Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw "She's the fastest hunk of junk in the galaxy". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De films heb ik zelf ook al ontelbare keren gezien,ik blijf de eerste 3 toch beter vinden dan de laatste .
 
Alvast een paar foto's:
CIMG6561.jpg
Boven en onderdelen van de romp,dit is dik plastic en voelt stevig aan.
CIMG6556.jpg
Bouwbeschrijving.
CIMG6560.jpg
Een hele berg plastic
CIMG6562.jpg
En als laatste even de romp van de MPC kit links en de FM.kit rechts.De MPC kit is duidelijk groter.
CIMG6558.jpg
Stickervel,welke ik misschien niet ga gebruiken.
CIMG6564.jpg
Ik denk eraan om dit kleurenschema toe te passen.
 
Begrijp ik goed dat je ze alle twee hebt dus....
Wat zitten er veel onderdelen bij zeg, als ik vragen mag, hoe groot wordt deze wel niet?

Fred
 
Ik ga ze voeden met een 12 volt trafo.Aan elke led komt een weerstandje.

Dus denk wel dat je ze dan zal parallel plaatsen,dan moet je wel maken dat je voeding genoeg stroomsterkte heeft. Normaal heb je een verbruik per led van 20 mA. Maar ik heb al gezien dat het lager is in werkelijkheid.

groetjes Rik
 
Nou dat wordt een flinke jongen , man man en al die onderdelen :$
 
@ Fred:Ik heb ze idd.allebei alleen de MPC kit ga ik wegdoen.De romp is ongeveer 32 cm breed en 44 cm lang.
@Rik:Ik heb een voeding die is instelbaar van 1.5 tot 12 volt waarbij de 12 volt stand 1000 mA levert ik denk dat dit wel genoeg zal zijn.
@Bubblegum:Er zitten 900 onderdelen in en 11 figuurtjes.
 
Ja bert met 1A zal het wel voldoende zijn. Ik zou dan weerstanden gebruiken van 470 ohm bij je 12 volt.

groetjes Rik
 
Hoi Bert65,

Succes met de bouw en de wedstrijd.
 
Ik heb vandaag alle sprues en de rompen in de primer gespoten.De binnenkant heb ik zwart gespoten.
CIMG6565.jpg
Buitenkant grijs.
CIMG6566.jpg
Binnenkant zwart,het lijkt of het niet egaal is gespoten maar dat komt door de nog natte plekken.
 
Een kleine update.Ik heb gisteren bericht gehad dat mijn detail setje is verstuurd dus ik hoop dat ik deze snel binnenkrijg zodat ik kan starten.
Ben wel alvast aan de ledjes begonnen.
CIMG6567.jpg
Een deel van de ledjes waar ik de weerstandjes aan heb gesoldeerd.Het verdient niet de schoonheidsprijs maar je ziet er toch niks meer van.
CIMG6569.jpg
Dit zijn blauwe ledjes waar de weerstsandjes al opzitten,deze gebruik ik voor de motorverlichting.
CIMG6568.jpg
Lichtschema,de gele en rode stipjes geven aan waar de ledjes komen.De volgende stap is om deze punten op de kit uit te tekenen.
 
Dat kan niet anders dan mooi worden, met al die lichtjes ;)
 
Interessant onderwerp. Ben heel benieuwd hoe de bouw zal vorderen met al die lichtjes en het PE.

Veel plezier en veel succes.

Groeten

Pascal
 
Gisteren besteld en nu al binnen.Wat knipperledjes,een expirementeer printplaatje,krimpkous en 2fiber bundels van 20 cm met daarin 64x0.25 mm fibers.
CIMG6570.jpgCIMG6571.jpg

Ik hoop snel mijn detail setje binnen te krijgen zodat ik daadwerkelijk kan starten.
 
Wat ga je met die fiber bundels doen ? En waar bestel je zoiets ?
 
Dit gaat echt wel een beauty worden, ben erg benieuwd naar het werken met de fiber!

Fred
 
Ik heb vandaag even gekeken hoe ik de achterkant kan verlichten.
CIMG6572.jpg
Dit is de tekening.
CIMG6573.jpg
Deze blokjes zijn de aandrijving.
CIMG6574.jpg
Hier heb ik er gaatjes in geboord.
CIMG6580.jpg
En met een blauw ledje erachter.
De blokjes zijn ook als aftermarket setje te koop ze zijn dan van doorzichtig plastic,alleen kosten ze dan ongeveer € 30.- en dat vind ik iets te gortig voor een paar stukjes plastic.
 
Even verder aan het stoeien geweest met dit onderdeel.Ik heb de achterkant eruit gehaald en er een stukje doorzichtig plastic ingezet.
CIMG6581.jpg
Open deel nog zonder plastic.
CIMG6585.jpg
Volgens de tekening gaan er 13 stukjes in alleen kom ik dan iets tekort,gelukkig zitten er een paar blokjes meer in dus een blokje op maat gemaakt om alles passend te maken.
CIMG6584.jpg
Een is er opengeboord de rest moet nog.
 
schitternd werkje bert , en een monikwerkje , maar dan heb je ook wat .
 
Dank je,ik zit er nog aan te denken om de blokjes transparant te gaan gieten alleen kost dit ook weer een euri of 45 voor materiaal.Ik vind dit een beetje te prijzig voor een paar blokjes."gaat er nog maar even een nachtje over nadenken"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan