Hoofdsponsor

1/76 Revell : PzKpfw II Ausf.F (matchbox heruitgave) [DONE]

  • Onderwerp starter Thorstein
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thorstein

Guest
Een gelukkig Nieuwjaar iedereen!
Hier ben ik weer met het volgende "Matchbox" kitje!
attachment.jpg
Wat zit er in?
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Mooie onderdelen en dio niet? Al is er iets dat niet klopt en waarvan vele vintage kits last hebben :P.
weten jullie wat?
 
De schaal van de figuren is niet dezelfde als de tank?
 
Correct ! ;) Heinrich en Fritz zijn reuzen , in vergelijking met de tank!
 
Dat had ik ook met m'n Bantam jeep van miniart voor. De figuren geraakte niet in het Jeepke :D
 
aha dan moet je doen zoals ondergetekende : geen figuurtjes bij je model zetten !
 
Je kan anders eens kijken of Preiser geen figuren heeft die hier bij passen, hoewel zij enkel 1/72 of schaal H0 (1/87) hebben??
Wordt een moeilijke opgave om deze figuren bij je tankje te plaatsen :tongue:
Tenzij je het niet zo nauw neemt met de schaal verhouding...
 
Ik ga ze gewoon gebruiken , voor die matchbox authenticiteit ;)
attachment.jpg
En hupsa mijn kleinste tank tot nu toe krijgt vorm:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Het Diorama heeft ook al wat stappen ondergaan.
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik heb graag Mijn dio"s langs alle kanten afgewerkt ,dus plaatste ik muurtjes bij met gewoon karton die ik in smeer met krachtlijm voor textuur en stevigheid.
attachment.jpg
attachment.jpg
Verder heb ik ook met houtlijm lava zand toegevoegd en de kieren opgevuld.
attachment.jpg
Nu was het tijd voor de grondlaag te zetten
De kleur van het woestijn zand wordt nog anders en met iets meer textuur.
Maar het begint toch al op iets te lijken niet?

attachment.jpg
attachment.jpg
Hebben jullie tips over welke kleur ik mijn Duitse tank best verf?.
In de instructie staat Afrika brown maar ik vind dat nogal een rare kleur, klopt dit wel?
 
Dag Thorstein,

Hangt een heel klein beetje af van de periode waarin je je tank wilt plaatsen. Waarom "een heel klein beetje" ? Omdat de eerste transporten panzergrijze voertuigen naar N-Afrika bracht, die daar al vlug in zandgeel werden geschilderd. Dus wanneer je je tank in zandgeel schildert ben je zeker juist.

Overigens kun je beginnen met panzergrijs, vervolgens zandgeel op een laag haarlak, dat je dan hevig kunt chippen zodat de grijze laag terug doorschijnt.

Twee-tone camo kan ook, maar dan zandgeel en roodbruin. Vanaf 1943, na deelname van de US in N-Afrika, vind je Duitse voertuigen in Olive Drab. Verovering van US stocks !

Concreet kun je voor zandgeel gebruik maken van Tamiya XF59 of XF60, of gemengd naar gelang je voorkeur. Of indien je enamel verven verkiest : Humbrol 93 of 94.

Overigens heb je je dio al mooi vormgegeven. Het zand dat je gekleefd hebt is een goede aanvulling om alles tot een geheel te kneden.

Succes, Rik
 
Hartelijk dank voor de tips,hier kan ik wel wat mee :-) ,ik ga eerst grijs en dan zandgeel kiezen.
 
Vandaag kreeg ik de laatste uitgifte van Militaria Magazine Hors Serie n° 81 in handen.
Hij handelt over Rommel en het begin van de Duitse troepen in Noord-Afrika.

Met vele foto's (ZW natuurlijk), waaruit ook af te leiden valt dat de eerste voertuigen in panzergrijs werden verscheept.

Zeer interessante uitgifte voor de "woestijnbouwer".

Groeten Rik
 
Amai zo klein en toch zo mooi he,ik bouwde es de jagdpanther op deze schaal,werkt leuk ook he,mijn complimenten man erg mooi wat je hier neerzet.
 
Goe bezig en netjes gemaakt op zo'n kleine schaal.
Benieuwd naar de schilderwerken, succes ermee man
 
Ik verschiet er altijd van dat die dingen zo klein zijn. Mooi werk!
 
Prachtig werk!!
Ik zou in feite ook wat kleiner moeten bouwen wegens chronisch plaatsgebrek.

Grtz
 
Dit zijn de schilder werken tot nu toe.
eerst panzer grey dan haarlak en dan dark yellow.
Let wel vergroot zijn de schilderen werken misschien niet perfect :unsure: maar aangezien de schaal en dat ik een penseel gebruikt heb.
ben ik toch tevreden met de look op ware grote.
De bedoeling was ook die zand geschuurde effecten te krijgen.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ik vind de schilderwerken en slijtage toch wel geslaagd.
Het trekwiel qua vorm vind je eerder een beetje aan de mislukte kant maar dat is dan de schuld van de fabrikant. Ik weet nu niet als dat wiel er nog af kan , maar ik zou er met een klein driehoekig vijltje proberen driehoekige tandjes aan te vijlen wat het uitzicht compleet zou maken.
 
Is dat zo'n €2 stuk van 15 cm?

Man, je werk(je) ziet er goed uit, ben benieuwd naar meer ;)
 
Ja idd Famo aan de hand van foto's op't web zie je dat deze wat scherper zijn , je ziet ook maar een klein deel van deze als de tracks erop liggen.
dus ga ik alleen dat deel wat bijwerken.
En ja er volgen binnekort nog foto's want het model komt dicht bij afwerking.Juist nog de tracks & decals en figuren afwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan