Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 [wip]

Daar heb je wel een punt GUnit...deze zijn er tijdens de bouw van het dio in het begin opgezet en ik ben er nooit toegekomen om ze verder te bewerken. :sleep: Zal dit eens zo snel mogelijk aanpakken zodat ze afgewerkt zijn. Thanks om me erop te wijzen hoor. ;)
 
Welkom terug Marnic en hoop dat het er zonnig was in Spanje en nu kunnen we weer genieten van Waterloo want is toch echt knap grt.
 
aah weer meer actie op het Waterloo Front..dat zien we graag welkom terug he...
 
Hallo iedereen,
Eindelijk afgewerkt....
French dragoons 1/72e
attachment.jpg

Op naar de volgende...
 
Ze zien er mooi afgewerkt uit :wow:
Benieuwd naar de volgende ;)
 
Daar sluit ik me bij aan, ze zien er prachtig uit.
 
Dank voor de positieve reactie's mannen...we doen ons best hé...😕😆
 
Het blijft indrukwekkend wat je hier laat zien Marnic, superdiorama gQwAz7.gif
± 34 minuten per figuur zei je....inmiddels de 1300 gepasserd... dat zou dan al zo'n 730 schilder uurtjes zijn :wow:

Een waarlijk episch gebeuren die slag !!
Met jouw permissie Marnic : voor geïnteresseerden hier een 8 minuten film-impressie van het slagveld dat jij nabouwt.

veel plezier :D
 
Prachtig filmpje Peter,heb er al veel bekeken maar deze had ik nog niet gezien...bedankt 😊
Ik krijg onmiddelijk zin om verder te schilderen aan de volgende reeks. 😆
Eerlijk gezegd,....die kleuren van die uniformen zijn toch fantastisch om te zien...😉
 
Goed gedaan met die achtergrond ziet er redelijk echt uit
Proficiat

Marc
 
Hier de laatste update van mijn dio zoals het er vandaag uitziet...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
:wow: heb de foto's bekeken met het filmpje op de achtergrond voor geluidseffect...
Het lijken wel luchtfoto's :ohmy:

Gewoonweg spectaculair wat jij tevoorschijn tovert Applaus

voorwaarts Maestro oNYSjg.gif
 
Die zien er super uit marnic en de ondergrond is top grt.
 
Ik volg mijn collega's in hun mening, dit is eyecandy. Als ik dit soort werk zie, vraag ik me nog steeds of hoe ze er in die tijd bij kwamen om fel gekleurde kledij te dragen, in rijen te gaan staan om zoals pijpjes in een schietkraam weggeblazen te worden.
 
Ik volg mijn collega's in hun mening, dit is eyecandy. Als ik dit soort werk zie, vraag ik me nog steeds of hoe ze er in die tijd bij kwamen om fel gekleurde kledij te dragen, in rijen te gaan staan om zoals pijpjes in een schietkraam weggeblazen te worden.

Ja,je slaat de nagel op de kop....je kan het niet beter vergelijken dan met de pijpjes in het schietkraam.
De kans om iemand te raken was echter zeer miniem hoor,als ik het goed voorheb was de kans 1 op 8 om iemand te raken...dus veel schieten zonder te raken was zeer gewoon. Er gebeurden door de kleurrijke uniformen ook vergissingen hoor...de Britten hebben meermaals op de Belgen geschoten daar de Belgen eerder aan de kant van Napoleon hadden gestreden en in Waterloo nog steeds dezelfde blouwe uniformen droegen en zo bekeken werden voor Fransen. 😉
 
Hallo iedereen,
Hier zijn de volgende afgewerkte Franse dragonders voor mijn 1/72e Waterloo dio.

attachment.jpg
Op naar de volgende...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan