Hoofdsponsor

1/700 Bismarck (1/700 Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kneedbaar hout en plastiek gaan ECHT niet samen.
De uitzetting van hout is groter dan die van plastiek, je "plamuurwerk" springt er gewoon af, en dat is zonde.
Dus ..... niet doen!

Fred
 
@ tom: Heb jij toen je de romp geschilderd hebt(rode onderkant) die kleuren gemengd zoals in de instructies? Kzou wel graag een mooi donker kleur krijgen maar mss is dit wel bereikbaar met een druppeltje mat zwart bij de verf te doen ipv te beginnen afmeten van 75 % dat en 25% dat...

grtz!

De romp is met aquacolor nr 36 karmijnrood gedaan zonder te mengen.
 
Er zit al wat van de superstructure in elkaar. Natuurlijk is dit nog slechts een dryfit, eens al de delen geschilderd zijn zullen ze samen gestoken worden. Kmoet zeggen hoe verder ik vooruit ga, hoe mooier en imposanter ik dit schip vind. Echt een staaltje vakmanschap!
Kvind ook dat de bouw tot nu toe redelijk netjes gedaan is, niet alles past even goed maar dit kan aangepast worden natuurlijk :)
enjoy!

DSC00061.jpg

DSC000602.jpg

DSC000592.jpg

DSC000582.jpg

grtz
 
danku swaken!
Kheb nog een vraagje: Kheb mij gisteren polyfila plamuur aangeschaft en de nodige kieren en gaten opgevuld maar als ik dit schuur blijft het een redelijke grove textuur. Is dit normaal? Het is de eerste keer dat ik dit doe en ik schuur met korrel 1200. Moet ik een zwaardere korrel nemen of hoort dit zo?

tx!
grtz
 
Hey,

Polyfila is met grove korrel. Om modellen op te vullen gebruik je best modelputy of wel puty die gebruikt worden om auto mee te plamuren, dus professioneel vulmateriaal uit carrosseriebedrijven (dit kun je kopen in auto-onderdelenzaken). Om op te schuren mag je gerust tot schuurpapier 2000 of 2500 gaan op waterbasis, dus te schuren met water. Gaat heel goed en geeft een goed resultaat.
Ik gebruik enkel Polyfila om ondergronden mee te bouwen, daar is de grove structuur meegenomen.
Uiteraard weet ik niet wanneer je met nog fijnere korrel en water moest schuren, hoe het dan zou komen, je kunt proberen, laat het ons weten, en anders weet je wat je te doen staat.... andere puty ;)
 
Beste mensen, we zijn er terug met een nieuwe update en deze keer een serieuze verandering. De spuitwerken zijn namelijk van start gegaan en ik moet zeggen ik ben erg tevreden. Het is nog geen 100% maar het is een héél grote verbetering in vergelijking met mijn vorig model. Khad mij ook een basiskleur van revell aangeschaft maar daar had ik problemen mee, als ik die mengde met aqua color mix wat normaal perfect combineerbaar is kreeg ik zoiets als proppen verf ofzo. Het was raar... Dat heb ik dus achterwege gelaten en mss ga ik later nog eens kijken hoe ik dat moet oplossen. De romp is karmijn rood gemengd met roest. Kheb dit gewoon op gevoel gemengd en kvind het een mooi kleur, niet te fel, niet te donker. Het dek heb ik ook gespoten maar die ligt nog te drogen. enjoy!

DSC000532.jpg

DSC000522.jpg

DSC00054.jpg

grtz
 
terug een update, de volgende spuitfase van de romp is van start gegaan, hier en daar zijn er wat retouchkes nodig maar daar wordt sowieso nog voor gekeken. Wederom ben ik zeer tevreden met het resultaat, kben echt trots. Nu is dit nog maar de gemakkelijkste fase natuurlijk...

foto's:

DSC000603.jpg

DSC000612.jpg

DSC00062.jpg

oja, kheb perongeluk het verkeerde kleur voor het dek gekozen, ipv van 88 heb ik 85 genomen. Het leek mij al wat aan de donkere kant... Hier ga ik nog een mouw aanpassen natuurlijk. Kben bezig het kleur wat lichter te maken door het te mengen met wit maar dit is nog niet optimaal. Later meer hierover.

DSC000542.jpg

De kanonnen zijn ook al gespoten in het hoofdkleur. Straks zal ik kijken voor de extra beschildering waarover nog meer foto's. Eerst afplakken!

grtz
 
Een afgewerkte turret naast de eerste turret die nog haar donker kleur moet krijgen :) it's looking good. Nog 3 te gaan maar das voor morgen. Nu neem ik wat rust vanavond!



DSC000524.jpg

grtz
 
Opnieuw een update: de waterlijn is gespoten en zoals je ziet op de foto's hier en daar wat retouchkes nodig maar komt ook in orde. In het echt valt het niet zo op, de foto vergroot alles zwaar uit. De geschutskoepels zijn ook afgewerkt en op de foto ziet het er wat slordig uit maar nogmaals omdat dit uitvergroot is. In het echt zie je daar bijna niets van. Vanavond doe ik mss nog de witte golven op de boeg maar ik ben er over aan het denken om mijn eigen draai er aan te geven maar je zult wel zien wat ik bedoel bij de volgende update!
(dryfit van het dek dat nog altijd niet het juiste kleur heeft maar kvind het eig wel wat hebben zo)

DSC000525.jpg

DSC000534.jpg

DSC000543.jpg

grtz
 
volgende update: boeggolven gespoten maar heb hier mijn eigen draai aan gegeven om het schip nog strakker te doen lijken. Het dek is ook ingekleurd. De laatste fase van de romp kan beginnen! dat zal niet zo gemakkelijk zijn denkek...

DSC000535.jpg

DSC000544.jpg

grtz
 
Dat ziet er strak gespoten uit Lucas.
En ja, de foto's laten altijd net wat meer zien dan je zou willen.....:@

Fred
 
Voila terug een nieuwe update. Kheb mij vooral bezig gehouden met kleine werkjes zoals de arado's schilderen en de details op de dekken. De rechterkant van de romp heeft zijn camo strepen nog niet gekregen, das voor morgen :) alles is nog maar een dryfit maar het ziet er wel goed uit moet ik zeggen :)

DSC000526.jpg

DSC000545.jpg

DSC000555.jpg

DSC000564.jpg

DSC000574.jpg

DSC000527.jpg

grtz
 
ziet er goed uit, maar ik weet niet of je deze historisch wilt bouwen of niet? anders zijn de arado's uniform groen op de bismarck...
 
Ben even bezig geweest met touwtjes plakken vandaag. Ziehier het resultaat. Alles wordt mee gespoten en de touwtjes later apart nog zwart ingekleurd. Kvind het geslaagd :)

DSC000528.jpg

DSC000536.jpg

DSC000546.jpg

@ silenoz: Goh, kheb der zo wat mijn eigen draai aan gegeven zo :p ik volg wel grotendeels het echte schip natuurlijk maar bij sommige kleine dingen geef ik er een persoonlijke toets aan :)
grtz
 
Voila ik stop ermee voor vandaag en om in schoonheid te eindigen heb ik nog een paar foto's getrokken. De romp is volledig af. De meeste imperfecties heb ik ondertussen weggewerkt. Hier en daar is er nog iets maar kdenk dat ek meer schade zou berokkenen dan goed doen moest ik daar aan komen. Nu rest er mij alleen nog een laagje matte lak aan te brengen en de verf is beschermd. In de loop van de week zal ik daar eens voor kijken :). Enjoy.

DSC000537.jpg

DSC000565.jpg

DSC000556.jpg

DSC000594.jpg

DSC000613.jpg

DSC000622.jpg

DSC00063.jpg

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan