Hoofdsponsor

duo sculpt! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
je zag hoe ik in het begin altijd wat tast. Ik heb mezelf aangeleerd de volumes af te tasten en me daarop te focussen. Dan is er een aantal kritische lijnen wat iemand doet lijken. Grappig, je denkt, dikke kop- vet maar valt eigenlijk best mee. Zijn subtiele dingen die het doen.
Kan eindeloos doorsculpten en posten, Nicolas van mb sculpt.com ( jullie buren) vroeg me toch eens wat referentiepics erbij te doen en vond het wel een plan.

bij deze nog een vergelijk:

t4.jpg
t3.jpg
t2.jpg
t1.jpg
 
Dat ziet er goed uit rene , die gelaatsexpressies dat zijn de kneepjes .
 
ik ga voor die stoicijnse blik. Ogen vooral open, lippen een beetje gekruld, licht verbazing uitend maar met een overheersende aanblik van controle en zelfverzekerdheid. Licht ondermijnende blik.

ha ha :-) dat kan die Rutger ook zo goed...
 
De lippen zijn zeer treffend weergegeven, René.
De ogen vind ik persoonlijk iets minder, maar wellicht dat na een laagje verf mijn mening zal moeten herzien worden, jij bent tenslotte de kenner hé ;)

Ik volg/geniet verder in stilte...
 
pfoeee...verf...is nog ver weg bij hem.

nee, ben er nog lang niet. Ge weet toch dat ik tot de gaatjes en de kleine uurkes ga he..? :-)

ik doop het tot de 'replicanteuze oepsblik' die nog moet komen. Ogen moeten nog fijner, werk van buiten naar binnen merk ik ( contouren eerst strak krijgen anders heeft het geen zin in detail te treden).

René
 
beetje bij beetje , kom je dichter bij de werkelijkheid , rene
 
Het zijn precies wel heel drastische wijzigingen he, je bent precies herbegonnen?
 
Ik was 'de Soldaat van Oranje' aan het bekijken en zag dat er van alles niet klopte. Niet meteen opnieuw maar wel fiks klei aangezet en nu is hij wat groter dan eerst.
 
is ook een goede film, in elk geval erg spannend.

weer even laten rusten en dan fris weer verder.
 
ow, even een monoloog.

mocht iemand denken, ja hee...dat kan ik ik niet wat diene gast allemoal doet daar moet ik echt zeggen dat het keihard werken is.
Thuis komen, niet eten en meteen naar de klei. Het zal talent zijn maar denk toch echt voor 80 % werken.

Werken is niet altijd fijn maar als het dan toch puur voor je eigen gerief is, waarom niet he...

hij is nog lang niet af maar durf te zeggen dat ik close ben.

Had het er nog met een collega over vandaag.
Perfectionisme is fijn, maar verlang het niet van anderen.

René
 
Het blijft toch een moeilijke stap om te nemen Rene, voor velen denk ik dat het de schrik van het falen is die velen malen hoger ligt dan bij een plastic kitje.
Eveneens het ontbreken van technieken die je volgens mij moeilijker zelf zijn aan te leren dan bijv. de verschillende verftechnieken voor verweren enzo.
Heb op de opendeurdag Jiver even bezig gezien, een paar lessen volgen is naar mijn mening niet overbodig om van start te gaan met sculpting.

Anderzijds ook al doen we het zelf niet blijft het toch telkens genieten van jullie werk en kijk ik steeds vol verwachting uit naar de updates.
 
Wat ikzelf leuk vind, Tom, is het resultaat dat zich aandient na het geploeter. Dat je er ook zo diep in kan gaan als je wilt.
Met de meeste zaken die ik mezelf aanleerde ging ik all the way en ik weet dat het sculpten een blijvertje is.
Ik kan er veel emoties in kwijt.
Zijn het lastige technieken....weet het niet. Is persoonlijk denk ik. De één zweert bij Magic sculpt en ik bij thermo klei. Ik werk veel met een klein scherp spateltje als een paletmes, schuiven/ verplaatsen en indeuken. Denk dat iedereen op zijn eigen manier de vormen opzoekt.
Ben onlangs van de thinner naar de terpentine geswitched, iets gezonder en de klei lost er ook makkelijk in op zonder dat ik high word.
Overeenkomsten met tanks of figuren schilderen zijn er wel, het zien van dieptes, het creeren of versterken van deze alleen heb je met de klei een absoluut nulpunt.

Leuk dat jullie Jiver bezig zagen :-)
Het sculpten was altijd al latent in me maar het zien van zijn werk gaf echt de doorslag voor me.


René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan