Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw "She's the fastest hunk of junk in the galaxy". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie vorderingen.. misschien met de punt van een mesje de lamellen van het roostertje achter de cockpit proberen te rechten?
 
@ modelbouwerke je bedoelt de princes zeker? die mag deze reis niet mee.
@ silenoz ja die moet nog ik wat bijwerken.
 
Ziet er mooi uit die cockpit Bert en ja de Princes is waarschijnelijk met R2D2 aan het kaarten :).
 
En in de gunturrets ook een ledje.
CIMG6673.jpg
 
Weer een beetje geplakt.
CIMG6674.jpg
CIMG6675.jpg
Een van de 7 pootjes.
CIMG6676.jpg
Op dit stukje zitten al 41 onderdeeltjes.
 
Bert mooie details veel priegel werk maar het resultaat is er ook naar.
 
Dit deel is 4 pagina's plakwerk,allemaal priegeldeeltjes.
CIMG6678.jpg
 
mooi werk bert , die laatste foto wordt later flink bewerken met paint , smokie
 
Strak hoor Bart..... lichtjes erachter??

Fred
 
Een beginnetje gemaakt met de ledjes
CIMG6696.jpg
Beetje wazig icon_redface.gif
CIMG6695.jpg
Achterdeel werkt iig.
 
ziet er goed uit man !! , geen brainwash onderhand , wat een draden parade
 
Dag Bert, vraagje branden al je leds samen? Zo ja zal ik even laten zien dat je dan maar 2 draden nodig heb.

groetjes Rik
 
Hoi Rik, ik wil ze allemaal in een keer aan en uit zetten. Dus als je het kunt laten zien.... graag.
 
ok Bert, ik zal straks een voorbeeld maken van 3 leds zodat je het principe kan zien

groetjes Rik
 
Ik heb hier een voorbeeld gemaakt met 3 leds maar je kan er zoveel bij plaatsen zoals je zelf wilt. Wel opletten dat je voeding zwaar genoeg is zoals je kan zien was het het al 64 mA voor die 3 led's. Wat ik ook nog wil zeggen dat je alles nog kleiner kan maken,hier is het de bedoeling om het principe te tonen en zodanig dat ik mijn onderdelen terug kan verder gebruiken. Dus het komt er op neer dat je telkens de min samen legt en de plus samen legt(met de weerstand er tussen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes Rik
 
Hoi Bert,

Prachtig met de verlichting er in.
 
Ik tel precies 11 LED's.
Kan je er geen 10 van maken?
Als je dan 5 LED's in serie zet met een 120 ohmweerstand kan je een 12 volt voeding gebruiken.
En je maakt gewoon twee set's van 5 LED's.
Het werkt gemakkelijk, veel minder draad nodig, je verbind de LED's met elkaar en slechts 2 weerstanden.
Wel zien dat het 1,8 à 2,2 volt LED's zijn.
 
Bedankt Rik,dit is een simpele maar effectieve manier.
 
Ik tel precies 11 LED's.
Kan je er geen 10 van maken?
Als je dan 5 LED's in serie zet met een 120 ohmweerstand kan je een 12 volt voeding gebruiken.
En je maakt gewoon twee set's van 5 LED's.
Het werkt gemakkelijk, veel minder draad nodig, je verbind de LED's met elkaar en slechts 2 weerstanden.
Wel zien dat het 1,8 à 2,2 volt LED's zijn.

Je moet wel weten, als je ze in serie legt, en er gaat 1 led stuk, branden de andere 4 ook niet meer... dus vandaar beter parallel, dan heb je ook minder voltage nodig,( wel meer stroomsterkte)

groetjes
Petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan