Hoofdsponsor

1/24 Gemini Agena Taget in opengewerk versie [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,

Ik heb me uit de stapel dozen twee doosjes gepakt die niet compleet waren , maar bij elkaar weer wel , eentje heeft beschadigde onderdelen .
Toch kun je hier nog wat mooi,s van maken !! ik dacht dus laat ik een gemini ruimtevaart capsule in een open gewerkt versie maken een kant open zodat je de meestal verborgen delen van de hardware bloot legt . zoals op de onderstaand ilustratie .

gemini_cutaway.jpg

verder bouw ik nog een Agena Taget module van realspace schaal 1/24 , deze agena werdt gebruikt om te leren koppen in de ruimte met andere voertuigen .

Gemini_and_Agena_D.jpg

De dozen als volgt :

2 x gemini 1/24 van revell ( komt over drie weken weer in een release versie op de markt +- euro 25 t/m euro 35)

006~24.jpg

verder de realspace space 1/24 Agena Target kit euro 68,-

007~24.jpg

en een Gemini upgrade kit 1/24 en een gemini astronaut van neware kit,s 1/24 voor een ruimtewandeling .

008~21.jpg

Ik heb als eerste alle delen inelkaar gezet en met plakband vastgeplak met tape om het later te kunnen aftekenen waar een deel over de lengte eruit wordt gehaalt .

Toen dit gedaan ( de randen ruwe randen worden mooi gewelft bijgeschuurt zoals onderaan ) , aan een kant is ie mooi gesloten andere kant open , de beidde modellen gekoppeld komen en worden gemonteerd op een draaias .

001~28.jpg 003~26.jpg

Ik ga me eerst me bezig houden met de twee sectie ,s in het groen

gemini_cutaway1.jpg

alle hardware delen bij elkaar gezocht zoals tanks,s elektronica , en andere hardware delen verder komen er nog meer zelfgemaakt delen , maar sectie bij sectie .

004~27.jpg

gemini-adapter.jpg

dus een hoop te doen met veel eigen bouw erin verwerken

Tot zover ...
 
Word weer een mooi project om te volgen.
 
Inderdaad dit wordt weer smullen.

Weet je wat er met de echte Agena Target Module is gebeurd ? Zweeft die nog ergens rond de aarde ? Of is ze terug naar beneden gekomen ?
 
Ga deze weer volgen hoor Bubblegum!

Fred
 
Yep luitjes dit wordt een aparte , en pascal nee die is al lang burn by reentry .
 
Nou vandaag flink bezig geweest met onderdelen in de paint te zetten , met voorgaand primer en schuurwerkjes .
De verschillenden bol tanks hebben de juiste kleur , toen ben ik verder gegaan met de retro rocket,s ( deze zijn er voor de terugkeer naar de aarde ) .
Ik heb ze geplaats op het kruisprofiel in het midden , toen de raketuitlaatjes erop en details aan gebracht .
De rentro buitenmantel ring is van buiten in mat wit gespoten en binnenzijde licht kaki creme , dit ook zo bij de breede buitenmantel waar later alle hardware en bol tanks en bedrading in komt .

001~29.jpg 002~24.jpg 006~25.jpg 007~25.jpg 008~22.jpg 009~22.jpg 011~16.jpg 014~12.jpg 015~13.jpg 016~14.jpg 017~13.jpg 018~13.jpg 020~7.jpg 021~10.jpg 022~11.jpg 023~3.jpg

Tot zover .......
 
't ziet er weer goed uit, en ook weer een speciaaltje, benieuwd naar de verdere bouw...
 
Zo een opengewerkt model vind ik altijd erg mooi,vooral met de details die je aanbrengt.Ga je er ook nog een beetje licht in maken?
 
Dankje luitjes ,, ja kan ik eens doen bert , dat geeft toch iet,s extra
 
Knap werk Bubble. Ik ben altijd weer verbaasd met het gemak waarmee jij zoiets aanpakt. Gewoon weer mooi om te volgen.
 
dankje kerel , het gaat gesmeert ,

Eeen klein stapje vooruit vandaag , tanks en alle hardware in de achterste module ring bevestigt , daarna de randjes in het rood gepaint waar het stuk uit is en toen het goud folie blanket achterin de module bevestig , dit wordt morgen met een ring afgewerkt en die ook meer sterkte geeft .

017~14.jpg 018~14.jpg 022~12.jpg 021~11.jpg

Tot zover ..
 
Mooie vorderingen die je hier maakt.

Die bollen, heb je deze bekleed met materiaal? Ander vraagje, waarom gebruiken ze eigenlijk graag van die bollen als reservoirs?
 
Dankje silenoz ,

Nee die zijn gewoon in de primer en paint , ik denk dat die bollen meer krachten kunnen verwerken qua druk crach en onploffingen .
 
Weer een kleine update luitjes ,, het grove werk hakken zagen en op maat maken is klaar .
Ga me nu bezig houden met het aankleden van de extra intrieur details , zoals hier onder in de tekening de sectie parachute houder in het rood en de elektronica kastjes aan de binnen zijde naast de astronauten in het groen .

ii.jpg

De parachute houder is gemaak uit styreen en uit een oud injecktiebuisje en die wordt nu in de primer gezet en daarna in een rode kleur gespoten , ik heb toen in de kop van de capsule een rond styreen plaatje geplaats om de boel rond te fixeren .
toen de top , de neus waar ook me gekoppeld word een stukje eraf gehaald om er de juiste plaat met de horizon sensoren, de neus rendez-vous radar te kunnen monteren .
De afwerking met de Agena Target gaat makkelijk het grove werk is klaar , de kopse kanten zijn in de juiste lijn geplaats verlijmd en kan nu drogen , als het droog is goed schuuren .

001~31.jpg 002~26.jpg 004~30.jpg 008~25.jpg 009~24.jpg 010~16.jpg 011~18.jpg 012~16.jpg 013~16.jpg 014~14.jpg 006~28.jpg 007~28.jpg 017~16.jpg

tot zover
 
Leuk model Bubble en ik steek er weer het nodige van op :D

Interessant ook om eens te vernemen hoe zo'n ruimtetuig in elkaar steekt....
Fantastisch, te bedenken dat mensen in zo'n machine gestapt zijn en zich
de ruimte in hebben laten knallen :wow::O

veel bouwplezier :)
Peter
 
Dankje Peter !!! dit is weer eens andere he :sleep:

Een kleine update luitjes , ik ben met de Agena target bezig geweest , een kant zit vast aan elkaar .
toen een gedeelte in de primer gezet voor het schuurwerk en dan moeten er aan de andere kant nog ringen gemaakt worden om de conisch vanger te kunnen plaatsen , dat ligt nu te diep .

033~1.jpg 034~0.jpg 035~3.jpg

Tot zover .
 
Een kleine update , de vorderingen van het intrieur gemini gaan goed , wat switch panels aangebracht en de hardware module,s tussen de binnenmantel .
daar moet nog bedrading tussen verbonden worden , verder moeten er details in het midden console komen en de kleine hardware module,s erachter .
Het prime en paint werk gaat niet lukken met dit weer , veels te koud
005~23.jpg 001~32.jpg 004~31.jpg 003~28.jpg 007~29.jpg 008~26.jpg 010~17.jpg 011~19.jpg 012~17.jpg

Tot zover ..
 
De extra details maken het wel erg mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan