Hoofdsponsor

duo sculpt! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, dat kan wel zijn maar Tony is, was, wat dikker.
wat dat aangaat lijken mijn eerdere posts meer.


laat ik het zo zeggen. Ik zag er eens een sculpt van iemand die er meer op geleek ( en ook handig het onderlijf plus sigaar erbij deed)
 
zo te horen was het bij Tony belangrijk om in een bepaalde periode/seizoen te blijven. Hij was redelijk wat kilootjes bijgekomen over de seizoenen. Misschien een detail als je referentiefoto's zoekt...

Niettegenstaande vind ik het heel knap wat je hier neerzet...
 
ik weet niet wat er goed of verkeert aan is maar ik vind het toch heel mooi man je moet het maar kunnen heb je in deze richtig school gevolgd of zo iets .
gr dirk d
 
Hoi René, ik zal me d'r ook 's mee bemoeien ;)

boeiend om jouw gesculp te volgen, dat zoeken naar die persoons unieke kenmerken.

Vind de expressie tijdens deze sessie het meest treffend voor meneer Soprano.

mazzels :)
 
Klopt dat hij wat dikker is en ik vond de eerdere versie met de mean face toch meer lijken. De lachende versie is eigenlijk wel Soprano maar toch niet zoals het eerder gezicht.

Groets ;)
 
nee precies.

de fase die Peter toont is inderdaad gelijkender.
het typische is dat van alle fimoklussen die ik in de vitrine heb alleen Tony's hoofd niet gebarsten is.
Dus ja, een grote barst in hoofd Rutger Hauer, Barsten in Roza Shanina, het kleine kopke van Landa.
 
Ik zou daar barstende koppijn van krijgen..blowup_zps413210cc.gif

Zijn dat alle afgebakken koppen, of juist niet? is het warm in jouw vitrine ?
En is het fatsoenlijk te herstellen...
 
niet afgebakken.
harde kern, schil niet gebakken. klei krimpt en barst.

is te herstellen.
 
Ik snap.
Meer vragen : moet het lang staan voor het gaat barsten ?
Kun je dit voorkomen door het ongebakken model koel te zetten ?
 
Peter, hoe dunner de schil rond een harde kern des te sneller deze barsten verschijnen, zeker als je. Ijeeen figuur in vitrine met lamp bewaart.doordat de klei tijdje bewerkt wordt, zeg in een week, krijgt deze ook net de eigenschap die je zoekt, harder, taaier.ik experimenteer nog met de vriezer...kijken of ik dan beter kan raspen.
 
Dat "net wat taaier worden" klinkt interessant idee_zpsf5807c28.gif
Daar ga ik 'ns mee spelen... ik vind verse klei ook soms te soepeltjes.

Maakt dat "pre-harden" nog iets uit voor het afbakken ?
 
Ha Peter, het maakt niks uit voor het afbakken. Ik heb zelf wat rollen klei nu ook in de koelkast, de kleuren waar ik momenteel mee werk in folie.
misschien aardig, die gesp van het figuur drukte ik in fimo, bakken, beetje talkpoeder en bolletje erin persen.
Ik ga ook eens proberen wat stempeltjes te maken van de klei en bezien of ik er kleine adelaars en zo mee kan drukken op plekken waar deze horen.

was misschien aardig geweest voor jouw nummerplaat :-)

ik zeg, maak wat kleinere rolletjes klei en laat ze eens een tijd uit de doos. Kan zomaar de taaiheid hebben die jij zoekt.
 
kan maar 1 nadeel bedenken eigenlijk. En dat is dat het beetje broos blijft op smalle delen. Wat dat aangaat zijn putty sculpts steviger maar mis ik in elk geval de lange tijd om uit te zoeken.
Wanneer je het gebruikt voor gietdoeleinden maakt het niks uit natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan