijkanten laat ik in leder-look.

attachment.jpg

Afgelopen weekend heb ik dus het zwarte gedeelte gespoten, zoals de binnenkant en raamrubbers e.d.
Om de voorruit komt er nog een chromen strip, dat doe ik met BMF.
En hiervoor gebruiken we bij voorkeur een nieuw scherp hobbymesje.
Ik begin aan de bovenzijde van het raam en wrijf met een wattenstaafje het BMF netjes glad op de rand.

attachment.jpg

Het mesje is zo scherp dat je nauwelijks hoeft te drukken en zo volg je de lijnen van de raamstrip.

attachment.jpg

Hierna doe ik de twee zijkantjes en dan de onderzijde.

attachment.jpg

Achteraf alles nog eens goed aandrukken en opwrijven met een wattenstaafje.
Nu was ik toch bezig met BMF, dus heb ik gelijk maar de nummerplaatverlichting gedaan.

attachment.jpg

'T is een beetje slecht te zien, maar het zit er wel degelijk.:$

Het is allemaal niet veel, maar we hebben er weer een klein klusje opzitten!!
 
Mooi John! Zo te zien doe je de chrome rand in fasen....wel handig!
 
Zo werd dat, geloof ik, vroeger ook zo gedaan en dan met koppelstukjes ertussen.
Zover ik mij kan herinneren, werd dat nooit uit één stuk gemaakt.
Zou ik hier eigenlijk ook moeten doen, maar ik denk dat ik die kleine stukjes ga verliezen, ha, ha!!
 
Heel knap met dat BMF. Samen met de zwarte raamrubbers geeft het een prachtig resultaat.
 
Zo werd dat, geloof ik, vroeger ook zo gedaan en dan met koppelstukjes ertussen.
Zover ik mij kan herinneren, werd dat nooit uit één stuk gemaakt.
Zou ik hier eigenlijk ook moeten doen, maar ik denk dat ik die kleine stukjes ga verliezen, ha, ha!!

Klopt! Met een druppeltje epoxy bereikt je hetzelfde effect
 
Mooi detail weer! En inderdaad, in het echt werd er met koppelstukjes gewerkt. Op de klassieke Saab 900 heb ik dat ook nog diverse malen zo geplaatst toen ik nog bij Saab werkte. Wat een irritant werkje was dat altijd en jij doet dat in het klein! MOOI
 
mooi gedaan, john
de bmf samen met de raamrubbers maken het af
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan