Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 [wip]

Hallo iedereen,

Eindelijk begonnen aan de Franse curassiers nu we terug zijn van Tenerife.
zal een beetje moeten doorwerken nu...
24 stuks op de werktafel

attachment.jpg
 
Zal een bandwerkje zijn, maar dan heb je nadien ook wel direct een mooi regiment klaar :)
 
Idd een bandwerkje Xavier,maar dat is het meestal om het dio vol te krijgen met die kleine figuren op 1/72.
Zal nog veel moeten schilderen hoor maar komt wel goed op lange termijn.
Momenteel eens geteld en kom op 1054 figuren nu op het dio zonder de 24 curassiers die er bij komen binnenkort.
 
manic je had niet naar ginder moeten gaan hoor om figuren te schilderen het is nu hier ook 25 * :)
veel plezier met de schilder werkjes
 
1054??? Amai ik vloek soms al op één figuur, in ieder geval chapeau hoor.

Grtz Bart.
 
WAUW zeg ik sdfkkjskng Petje af voor dit werk Marnic !
Ronduit indrukwekkend om deze specifieke slag en dan ook de manier waarop men destijds
oorlog voerde zo te kunnen bekijken !

Hoe ben je ertoe gekomen om dit project te gaan uitvoeren ?
Heb je misschien plannen om dit tentoon te stellen ?

Vooral doorgaan zo, en met veel plezier :D
 
Nu ze in grondverf staan , kan je je straks uitleven met de kleurtjes Marnic.
Amaai , je hebt nog flink wat werk voor de boeg ... 1054 st , zonder de cavalerie.

Precies, alles op z'n tijd , je zal er immers nog veel plezier aan beleven :)
 
Het zijn er veel die u moet schilderen, succes.
 
sorry marnic dat ik wat laat ben maar andere verplichtingen hadden mijn tijd nodig.
Wat jij laat zien is een indrukwekkend geheel waar ik gek op ben .
Volg dit met heel veel interesse.
grt. Pascal
 
zo ben ik er ook van overtuigd dat we weer mooie dingen gaan zien verschijnen ,ik volg je en schilder zelf gestaag en rustig verder...cargo
 
Hallo iedereen,

Eindelijk nog even tijd voor het forum na het vele werk in de tuin na onze terugkomst uit Tenerife.
Eerst en vooral bedankt voor alle positieve reactie's van iedereen!
Van waar de interesse komt weet ik niet maar heb altijd de droom gehad om een dio te maken over de slag bij Waterloo.
Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat ik altijd al gefascineerd geweest ben door al die kleurrijke uniformen...dit zal wel de hoofdreden zijn voor het maken van dit dio denk ik...ik weet het niet.
Ik heb dan ook een enorme hoeveelheid info,boeken,dvd's en video's over alles wat met Napoleon en Waterloo te maken heeft.
Het enige dat ik zeker weet is dat ik steeds veel plezier beleef als ik weer enkele figuren kan bijplaatsen op mijn dio en ik denk dat dit het hoofddoel is van modelbouw en dat is er plezier aan beleven wat je bouwd of schilderd.

Genoeg gezaagd nu en hier enkele foto's van de Franse curassiers.
De curassiers zijn afgewerkt en nu bezig aan de paarden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Marnic wat een geduld en een pracht
Wat betreft die kleuren daar is een leuk grapje over , ik weet het niet meer 100% maar gaat als volgt
twee Belgen staan wat te kletsen over het leger en vraagt de ene ( ik weet niet of de kleuren die ik noem nu juist zijn )aan de andere waarom het Britse leger nu rode uniformen droeg , ah zegt de andere die mannen waren onverwoestbaar hadden karakter en vreesde geen bloed
Ok zegt de andere en waarom de Franse dan een blauwe uniform ? Omdat de Fransen geen schrik hadden
Plots zegt de andere dan weer is het daarom dat onze soldaten een bruin uniform kregen
Nu beste het is maar een grapje he maar dat van u niet hoor dat is gewoon prachtig
Marc
 
En we zijn weer vertrokken voor het geduldig werkje , mijn stoel staat opnieuw erbij . ;)

grt Nicolas
 
Ik begrijp je interesse voor 100% en blijf trouw volgen grt Pascal
 
Bedankt Marnic voor jouw toelichting.... het is eigenlijk meer een passie :)

Have fun :D
 
Toch leuk als je verschillende hobby's kan hebben over hetzelfde onderwerp ;)
Geschiedenis en modelbouw :)

Zo is het bijna bij elke modelbouwer denk ik, autobouwers zijn ook altijd goed op de hoogte van allerlei auto's en hun prestaties, militaire bouwers over de geschiedenis en/of waar deze gebruikt zijn, botenbouwers hebben meestal halve zeebenen enz enz...

En genieten is, of zou toch, altijd het hoofddoel moeten zijn, anders is het geen hobby meer :nowink: :laugh:
 
Hallo iedereen,

De Franse curassiers zijn klaar en op het dio geplaatst.:D
Hier enkele foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila,op naar de volgende....dit zal Franse garde artillerie zijn.
Foto's volgen.....;)
 
Mooi neergezet op je dio, op deze manier wordt het drukker en drukker ;)
 
het blijft indrukwekkend en kijk er graag naar Marnic
grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan