Hoofdsponsor

1/24 Christine [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Heb reeds goed opgelet tijdens Rik zijn topics, en ga het ook eens proberen :yup:

Voordeel is dat Christine zichzelf hersteld indien de boel ontploft :P :laugh:

als je iets moet weten moet je maar roepen hé Pa Fifi, zal dan Rik eens aan het werk zetten...
 
Hey das niet eerlijk, Pa Fifi zijn model is nen transformer :D Hehe, ben echt wel benieuwd, Christine is de moeder van alle hollywood mobielen, tenminste naar mijn mening. Kwas nog vrij jeugdig toen ik deze film voor de eerste keer zag.
 
Ik kan mij nog zo'n film herinneren hoor n.l. The Car.
Ik zat met mijn vriendinnetje in de bios en zij viel in slaap bij deze film.....:tongue::tongue: ( nu is zij mijn vrouw:laugh: )

Ahhhh 1977....

Fred
 
Ben benieuwd naar de grill.

Nog eventjes geduld Jelle, in de loop van deze week volg de update ;)

als je iets moet weten moet je maar roepen hé Pa Fifi, zal dan Rik eens aan het werk zetten...

Normaal moet het lukken Petra....maar als ik twijfel of iets niet weet zal ik het zeker laten weten. Voorlopig mag je Rik nog laten rusten :laugh:

Hey das niet eerlijk, Pa Fifi zijn model is nen transformer :D

Heb niet veel tijd dus zocht ik iets gemakkelijke....en wat is er gemakkelijker dan een wagen die zichzelf hersteld :P:laugh:

Ik kan mij nog zo'n film herinneren hoor n.l. The Car.
Ik zat met mijn vriendinnetje in de bios en zij viel in slaap bij deze film.....:tongue::tongue: ( nu is zij mijn vrouw:laugh: )

Ahhhh 1977....

Waar is de tijd hé, was idd ook een prachtige film. Dat was een Lincoln Mark III (ook een mooie om eens te bouwen ;))
En dat je vriendinnetje/vrouw in slaap viel....gewoon laten slapen :P
Mijn vrouw doet dat ook steeds, telkens we naar de cinema gaan of thuis een film bekijken ziet zij enkel de eerste 20min daarna gaan de oogjes toe :sleep:
 
Zo hier zijn we weer met "Christine" na enkele maanden. Had gehoopt dat ze in die tijd zichzelf ging in orde brengen....maar tzal de echte niet zijn denk ik :(

Na enkele probleempjes (http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=8419) 2 weken geleden is alles terug goed gekomen. Maar deze week vergeten achter isopropyl alcohol te gaan en daar in het weekend alles is gesloten maar eens geprobeerd (eerst op proefstukjes natuurlijk) met ruitenreiniger van Winny. Moet zeggen was verbaast dat het zo goed ging en tegelijker tijd veel gezonder ook.

attachment.jpg

Hier het resultaat. Wel nog mat...want heb enkel nog maar de kleuren gespoten, ze moeten wel nog gevernist en gepolierd worden hé.

attachment.jpg

Intussen ook aan de ondergrond begonnen daar het een diootje moet worden.
Had natuurlijk geen hout of iets liggen dus opzoek gegaan met wat ik al zou kunnen beginnen.

In de vuilbak een schaaltje gevonden :yup: recycleren noemen ze dat :):

attachment.jpg

Goed afgewassen en een stuk isomo ingelijmd

attachment.jpg

En een eerste laag plaaster op gelegd.

attachment.jpg

Zodra deze goed droog is kan ik beginnen met de bovenlaag en afwerking.

Nu hopen dat ik de komende 3 weken nog voldoende tijd krijg om alles op tijd af te werken :worried:
 
Kleurtje zit er mooi op.
 
Heel netjes gespoten, Pïerre.
Jij mag ook schilderen als je in mijn kelder komt volgende week ;-)
 
Jelle...dank u

Jij mag ook schilderen als je in mijn kelder komt volgende week ;-)
?? Ik dacht dat ik me moest bezig houden met u vrouw terwijl jij je kelder ging schilderen :):


Zo vandaag verder gedaan met de ene kant van de wagen.

De roest en stof heb ik gedaan met zelf gemaakte roest in combinatie met Tamiya flat bruin die ik heb verdun (de ene keer meer dan de andere keer dit om verschillende tinten te bekomen) met ruitenreiniger.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het wordt de versie waar hij voor het eerst Christine ontmoet zie ik, nice.
 
Het wordt de versie waar hij voor het eerst Christine ontmoet zie ik, nice.

Idd Tom deze kant is van bij de eerst ontmoeting. De andere kant zal onbeschadigd zijn met geblindeerde ruiten zoals op de foto op pagina 4.
 
Pierre ik doe mijn petje af voor jou zeg,wat een mooi weathering dat je hier deed.
 
Ziet er goed uit.
Heb je al een foto waar de tape weg is?
 
@Doomwad, Debart en Camaro69 bedankt mannen.

Heb je al een foto waar de tape weg is?
Nog eventjes geduld Jelle :)


Deze week nog wat verder gedaan, want de tijd begint te dringen hé.
Nu, het rood stond mij niet echt aan. Heb daarom de mooie kant opnieuw overgespoten.
Na verschillende rood getest te hebben ben ik uitgekomen op de hoogglans rood van Action.
Dit was het rood die het dichtst mijn persoonlijke gedacht benaderde.

attachment.jpg

Daarna de binnen oppervlakte van de zijlijsten willen schilderen met de hand. Was een ramp :(

attachment.jpg

Gelukkig was het nog nat en heb ik het meteen kunnen verwijderen met de nodige wattenstaafjes.
Daarna gewoon afgeplakt en gespoten met een mengeling van Chrome silver en wit van Tamiya.
Resultaat vind ik duidelijk beter. De lijstjes zelf worden nog afgewerkt met BMF

attachment.jpg

Intussen al vernislaagje gespoten met (spuitbus)Tamiya Clear.
attachment.jpg
 
Ziet er goed uit hé maatje ,de glans is er al.Ben reuze-benieuwd straks als de tape eraf zal mogen,zal prima ogen ;)
 
Mooie eind spurt hoor, ziet er mooi uit. ben ook benieuwd als de tape er allemaal af is.

Fred
 
Da's knap rood, hoort helemaal bij de wagen natuurlijk, en goed dat je de witte accenten die je met de hand had geschilderd, weer hebt verwijderd. Zoiets zou ik zelf ook afmaskeren en inspuiten met de airbush.
 
Ben ook benieuwd om het te zien zonder de tape.
Zal een speciaal effect geven.
 
Bedankt mannen

Ben reuze-benieuwd straks als de tape eraf zal mogen

ben ook benieuwd als de tape er allemaal af is

Ben ook benieuwd om het te zien zonder de tape

Geduld vrienden geduld :09:

goed dat je de witte accenten die je met de hand had geschilderd, weer hebt verwijderd. Zoiets zou ik zelf ook afmaskeren en inspuiten met de airbush.

Dat heb je als je vlug wil werken hé. Haast en spoed is......extra werk :(
 
Meestal is dat zo Pierre dat klopt he
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan