Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 [wip]

Hey Marnic dat gaat hier goed he , ammaai als ge die allemaal moet eten geven :laugh: :laugh:
Nu even serieus die kilts dat motief zijn die allemaal met de hand geschilderd ik bedoel e ruiten ?
Knap gedaan kerel
Marc
 
Jaja Marc,alles met de hand geschilderd,ook de kilt.😉
Is wel een geduldig werkje en lukt niet altijd even goed 😠😠maar het kan er door.😆
 
Hallo iedereen,
Hier de beloofde foto's van mijn dio tot nu toe.

De verdediging van La Haye Sainte door de Hannoverianen en de Nassau troepen.
attachment.jpg

De Britse verdedigings linie's
attachment.jpg

De Britse carré's.
attachment.jpg

Aanval van de Franse curassiers en dragonders op de Britse carré's
attachment.jpg

Fransen bij de aanval via de tuin van La Haye Sainte
attachment.jpg

De Franse oprukkende linie's
attachment.jpg

voila se,tot de volgende😄😄😉
 
Wow indrukwekkend , amaai dat word hier een huzarenstukje
Proficiat knap werk
 
Fransen bij de aanval via de tuin van La Haye Sainte

Niet te hopen dat ze net de tuin opgeknapt hadden :)

Knap geschilderd deze mennekes en leuk karweitje om je geduld uit te testen ik zal drie kilten de hele handel gillend het raam uit gooien.
 
Bedankt Marc vr de positive feedback 👍
Ja Ron,het is idd een werkje van geduld en soms denk ik er ook zo wel eens over als ik eens een mindere dag heb,maar heeft niet veel zin want ik moet erna toch weer verder doen...😃😃gewoon even stoppen helpt al bij mij.
 
toch weer maar eens meer actie gezien op jouw slagveld!!!! ik benadruk dat ik er nooit genoeg van krijg....het is een verbeelding rijk dio....
 
leuk karweitje om je geduld uit te testen ik zal drie kilten de hele handel gillend het raam uit gooien.

Nochthans zien die kilten er onderaan dichtgegoten uit?

Maar mooi schilderwerk... en zou niet echt voor mij zijn...
 
Nochthans zien die kilten er onderaan dichtgegoten uit?

Maar mooi schilderwerk... en zou niet echt voor mij zijn...

Sommige kilten zijn dicht en anderen niet, afhankelijk van welk merk ze zijn.😊
 
1 woord :prachtig werk en een plezier om naar te kijken.
 
Hallo iedereen,
Het Britse leger kan ook weeral aangevuld worden met deze "Scots grey" cavallerie.
Volledig afgewerkt en klaar voor het Waterloo dio.

attachment.jpg

de Britse infanterie staat al in de grondverf te wachten... 😊
Tot de volgende😉
 
Prachtig Marnic, ziet er weer netjes uit.
 
Mooi Marnic.
Blijven de paarden allemaal in dezelfde kleur?
 
Mooi Marnic.
Blijven de paarden allemaal in dezelfde kleur?

ja Erwin,ik heb er al op mijn dio in een andere kleur grijs en er volgen nog enkele reeksen (2of3) die ook nog een verschillende kleur grijs krijgen en die worden dan gemengd op het dio geplaatst.
Maar bij de scots grey werden de paarden zo gekozen dat ze niet al teveel verschilden in kleur.
 
Knap werk weer en weer wat meer actie op slagveld.
 
Mooi Marnic.
Blijven de paarden allemaal in dezelfde kleur?

ja Erwin,ik heb er al op mijn dio in een andere kleur grijs en er volgen nog enkele reeksen (2of3) die ook nog een verschillende kleur grijs krijgen en die worden dan gemengd op het dio geplaatst.
Maar bij de scots grey werden de paarden zo gekozen dat ze niet al teveel verschilden in kleur.

Was het niet zo dat enkel de trompetter een ander kleur van paard had?
Ik dacht in het wit, om makkelijk te herkennen op het slachtveld...???
 
Is idd juist Beyond,de trompetter had meestal een paard met een andere kleur maar bij deze 17 is er geen bij....staat al op het dio van een vorige schilderreeks.
 
Paarden waren schaars geworden na de nederlaag in Rusland en enkele veldslagen erna.
Napoleon wist dit maar wilde iedereen voor zijn en de vijand van toen, wederom verassen door zijn bekende tactiek snelheid.
 
Hallo iedereen,
Tijdje geleden (was veel te warm)maar we zijn terug aan het schilderen geweest deze week.
De Britren zijn weer 31 man sterker geworden...☺

attachment.jpg

op naar de volgende😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan