Hoofdsponsor

1/144 what-if kitbash: BNS Dendermonde (1/144) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog nooit gehoord dat Revell geld vraagt voor het opsturen van onderdelen. Ik heb zelf ook wel eens wat gedaan, ook zelf wel eens wat vernield, en gewoon toegegeven. Dan schreef ik met dat model bezig nu is het mis gegaan met onderdeel...... nu is het gebroken. Stuurt u mij als het mogelijk is eens een nieuw toe.

Wel altijd gratis.
 
Mijn madam heeft zo'n jaartje geleden van Revell een kit gekocht op een rommelmarkt. Bleek er achteraf de bouwomschrijving bij te ontbreken.
DUs heeft Bibi een mail gestuurd met de uitleg naar Revell om te vragen of het mogelijk was om zo'n bouwbeschrijving te mogen ontvangen.
Nooit geen antwoord gekregen op mijn mail. Maar een maandje later zat er wel een "fotokopietje" in mijn brievenbus met vriendelijke groeten van mijnheer/mevrouw Revell. GRATIS
 
UPDATE:

na het teluerstellende service van revell, ben ik toch begonnen met de bouw, 1 van de 2 achterdekken ga ik nu aanpassen naar een voordek, het resultaat zal misschien wat vreemd uitzien maar misschien is het allemaal nog zo slecht niet B:

de bovenranden van 1 van de helften is nu aangepast met strookjes styreen om het er vlakker te doen uitzien en maken.
zal nadien nog een paar aanpassingen moeten aanbrengen

carrier-X17.png

het achterdek in een eerste fase.

carrier-X18.png

en hier de eerste 2 verbindingplaatjes voor tussen de 2 helften, deze zijn gemaakt uit styreen met een dikte van 2mm B:

carrier-X19.png
 
kitbashen en scratchen in één project, wat kan een mens meer wensen als modelbouwer :D
 
het is ondertussen al 3 maanden geleden sinds ik nog een update heb geplaatst omtrent het schip.

het schip heeft de laatste 3 maanden niets anders gedaan dan stof verzamelt.
vandaar dat ik er het stof eraf heb geblazen en een beetje verder heb gedaan aan het schip B:

gisteravond ben ik begonnen met het detaileren van de mast, daarvoor gebruikte ik deze dunne styreen strookjes van ongeveer 0.5mm dik.
er is ondertussen al een beetje aan geschuurt geweest B:
ook al gisteren mee begonnen is de radarschotel, alhoewel deze in de foto's niet zichtbaar is.

carrier-X22.png

carrier-X23.png

deze namiddag niets tedoen gehad, dus daarom heb ik heel de namiddag aan het schip gewerkt.
aan de op de balkonnen zijn er nu balustrades aangebracht en is er al een klein platformpje aangebacht op het achterdek voor de Mirror landing aid.
wat ook meteen opvalt op de foto's zijn de zijplaten aan de zijkanten, deze zijn onderaan niet dichtgemaakt dus dat is ook nog een probleem die opgelost moet worden.

het dek is al vastgelijmt aan de romp, duidelijk te zien op de 2de foto onderaan is dat er nog een beetje filler moet komen in de gaten. maar het begint er meer en meer als een vliegdekschip uit te zien. er is nog heel veel werk aan maar het is bijna klaar om in de spuitkabine te gaan, wel toch het dek.

carrier-X24.png

carrier-X25.png

carrier-X26.png

carrier-X27.png
 
elke dag, rustig, beetje per beetje begint het schip zn ware aard te tonen.
de laatste week zit ik nu te prutsen aan de katwalk aan 1 kant van het schip. er is een klein platformpje aangemaakt, dat is waar de landingsspiegel gaat komen, het kleinere platformpje aan het achtereind is bestemt voor een zelfverdedigings systeem, ofwel snelvuur kanonnen of Sea-Sparrow SAM's.
vandaag heb ik nu de latten geplakt aan de andere kant.

het eiland heeft de meeste verandering gemaakt, ik heb de laatste 2 dagen enkele extra radar schotels cute

toegevoegt op het boodschappenlijstje zijn:

- 1 spuitbus groene verf voor het dek
- 1 spuitbus rode verf voor de bodem van de romp
- 1/144 SA330 Puma helikopter (voor SAR, en waarom niet, de rijkswacht had ze wel cute)

wel is er een probleem opgedoken, ik wilde het bouwen in de stijl tussen 1965 en 1975. nu de phantom die ik al heb past er mooi op, maar ik begin te twijfelen over de FJ-3 Fury. ik heb 2 trumpeter 1/144 F-86 sabres hier liggen die ik wilde ombouwen naar FJ-3 Fury, maar ik begin te twijfelen of ze in die periode niet een beetje achterhaald zouden lijken. ik kan natuurlijk proberen om ergens nog 2 1/144 A-6E's te bestellen (en ombouwen naar A-6A). maar dat zijn zorgen voor later.
het is jammer dat er in 1/144 niet te veel keuze is in marinejagers uit de 60's, en resin is mij iets te duur :s
kon revell, dragon of Trumpeter maar een 1/144 F-8, A-7 of blackburn Buccaneer uitbrengen wacko

de airwing op het dek staat momenteel geplant op:

-1 F-4B Phantom
-1 TBF Avenger
-2 FJ-3 Fury (staat in twijfel)
-1 SA330B Puma.

en dan zijn hier nu de foto's

carrier-X29.png

carrier-X30.png

carrier-X31.png
 
UPDATE:

na maanden plakken, snijden en boren, ben ik eindelijk begonnen met het schilderen.
omdat het schip nogal een groot opervlak heeft, heb ik besloten om hem te spuiten, dat is iets dat ik zelden doe, vandaar dat ik nogal zenuwachtig ben wat het resultaat zal zijn eenmaal de verf droog is.
dus deze namiddag de boel verhuist van de slaapkamer naar de garage, even snel een spuitkabintje in elkaar gegooit en spuiten maar. :D

het grijs ging er prima over, maar eenmaal aan het rood begonnen (nadat het grijs zo goed als droog was natuurlijk) begon de miserie.
de rode verf greep niet goed en begon op een paar plaatsen al over de maskeertape te lopen arghh

dus afvegen en nogmaals met grijs erover.

de romp staat momenteel nog steeds in de garage, die moet nog met groene verf worden bespoten op het dek. dus morgenochtend even snel naar de Gamma :D
het eiland is na het drogen terug op de werktafel. ja, hij ziet er wat grijsjes uit, maar nu de base-coat erop zit kan ik morgen misschien wat detail erop brengen en de maskeertape verwijderen.
en vandaag heeft het project de kostengrens van 100euro overschreden, met de aankoop van een SA330 puma helikopter, deze komt op het dek te staan als SAR toestel.

hier zijn ondertussen de eerste foto's van na het spuiten.
de onderkant ziet er niet zo goed uit maar dat kan ik een beetje wegwerken later cute

carrier-X32.png

carrier-X33.png

carrier-X34.png
 
UPDATE.

3 WEKEN TERUG

na enkele tegenslagen is het project bijna af, na veel tegenslagen en problemen is het einde van de bouw in zicht B:

hier zijn foto's van zo'n 3 weken geleden, na het spuiten toen de verf droog was heb ik het eiland zn laatste verfbeurt gegeven. maar tijdens het spuiten was er al verf door de tape gedrongen, deze heb ik kunnen verwijderen met verf reiniger, maar op ramen zitten er nu doffe plekken die ik er niet meer uit krijg >(

carrier-X38.png

carrier-X37.png

en hier dan enkele foto's van het dek, na het verwijderen van de tape.
eveneens al geplaatste was de landingsspiegel (scratchbouw).
er bleven van na het spuiten nog enkele groene vlekken op het grijs, die zijn nu grotendeels weggewerkt.

carrier-X42.png

carrier-X41.png

carrier-X40.png

VANDAAG

het schip op zichzelf is nu volledig af, op enkele details na.
maar hoewel ze af lijkt is ze nog maar 90% afgewerkt, want nu komt het laatste, de Airwing.
als de airwing klaar is dan pas kan ik het als klaar beschouwen.
ik heb enkele vliegtuigen van de kast gehaald om op het dek te plaatsen (1 belgische F-4B, 1 Belgische rijkswacht SA-330 en 1 Avenger)

de volledig belgische airwing zal bestaan uit:

1 (of 2) x F-4B
1 (of 2) x A-6E (of A)
1 x SA-330B Puma
1 x TBF Avenger

ik had eerder al gedacht aan een vroege versie van de E-2 hawkeye op het dek te plaatsen, maar dat zou ietsje "overkill" zijn voor zo'n klein schip.

hier een schets die ik plan voor de Puma, in hetzelfde kleur als de canadese Seakings in de jaren 60 met de rode neus en staart van onze seakings cute

PumaBN.png

en dan hier de eerder bespoken foto's van de carrier

carrier-X43.png

carrier-X44.png

carrier-X45.png

carrier-X46.png
 
Nils,

ik wil geen afbreuk doen aan je fantasie en je werk, maar....

1/ is het dek van een aircraftcarrier normaal zo groen? Ik weet het echt niet.
2/ wat zijn die blinkende vlekken in het groen op de laatste foto?
3/ zijn je bijgeplaatste vliegende modelletjes niet een beetje aan de grote kant ten overstaan van het schip?
 
Dominiek, het dek is groen van een bepaalde klasse vliegdekschip. Zie mijn topic van de Kareldoorman. Deze heeft dus ook een groen dek. Nu is het ook nog eens fel groen in het eggie ook. :|

Verder zou ik idd iets meer op de afwerking gaan letten en ook op de details. Het zijn allemaal nog erg kale vlaktes. Bekijk dit type schepen maar eens goed. Zie hiervoor de colossus klasse schepen. Helaas zijn deze er niet meer maar er zijn vanuit Engeland veel kleurenfoto´s. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan