Hoofdsponsor

1/24 Christine [!]

Schaal 1/24 - 1/25
P

PA FIFI

Guest
attachment.jpg

Nadat ik onmidelijk had gereageert op een link die Michel had doorgestuurd heb ik eindelijk het model (deze week toegekomen) die ik wou voor deze leuke wedstrijd :)

Ik wil van dit model een diotje maken waarvan de ene kant er nieuw uit ziet en de andere kant beschadigd.

Hier alvast de eerste foto's van de doos en inhoud.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie auto.
Goede film (persoonlijke smaak)
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Ziet er een mooie kit uit.
Veel succes met de wedstrijd.
 
Eindelijk een begin met dit topic ;), één van mijn favoriete boeken.
Heel veel succes er mee.

Ik wil van dit model een diotje maken waarvan de ene kant er nieuw uit ziet en de andere kant beschadigd.

Maar ze herstelt toch telkens ?? ;)
 
Veel bouwplezier en succes met de wedstrijd.

Vroeger alle boeken van Stephan King gelezen en dit is een van de betere vind ik.

Fred
 
Veel succes met deze Pa fifi ,ik heb de cadillac met zulke mooie wings achteraan.Prachtfilm met een prachtige wagen,goede keuze deed je hier alvast.
 
Bedankt mannen :)

Maar ze herstelt toch telkens ?? ;)

Hopelijk deze niet want anders zal mn werk voor niets zijn :laugh:

Vandaag al begonnen met de koffer te verwijderen

attachment.jpg

Heb een manier gebruikt die ik eens op internet gezien had. Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die op deze manier werken.
Eerst een gaatje geboord (0.4mm)

attachment.jpg

Naaigaren (wel een stevige) doorsteken

attachment.jpg

En dan de draad geen en weer bewegen. Is net zagen maar dan met een draadje.

attachment.jpg

Nadien enkel de braampjes wegschuren en klaar.

attachment.jpg

Hopelijk gaat de rest ook zo vlot :D
 
Het Pa fifi,ik doe dit niet met naaigaren wel met een panel scriber maar werkt even goed zo he.Je begint net als ik te worden denk ik,ook hakken en snijden ;)
 
Wat een mooie methode.
En fijne afwerking.
Moet ik onthouden.
 
Hakken snijden de bezigheden waar ik van hou maar he pas op voor je het weet is ie weer origineel :)
mooi project van Christine een van de mooie boeken van stephen king en film (boek vond ik beter maar dat is persoonlijk) succes en blijf volgen.

Gr
Dirk
 
Ik kon deze truc wel met flos draad maar met garen werkt het ook zie ik.
In ieder geval veel succes met deze en nu maar hopen dat morgen de koffer deksel weer niet op zijn plek zit :-)
 
Mooi begin, PA FIFI. Als Stephen King-fan keek er er al naar uit. Ik blijf deze ook zeker volgen, want Christine is :wow:!!!

Grtz,
Joost
 
weer wat geleerd bedank voor deze goede tip . ben je er lang mee bezig ?
 
Leuke tip, wist ik nog niet, men leert alle dagen bij, en een zeer mooie snede zo, ook een voordeel dat je geen krassen maakt, zo kun je dus niet uitschuiven zoals je met een mes zou doen, zeer leuk gevonden.
 
mooi project ,papa fifi

het hakken en snijden gaat je goe af ,zie ik
 
Bedankt mannen,

doomwad Je begint net als ik te worden denk ik,ook hakken en snijden ;)
hugemikus het hakken en snijden gaat je goe af ,zie ik
mind-9 Hakken snijden de bezigheden waar ik van hou

Ja, als ik hier naar de meeste topics kijk, zie ik meer en meer dat ze hakken en snijden.
Dus dacht ik waarom probeer ik dat ook eens niet, en..............vindt het nog plezant ook :laugh::D:laugh:

ben je er lang mee bezig ?

Voor die portier (zie onder) een 15 à 20min.

Vandaag dagje vrij dus mijn tijd goed benut met bouwen :laugh:

begonnen met de portier (passagiers zijde, want deze kant zal de beschadigde kant van de wagen zijn) te verwijderen.
Heb deze dus op de zelfde manier gedaan zoals de koffer.

attachment.jpg
attachment.jpg

De motor ineen gestoken. Moet wel nog wat opgeschuurd worden.

attachment.jpg
attachment.jpg

En dan weer wat plezanter werk, wat beschadigingen aanbrengen. Enkel de kant van de passagier :)

attachment.jpg
attachment.jpg

Wordt vervolgd.....
 
Ben echt benieuwd hoe dit zal uitpakken.
 
Ha, nu begint het interessant te worden ;), beschadigingen!
Volgens mij is het nog best wel moeilijk die schade realistisch aan te brengen.
 
Hey Pa fifi,die beschadigingen zijn die naar de film gedaan of is het vrije keuze wat we hier zien.??
 
Hey Pa fifi,die beschadigingen zijn die naar de film gedaan of is het vrije keuze wat we hier zien.??

Wel Patje, Heb lang zitten kijken en denken hoe ik het wou. De beschadigingen in de film waren nogal groot maar zijn wel na te maken als je de wagen volledig beschadigd namaakt. Maar ik wil dat de kant van de chauffeur ongedeerd blijft. Dus zal ik er een beetje eigen inspiratie insteken maar wel proberen dat het realistisch blijft. Nu voor de verbouwingen en de beschadigingen ben ik niet bang, maar wel voor het spuitwerk. Het spuiten zelf gaat wel maar heb nog nooit roest en vuil aangebracht. Maar voor alles moet het een eerste keer zijn hé.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan