Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 [wip]

marnic

V.I.P.
Registered
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
933
Hallo iedereen,op vraag van enkelen onder jullie heb ik een paar foto's toegevoegd over mijn dio van Waterloo.
Ik hoop dat dit zal lukken want ik kan nog niet goed overweg met de werkwijze en het toevoegen van foto's en dergelijke.Ik heb een album aangemaakt onder de naam"Waterloo".Alle hulp is welkom....
De foto's zijn van de Britse artillerie.Zoals eerder gezegd is mijn dio nog in aanbouw en na het schilderen van een aantal soldaten worden die dan op het dio bijgeplaatst in de hoop mijn dio vol te krijgen en eventueel nog te vergroten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Groeten ,Marnic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er even een foto bijgezet Marnic.
Tip
Kijk hier voor het plaatsen van foto's


Ik zal de andere er ook even voor je bij plaatsen ;) Zo done!
Volgende keer gewoon proberen en als het niet lukt vragen blijven stellen hoor!

Trouwens een mooi diorama!

Fred
 
Dag Fred,
Bedankt voor het plaatsen van de foto's.Het is nog een beetje nieuw,maar het zal wel komen hoor.
 
[Mod] Ik heb je topic ook naar hier verhuist, diorama's. Daar hoort deze thuis en niet bij even voorstellen [mod] ;)

Fred
 
Dag Fred.Kan jij of iemand anders mij helpen met mijn foto's?
Ik kan namelijk mijn foto's niet ophalen.De knop van de gallery werkt niet.De twee andere links en rechts daarvan(insert image en video invoegen werken wel).Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,Marnic.
 
Ok, komt de uitleg;)
Er zijn verschillende manieren, zelf werk ik altijd als onderstaand.


Als je een foto wilt plaatsen kan je als volgt te werk gaan:
Open nogmaals modelbouwen.be in een nieuwe window.
Ga hier naar de gallery waar je je foto's hebt weggezet. In het mapje waterloo staan nu 6 foto's die je te zien krijgt.
Klik op een foto zodat deze vergroot wordt. vervolgens klik je met de rechter muisknop op de foto.
Er wordt een schermpje geopend, klik op de onderste regel; afbeeldings-info bekijken.
Er wordt weer een schermpje geopend waarvan 1 regel blauw is.
Klik op die regel met de rechtse muisknop, er wordt weer een schermpje geopend en klik daar op kopiëren.
Ga terug naar je topic waar je een antwoord hebt open staan.
Klik vervolgens op het insert image icoontje.
Er verschijnt een scherm en selecteer daar from url
In de regel onder Url klikken met je rechtermuisknop en klikken op plakken.
Het vinkje voor Retrieve remote file and reference locally weghalen en op ok klikken.

attachment.jpg


En zie daar staat de foto. Succes!:D:D

Fred
 
Ok bedankt Fred,ga dit morgen zeker proberen maar moet nu mijn kleindochter afhalen.
Nogmaals bedankt voor de hulp,
Marnic.
 
Dag Fred.Kan jij of iemand anders mij helpen met mijn foto's?
Ik kan namelijk mijn foto's niet ophalen.De knop van de gallery werkt niet.De twee andere links en rechts daarvan(insert image en video invoegen werken wel).Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,Marnic.

Dag marnic
Kun je eens proberen met een andere style, dus helemaal beneden links, kun je kiezen welke style je wil, probeer eens een andere style, en probeer dan eens de



knop voor de gallery, deze dus knop.pngen kijk eens als het gaat, laat me iets weten aub, zou moeten lukken.
 
Mooie ondergrond heb je gemaakt Marnic, net echt.

@ Pantani: dat icoontje heeft bij mij nooit gewerkt, het is bij mij niet opgelicht. Dit zowel bij IE als firefox dus misschien bij Marnic ook niet.
 
Zijn de boompjes gemaakt met de draadvlecht methode? Zeer mooi landschap hoor.

Grtz Bart.
 
Mooie ondergrond heb je gemaakt Marnic, net echt.

@ Pantani: dat icoontje heeft bij mij nooit gewerkt, het is bij mij niet opgelicht. Dit zowel bij IE als firefox dus misschien bij Marnic ook niet.

ook niet als je eerst op het a/A icoontje klikt?

Ziet er wel de moeite uit deze....
 
Dan wel dedju, merci Silenoz. Ik hab daar al vanalles voor geprobeerd en nu lukt het :)

Kijk, mooi dat het werkt, dat marnic het ook maar probeert, dus marnic die A/A helemaal links eens aanklikken, en probeer dan eens?
 
Zeer mooi hoor ;)

Wat je eventueel nog kan doen aan de kanonnen, is de vuurmond zwart schilderen, zo ga je iets meer dieptezicht creëren, en zal het lijken dat het kanon hol is vanbinnen...
 
de ondergrond van je dio is prachtig , leuke afwisseling van de verschillende velden en bosjes
Het ziet er nu reeds indrukwekkend uit en jij wil je dio nog groter maken ? , hoe groot is het nu reeds?

veel succes met de verdere afwerking
vgr
Marc
 
Hoi,heb de A/A aangeklikt en nu werkt het.Bedankt iedereen voor de hulp.
 
Ok,zal de vuurmond zwart schilderen.Zal inderdaad veel beter zijn,bedankt.
 
mischien ook wat kanonkogels bij het geschut leggen .

dan kunnen ze tog schieten als het moet :)

ziet er anders wel heel mooi uit hoor
ik mis ook die rieten of houten schutingen waar ze indertijt achter stonden .
 
Inderdaad een mooi dio.

Die korven die Amazone vermeldt, kunt ge gemakkelijk zelf maken :

attachment.jpg

Op dit dio, van mijn leFH 18/40 heb ik een borstwering gemaakt met gevlochten riet of takkenbossen, zoals Amazone bedoelt.

Dit gaat als volgt : in de ondergrond zijn gaatjes geboord waarin satéprikkers of tandenstokers gelijmd zijn.
Vervolgens worden resten sprue (gietramen van bouwkits) uitgerekt tot ze ongeveer 0.3 à 0.6 mm dik zijn. Let wel : ik werk met schaal 1/35 !
Dan vlecht je de stretched sprue tussen de stokjes. Wanneer ik de gewenste hoogte bereikt had (na verschillende dagen werk), werd de achterzijde gefixeerd met houtlijm. Afwerking gebeurde met verschillende Humbrol kleuren.

Misschien brengt dit je op ideeën ?

Veel succes.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan