Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space 1/24 Gemini Agena Taget in opengewerk versie [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 35

Discussie: 1/24 Gemini Agena Taget in opengewerk versie [DONE]

Lightbulb 1/24 Gemini Agena Taget in opengewerk versie [DONE]

Nou Luitjes ,

Ik heb me uit de stapel dozen twee doosjes gepakt die niet compleet waren , maar bij elkaar weer wel , eentje heeft beschadigde onderdelen .
    Toch kun je hier nog wat mooi,s van maken !! ik dacht dus laat ik een gemini ruimtevaart capsule in een open gewerkt versie maken een kant open zodat je de meestal verborgen delen van de hardware bloot legt . zoals op de onderstaand ilustratie .

verder bouw ik nog een Agena Taget module van realspace schaal 1/24 , deze agena werdt gebruikt om te leren koppen in de ruimte met andere voertuigen .

De dozen als volgt :

2 x gemini 1/24 van revell ( komt over drie weken weer in een release versie op de markt +- euro 25 t/m euro 35)

verder de realspace space 1/24 Agena Target kit euro 68,-

en een Gemini upgrade kit 1/24 en een gemini astronaut van neware kit,s 1/24 voor een ruimtewandeling .

Ik heb als eerste alle delen inelkaar gezet en met plakband vastgeplak met tape om het later te kunnen aftekenen waar een deel over de lengte eruit wordt gehaalt .

Toen dit gedaan ( de randen ruwe randen worden mooi gewelft bijgeschuurt zoals onderaan ) , aan een kant is ie mooi gesloten andere kant open , de beidde modellen gekoppeld komen en worden gemonteerd op een draaias .

Ik ga me eerst me bezig houden met de twee sectie ,s in het groen

alle hardware delen bij elkaar gezocht zoals tanks,s elektronica , en andere hardware delen verder komen er nog meer zelfgemaakt delen , maar sectie bij sectie .

dus een hoop te doen met veel eigen bouw erin verwerken

Tot zover ...
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Standaard

Inderdaad dit wordt weer smullen.

Weet je wat er met de echte Agena Target Module is gebeurd ? Zweeft die nog ergens rond de aarde ? Of is ze terug naar beneden gekomen ?

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ga deze weer volgen hoor Bubblegum!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Yep luitjes dit wordt een aparte , en pascal nee die is al lang burn by reentry .

Standaard

Nou vandaag flink bezig geweest met onderdelen in de paint te zetten , met voorgaand primer en schuurwerkjes .
    De verschillenden bol tanks hebben de juiste kleur , toen ben ik verder gegaan met de retro rocket,s ( deze zijn er voor de terugkeer naar de aarde ) .
    Ik heb ze geplaats op het kruisprofiel in het midden , toen de raketuitlaatjes erop en details aan gebracht .
    De rentro buitenmantel ring is van buiten in mat wit gespoten en binnenzijde licht kaki creme , dit ook zo bij de breede buitenmantel waar later alle hardware en bol tanks en bedrading in komt .

Tot zover .......

Standaard

't ziet er weer goed uit, en ook weer een speciaaltje, benieuwd naar de verdere bouw...

Standaard

Zo een opengewerkt model vind ik altijd erg mooi,vooral met de details die je aanbrengt.Ga je er ook nog een beetje licht in maken?

Standaard

Dankje luitjes ,, ja kan ik eens doen bert , dat geeft toch iet,s extra

Standaard

Knap werk Bubble. Ik ben altijd weer verbaasd met het gemak waarmee jij zoiets aanpakt. Gewoon weer mooi om te volgen.

Standaard

dankje kerel , het gaat gesmeert ,

Eeen klein stapje vooruit vandaag , tanks en alle hardware in de achterste module ring bevestigt , daarna de randjes in het rood gepaint waar het stuk uit is en toen het goud folie blanket achterin de module bevestig , dit wordt morgen met een ring afgewerkt en die ook meer sterkte geeft .

Tot zover ..

Standaard

Mooie vorderingen die je hier maakt.

Die bollen, heb je deze bekleed met materiaal? Ander vraagje, waarom gebruiken ze eigenlijk graag van die bollen als reservoirs?

Standaard

Dankje silenoz ,

Nee die zijn gewoon in de primer en paint , ik denk dat die bollen meer krachten kunnen verwerken qua druk crach en onploffingen .

Standaard

Weer een kleine update luitjes ,, het grove werk hakken zagen en op maat maken is klaar .
    Ga me nu bezig houden met het aankleden van de extra intrieur details , zoals hier onder in de tekening de sectie parachute houder in het rood en de elektronica kastjes aan de binnen zijde naast de astronauten in het groen .

De parachute houder is gemaak uit styreen en uit een oud injecktiebuisje en die wordt nu in de primer gezet en daarna in een rode kleur gespoten , ik heb toen in de kop van de capsule een rond styreen plaatje geplaats om de boel rond te fixeren .
    toen de top , de neus waar ook me gekoppeld word een stukje eraf gehaald om er de juiste plaat met de horizon sensoren, de neus rendez-vous radar te kunnen monteren .
    De afwerking met de Agena Target gaat makkelijk het grove werk is klaar , de kopse kanten zijn in de juiste lijn geplaats verlijmd en kan nu drogen , als het droog is goed schuuren .

tot zover

Standaard

Leuk model Bubble en ik steek er weer het nodige van op

Interessant ook om eens te vernemen hoe zo'n ruimtetuig in elkaar steekt....
    Fantastisch, te bedenken dat mensen in zo'n machine gestapt zijn en zich
    de ruimte in hebben laten knallen

veel bouwplezier
    Peter
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten