Hoofdsponsor

1/35 MarderIII [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
je roest ziet er goed uit Philipson :)

Cheers,
André
 
Ik had de grondplaat wat uitgepast met een pz38 van evill, ik bedoel Revell, maar toen het zover was paste mijn tankje niet op de voorziene plaats. Prutsen dan maar.
Natuurlijk breekt dan een onderdeel af.
Ik zet de tank eventjes op een cd doos, om het plaatje wat aan te passen, wil ik die tank er terug opzetten, kleeft ie intussen aan de cd doos vast.
Zucht,... soms verander ik in John Cleese.

Na ja, proberen rustig te blijven en hop, een stapje verder...

IMG_0779.jpg


IMG_0778.jpg
 
Ik heb net een pz38 van Dragon in huis, de 6298 of zo iets en ik moet zeggen dat deze Tamiya me idd iets beter van kwaliteit lijkt.
Valt me direct vooral op aan de spatborden.
Waarom tamiya echter blijft de vinyl tracks uit 1970 erbij te geven is voor mij wel onbegrijpelijk. Das toch niet meer van deze tijd?
 
rik, thanks,
De verwonding zit aan zijn rechterzijde, daar ligt een bebloed verband over zijn oog. (enfin zijn linkeroog dus)
Ik ben maar een prutsfotograaf.
Voor het bloed heb ik een helder rood met revell roest gemengd en dat leek een realistische kleur.
Ik maak nog verdere foto's als het af is en in een betere hoek.
Er zijn nog de drie dragers van de gewonde ook natuurlijk.

De superieure kwaliteit van je model maakt veel goed !

Prachtig voertuig dat op een heel mooi grondwerkje staat.

Groeten Rik
 
Had deze topic over het hoofd gezien. Vind de Marder heel geslaagd en ook het dio idee vind ik goed.
Wat de naamgeving betreft kan ik je maar bijtreden; een dio met een passende titel zegt meer over het algemeen idee. Indien je Eisernes Kreuz niet zou vermelden zou waarschijnlijk niemand aandacht schenken aan het lintje dat de gewonde in zijn hand heeft.
 
thanks evel en thanks Erwin.


Ik ben even afgeleid geraakt door een zij-projectje;

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=8879


Ik heb er een hoop plezier aan gehad, maar het is tijd deze af te ronden. Ik ben er bijna 10 maand mee bezig geweest. (en maanden laten liggen, ahem..)


De figuren zijn hier geeindigd.


IMG_0845.jpg


IMG_0838.jpg

IMG_0836.jpg

IMG_0834.jpg

IMG_0833.jpg

IMG_0832.jpg

IMG_0820.jpg
 
Nu is Duits niet echt mijn ding, maar dio's zoals dit kan ik best pruimen ongeacht onderwerp en nationaliteit, heel mooi gemaakt hoor!
 
Dit ziet er zeer prachtig uit, ook je schrootpanzer :D ;)
 
Gefeliciteerd met dit mooie project,verzorgd werk!
 
Top kerel , een mooi plaatje neer gezet !!!!!
 
Als flutfotograaf maak ik een hoop foto's en ik hou de beste over.
Mijn excuses als het wat veel wordt of sommige foto's wat gelijkaardig zijn, weet dat ik er dan al tientallen heb weggegooid.
In alle geval zijn dit de allerlaatste, hierna heb ik niets meer toe te voegen.

Het titelplaatje was eerst met een woordje uitleg, maar het leek me teveel blabla, ik heb het symbolisch gehouden, een teken voor het ijzeren kruis en één voor het houten kruis op een kerkhof ergens, leek me krachtiger dan een kort verhaaltje of uitleg en even duidelijk.

Nog een laatste woordje uitleg en dan wordt ik helemaal stil;

Je kan zien dat de bemanning van de Marder waffen-SS is. Er was maar 1 zo een divisie die dit type voertuig had en dat is Das Reich. Wie scherpe ogen heeft, zag misschien al de mouwband van de kommandant.
Opmerkelijk is ook dat deze dit voertuig alleen hadden tijdens de slag van Kursk. Daarna ging wat overschot terug naar depot en kregen ze een ander type Marder in de plaats. (van juni tot oktober 43 ongeveer, dat is m.a.w. kort voor Kursk en niet lang na Kursk dus).
Voor mezelf vind ik het belangrijk dat zulke dingetjes kloppen, maar het heeft weinig belang voor het dio.

Nu heb je geen dierenoffers of zwarte magie nodig om zulke dingen uit te vissen. Eerlijk, wil je weten waar je laatste voertuigje overal rondreed, tik gewoon in je vriend google, sdkfz.161 allocation, of distribution, of geen sdkfz nummer maar de bijnaam, bvb Hetzer allocation of distribution. Je zal heel makkelijk alle eenheden en data vinden.
(nuts and bolts geeft ook de toewijzingen van voertuigen weer)
Sommigen geven op fora de indruk dat ze een bibliotheek vol boeken hebben en 400keer meer weten dan een ander, dat het eigenlijk zo simpel is vertellen ze er niet bij. haha

Enfin, tis ermee gedaan, ik ben content dat hij na zoveel tijd toch nog af is geraakt: laatste pics:

IMG_0861.jpg

IMG_0859.jpg

IMG_0857.jpg

IMG_0855.jpg

IMG_0848.jpg

IMG_0842.jpg

IMG_0841.jpg

11.jpg
 
Schitterend dio en een mooi verhaal er bij,dit noemt men dan een top dio...
Klasse echt waar...:wow:
 
Prachtig, zowel deze Marder als de schroothandel. sdfkkjskng
Welke ga je in competitie aanbieden in Eeklo??
 
Beide zeer geslaagde modellen. Persoonlijk vind ik dit mooier, omdat er hier "meer" verhaallijn in terug te vinden is.
Knap werk.

Mark
 
@stropke: Eeklo blijkt spijtig genoeg beperkt tot de organiserende clubs.
Das anders 10-12km van mijn deur, spijtig.

verder:

Dankjewel allemaal!
Doet me echt veel plezier.
(Tips en dergelijke zijn zeker ook welkom.)
 
Een sterk diorama en een titel die je niet beter had kunnen kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan