Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 [wip]

Bedankt mannen...heb ondertussen ook de Nederlandse Militie afgewerkt en op het dio geplaatst.
Daarmee is de kaap van meer dan 1000 figuren op mijn dio overschreden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...
 
Mooi om te zien ;)

Echter een kleine opmerking, als je naar de Britse carré kijkt, dan zie ik dat ze op enkele meters van de kanonnen staan... Zouden deze niet beter wat verder uit elkaar staan?
 
Mooi om te zien ;)

Echter een kleine opmerking, als je naar de Britse carré kijkt, dan zie ik dat ze op enkele meters van de kanonnen staan... Zouden deze niet beter wat verder uit elkaar staan?

Ja Beyond, je hebt wel gelijk hoor maar om alles op het dio te krijgen ben ik wel verplicht om alles wat dichter bij elkaar te zetten.
Als je het van de andere kant bekijkt kan je ook zeggen dat wanneer de carré's gevormd worden er een aanval van de Franse cavallerie plaatsvind en dan is het de bedoeling dat de artilleristen bescherming zoeken binnen het carré.
 
OK, een aanvaardbare uitleg ;)
Misschien nog eens een overzicht foto van het volledige dio nemen? Lijkt mij leuk om eens het totaalbeeld te kunnen zien ;)
 
Hier volgen enkele foto's van mijn dio zoals het er momenteel uitziet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Zoals ik al zei, een huzarenstukje. Mooi uitgevoerd diorama.
Wel spijtig dat je met zoiets niet direct naar buiten kunt komen, zou zeker een meerwaarde hebben op tentoonstellingen.
 
Wauw, een ferm slagveld ,knap in zijn geheel als je het zo ziet Marnic :)
Ben je al héél veel uurtjes zoet mee geweest ;)
 
even een vraagje: hoe krijg je dit nog in hemelsnaam de deur uit? :unsure:
 
Bedankt mannen voor de positive commentaar op mijn dio.
Ik mag trots zeggen dat ik op fb ook veel positive reactie's krijg daarop van buitenlandse vrienden.

Er zitten idd al veel uurtjes werk in Filip(en er zullen er nog veel volgen) maar ik werk enkel als ik zin heb...soms verf ik 4 a 5 uur op een dag en soms verf ik 2 a 3 dagen niets....een gepensioneerde heeft tijd he, alles kan en niets moet...we zien wel hoe we ons voelen(of wat de vrouw gepland heeft)....en als ik in Tenerife zit is het helemaal "platte "rust.......

@tiger- buiten krijgen mag normaal geen probleem zijn aangezien alles vastgelijmd staat op het dio ( enkel de boerdeij van La Haye Sainte staat niet vast) en de grondplaat kan worden losgevezen en enkel het onderstel met de " poten" blijft staan. Als het dio vol staat is het voorzien om links nog een stuk bij te maken met het kasteel van Hougoumont (wat ik reeds heb) en rechts moet nog het dorp Papelotte(de huizen voor het dorp zijn ook al aangekocht) bijkomen wat door de pruisen aangevallen is en door de Franse Oude garde flink bevochten is voor de ondergang van Napoleon.

We hebben dan nog wel enkele jaren onze bezigheid met dit toch wel grote project.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

De Ned./Belgische artilery is afgewerkt...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De foto's hieronder zijn als de figuren op mijn Waterloo dio Staan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende
 
hey marnic knap man echt,geeft weer meer ijver om zelf ook weer eens te gaan schilderen,ik heb er weer een reeks klaar staan,volgende week is de start gepland,ik zeg het nog eens knap werk echt wel..ik ga je de beloofde gesneuvelde Engelse infanterie een keer moeten bezorgen..ben al weer aan het gieten bij een ander project en de overschotjes giet ik in de malletjes ..cargo
 
Bedankt voor de positive commentaar hoor cargo , en voor de gesneuvelde infanterie zien we later wel als het eens past.
Ik zal van de figuen die ik heb ook enkele gieten voor jou....maar zal niet voor direct zijn...........Tenerife wacht op mij momenteel laugh:l :D :laugh: :D
 
Prachtig, knap geschilderd en ook de ondergrond ziet er erg mooi uit. Als ik dit soort fraaie werken zie heb ik zelf ook zin om een dio te gaan maken, maar ja..tijd he!
 
Zeer mooi werk :)


Dit topic doet mij er steeds aan denken dat ik hier nog een napoleonitisch (pfew wat een woord :wacko: ) dio liggen heb dat nog niet volledig afgewerkt is...
Misschien moet ik er toch eens werk van maken...???
 
Bedankt mannen....de volgende op mijn werktafel zijn Franse curassiers.
Vandaag reeds afgewassen. Deze nacht goed laten drogen en morgen beginnen met bevestigen van ijzeren naaldje om op het dio te plaatsen en daarna start het schilderwerk.....foto's volgen later. ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan