Hoofdsponsor

1/700 Bismarck (1/700 Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kheb nog wat zitten prutsen vandaag :) met veel geduld geraak je ver. Maar toch moet het niet te veel zijn :p

DSC000548.jpg

DSC000538.jpg

DSC000529.jpg

ik volg geen schema ofzo, kheb wel gekeken naar het officiële plan maar de schaal is te klein om dit deftig te kunnen doen. Het is constant oppassen om die mastjes niet scheef te trekken enzo. Maar tevreden met het resultaat :)

grtz
 
Heb nog wat zitten prutsen met touwtjes, de kranen zijn afgewerkt en redelijk goed gelukt. Kheb wel een accidentje gehad maar dit is opgelost. Er moet nog een klein beetje schilderwerk gebeuren eraan maar dat komt in orde.

DSC000549.jpg

Verder heb ik ook één van de 6 secundary cannons geschilderd maar ik ben niet tevreden. Op foto is het niet te zien maar de verf is niet goed en ik vind het niet net gedaan. Opnieuw dus :)

DSC000557.jpg

grtz
 
Het zijn kleine en saaie werkjes maar dit geeft net da ietsje meerwaarde aan het model vind ik :) dus doen we dat met het oog op een fantastisch eindresultaat met plezier!
 
Heb nog wat foto's genomen :) de superstructure zit al grotendeels in elkaar, dit is niet al te slecht gedaan vind ik, de secondaire kanonnen zijn af behalve eentje dat ondertussen in ovenreiniger zit om de verf te strippen. Hoe lang moet dit er trouwens in zitten? de finale vorm van de kranen is bereikt. En er zijn al een paar sloepjes geschilderd als voorbeeld. Enjoy!

DSC000605.jpg

DSC000595.jpg

DSC000614.jpg

DSC000584.jpg

DSC000632.jpg

DSC00064.jpg

Morgen ga ik achter matte lak om de romp mee te bedekken en dan zal ik kunnen beginnen met de eigenlijke opbouw want nu wordt alles nog apart geschilderd enzo. Dat wordt mijn eerste taak als ik terug kom van de les :)

grtz!
 
Dat ziet er goed uit Lukas, de reddingssloepen zien er stak geschilderd uit hoor!

Fred
 
Voila de bismarck is aan zijn finale opbouw gekomen. De romp is woensdag in de matte lak gezet en kmoet zeggen dat dit goed gelukt is. 1 ding is zeker, ik koop nooit meer een spuitbus om te lakken! Airbrush al the way :D Kvind hem echt geslaagd hoe hij er nu al uitziet. Kben er trots op!

Tegen zondag is hij klaar normaal.
ENjoy!

DSC000623.jpg

DSC000633.jpg

DSC000642.jpg

DSC00066.jpg

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg

grtz
 
Hey,

Het is echt geslaagd, alhoewel ik een kleine opmerking heb, je bedrading vind ik te grof. Ik weet niet of je dit nog kan veranderen, maar ik persoonlijk zou zeer fijne visdraad, ook verkrijgbaar in zwart, gebruiken, zodat dit veel fijner toont. Het komt het model ten goede. Is maar een tip he.
 
danku swaken! Hm ja idd, in realiteit zouden het nogal dikke kabels zijn :s maar of ik hier nog iets aan kan veranderen weet ik niet. Kzal het nog eens bekijken. Alleszinds bedankt voor de tip!!
grtz
 
het ziet er echt supper strak uit hoor en een ab gaat zeker boven elke spuitbus eenmaal als je er goed mee kunt werken wil je echt niets anders meer.

heel mooi gebouwt hoor ben benieuwt naar de eind foto s 8)
 
Na 3 weken dagelijks hard labeur, vloeken en euforische momenten mag er vandaag nog een euforisch moment bij komen. De Bismarck is klaar om in gebruik te nemen!! Ik weet dat hij niet 100% is en dat nog altijd beter kan maar vergeleken met mijn vorig model wat toch al meer dan een jaar geleden is ondertussen zie ik heel wat vooruitgang. Vooral wat afwerking en airbrushtechnieken betreft. Ik heb er trots op,echt waar. Ik vond het heel leuk om deze imposante dame stap per stap tot leven te zien komen. Schaal 1/700 valt mee van schaal, je moet wel rustig te werk gaan want haast en spoed is zelden goed(iets dak ik geleerd heb met mijn vorig model). Ik weet nog niet of ik de vlaggetjes eraan zou hangen of niet. Wat denken jullie? Zou dit nog een meerwaarde geven of niet? Want daar heb ik een beetje schrik voor, dat het dan te zou zijn. Nuja in ieder geval wacht ik daar nog een beetje mee en zal ik nog even genieten van hoe ze nu is!

Ziehier de foto's:

zoals je ziet heb ik er mijn persoonlijke toets aangegeven. De kanonnen zijn niet opgesteld zoals er in het bouwschema van revell staat, dit vond ik wat te saai en levenloos. Daarom dat ik ze in "actiepositie" gezet heb en de kranen ook op die manier gezet. Ik hou wel van die symmetrie in modellen :)

DSC0005211.jpg

DSC000539.jpg

DSC0005412.jpg

DSC0005510.jpg

DSC000568.jpg

DSC000577.jpg

DSC000607.jpg

DSC000616.jpg

DSC000624.jpg

DSC000635.jpg

DSC000644.jpg

DSC000673.jpg

DSC000683.jpg

DSC000692.jpg

DSC000663.jpg

DSC000652.jpg

groetjes van een zeer tevreden modelbouwer!
 
heel geslaagd model.

ik weet niet of je eventueel een decalsetting hebt (daco, sol/set) om de afwerking van de swastica's iets scherper te krijgen. Eeventueel eens raad vragen bij de botenbouwers van dienst hoe zij de bedrading doen, of het pluizen ervan verhinderen.
 
Danku silenoz! Hm neen dat heb ik niet, de volgende keer wel voor kijken. Zal wss geen schip zijn denkek :D Er waren die zeiden met fijn zwarte visdraad maar dit was al te laat. Op de foto's valt het op natuurlijk maar in het echt zie je dit bijna niet.

grtz
 
Mooi schip geworden Lukas.
tegen het pluizen van de kabels zou je die over een stukje bijenwas kunnen halen. Dat wordt bij de houten schepen ook wel eens gedaan.
Dat is een tip voor de volgende keer, deze lekker zo laten!

Fred
 
Bedankt Fred! Dat is zeker een tip dat ik gedachten zal houden!!
grtz
 
Zeer mooi gedaan lukas mijn complimenten voor dit schitterend werk...
 
Bedankt voor de complimenten! Komende van zeer ervaren modelbouwers wiens niveau ik wss nooit zal bereiken doet heel veel deugd!

grtz
 
Hey,

Indd, ook mijn complimenten voor deze bouw, ze ziet er schoon uit en zal de tafel/vitrine opbeuren ;)
 
Danku swaken! Momenteel staat ze nog op mijn bureau te glunderen en later zal ze mijn andere modellen vergezellen :p
grtz
 
Hm kben zo momenteel aan het rondkijken naar sites van de prinz eugen, admiral hipper, admiral graf spee en de scharnhorst en ik krijg massas veel zin om die allemaal te bouwen zodat ze naast hun grote zus de bismarck kunnen plaats nemen. Het zal een project over een paar jaar worden denkek van zon 1,5 schip per jaar. Weet iemand goeie merken waar ik die kan vinden? Bij trumpeter heb ik al nog goeie referenties gevonden maar tips voor kwaliteitsvolle en budgetvriendelijke kits mogen altijd!

dit zijn de sites die ik gevonden heb: http://www.admiral-hipper-class.dk/index.html

http://www.scharnhorst-class.dk/index.html

http://www.deutschland-class.dk/admiral_graf_spee/admiral_graf_spee_menu.html

Na de succesvolle bouw van de bismarck heb ik verschrikkelijk veel zin om schepen van de kriegsmarine te bouwen. Ze zijn gewoonweg prachtig!

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan