Hoofdsponsor

1/35 MarderIII [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hai,

Ik heb er een hele doos van gescoord op een rommelmarktje. Allemaal resin.
Ze zijn van de grotere merken. Een paar kwam es ergens eens tegen, ik dacht Warrior.
Ik betwijfel wel dat deze origineel zijn. Ik vermoed Chinees of eigen afgietsel.

Het zijn vuile Duitsers. :-)
Er was met andere woorden heel veel opkuiswerk aan.
Hier en daar ook luchtbellen en zo.

De bruine figuren komen uit de tamiya doos.
 
Je Marder ziet er al heel verleidelijk uit. Ik zou hem echter zeker niet zo in het hoekje plaatsen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 
Als het resin figuren zijn van grote 'deftige' merken, zoals Alpine Miniatures, dan is er weinig opkuiswerk. Meestal een fijn gietnaadje wegschuren en that's it.

Het zou dus best kunnen dat het dergelijke figuren zijn die door een amateur afgegoten zijn.

Maar na je opkuiswerk valt er maar weinig meer van te zien. Dit worden prachtige figuren.

Groeten Rik
 
Als ik de datum van deze thread zie, dan besef ik maar al te goed dat ik dit jaar niet veel gebouwd heb.
Aan de andere kant ben ik ook al blij dat dit projectje toch nog ergens heengaat.

Ik heb er heel zuinig tristar kettingschakels voor gekocht en een paar Pe klemmen gebruikt.
Die tristar dingetjes zijn acceptabel, maar nogal fragiel en niet bepaald handig. Volgende keer mss toch echt es denken aan friul.

We zijn een paar stapjes verder, hij is ingelijnd en ik ben bezig met chippen. Op foto lijken een paar krassen heel groot maar in het echt is het geen enkel probleem. (de gekande macro stand)

Klaar met chippen ben ik zeker nog niet. Er is nog een hoop te doen. (kettingen zijn ook nog niet af uiteraard)

IMG_0728.jpg

IMG_0724.jpg
 
Mooi model,gaat zeker de goede kant uit,verzorgd werk!
 
Een ernstige verslaving aan world of tanks gooit roet in het eten. Zo gaat het plots niet snel meer vooruit.
Maar ik ben er intussen wel aan uit waar het naaroe gaat.

De lader en de kommandant op de Marder, de eerste hulppost aanwijzend naar de drie mannen die een zwaar gewonde afvoeren in een tentzeil.

Humm, het wordt meer dan tijd om es een versnelling hoger te schakelen. :$

Dit wordt het zo ongeveer:
http://i413.photobucket.com/albums/pp212/Phille66/sa/PICT7180.jpg

Ik weet perfect wat ge bedoelt, want ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Eve online...
 
Ik weet perfect wat ge bedoelt, want ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Eve online...

Stropke herhaal een paar keer: " Mijn % wins en efficiency interesseren niemand een bal en ik moet dringend wat modelbouwen"
Het werkt voor mij. Mss moet ik mijn account es op ebay zetten.

Kleine Emil zegt: Sofort verder chippen!!

IMG_0735.jpg

Probleem met de figuurtjes is dat de grijze filter zich als een wash heeft gedragen en ik nu zo een beetje stuurloos zit te denken wat ik daar nu best mee doe.
Maar goed, ik ben nu gewoon eerst met de panzer bezig.

IMG_0733.jpg
 
Ik zit zo te denken dat ik al meer chipping sessies gedaan heb en in chippen allicht al meer uren heb gestoken dan ik vroeger nodig had om gehele tank af te werken. (mijn voorraad dozen neemt op die manier niet snel af)

Plots kom ik tot de vaststelling dat de koepel er echt vanaf moet, wil ik overal aankunnen. Als ik dit zo typ lijkt het belachelijk voor de hand liggend, maar eigenlijk ben ik daar pas na een week of wat achtergekomen. (ahem, ahem,...)

Voorzichtjes, dat ding er weer vanaf;

IMG_0737.jpg

IMG_0736.jpg
 
Amaai!!! ik hoop het ooit nog zo ver te brengen dat ik naast u mag staan, Philipson (op modelbouwgebied dan, he!)
 
Dankuwel, en die dag komt er mss vrij snel aan. -ik doe dit ook nog niet zo lang-
(En er lopen trouwens nog geheel andere calibers van bouwers rond dan mijn prulletjes)

We kunnen op de Eeklo beurs mss al es naast mekaar staan en een pint drinken. :-)
 
Plots kom ik tot de vaststelling dat de koepel er echt vanaf moet, wil ik overal aankunnen. Als ik dit zo typ lijkt het belachelijk voor de hand liggend, maar eigenlijk ben ik daar pas na een week of wat achtergekomen. (ahem, ahem,...)

Belachelijk ? bijlange niet want als het niemand zegt kan het wel een beetje langer duren eer ge tot dat besluit komt.

In ieder geval zeer goed bezig zeg
 
Kort es zeggen waar ik voor ga;
In een leitheft vond ik een hele mooie foto:

IMG_0752.jpg

Een jonge soldaat, jeugdig kopje, brede glimlach, ligt in zijn blote kont, lichtgewond bij eerste hulp.
Zijn pas verleende Ijzeren kruis in de hand. Je denkt er een mooie zonnige dag bij.
Tekst onder de foto in het Duits; iets als "eentje die zijn zaak goed voor mekaar heeft."

Mooi he?
Ja, veel te mooi dus. Daarom is het ook een propagandafoto.

Ik ga voor een grimmiger afloop. Het wordt geen propaganda dio.
De gewonde die in het Dio afgevoerd wordt, moet de doodskleur al op de wangen hebben. Het EK ook in de hand, maar hij zal er thuis niet mee paraderen.
titel: eisernes Kreuz - holzner Kreuz

IMG_0766.jpg


Voor wat de Panzer betreft, nog de tracks en uitlaat, en een paar andere kleine dingen, maar verder zijn we er zo ongeveer denk ik.


IMG_0754.jpg
 
Tnx, ik, heb graag dat het iets betekent.
Ik heb bij het bouwen zelf bijna altijd iets in mijn hoofd, een div./veldslag of gebeurtenis.
Misschien een leuke kwisvraag voor de tiffosi, wanneer en welke veldslag speelt zich dit af? Het dio geeft nu al alle info om dit te beantwoorden en er is maar 1 antwoord mogelijk.

Wat ik wel niet graag doe is van die titeltjes geven als: div X, die stad die datum. Jah, das toch geen dio? Das een foto!
Daar hou ik dus helemaal niet van. Ik zag een zeer mooie Su-100, die moest dan Budapest '45 heten. Het zou niet mogen maar daar stoor ik mij aan.
Wat maakt nu dat die su100 Budapest zou moeten zijn? Dat ding zag er net zo uit 100km verder? Waarom dan die titel?
Ik vul graag als toeschouwer zelf in wat het voor mij betekent.

Misschien denk ik iets te lang na over dingen waar dat niet nodig is, of ik ben gewoon een moeilijk ventje.
In alle geval: eisernes Kreuz, holzner Kreuz
Omdat oorlog niet leuk hoort te zijn.

Overigens is dat regenzeiltje al herwerkt na het zien van die horribele foto, :-)
 
amai daar doe ik mijn petje voor af!
grten jurgen
 
Originele titel, het geeft een duidelijke hint naar het figuur. Tevens vraagt je titel om van het figuur een blikvanger te maken !
Misschien het verband rond zijn hoofd wat donkere bloedtinten meegeven ? Ik zou opteren voor zeer donkerrood tot bruin, om het geronnen bloed weer te geven.

Je Marder is trouwens ook heel mooi; lekker verweerd.

Groeten Rik
 
rik, thanks,
De verwonding zit aan zijn rechterzijde, daar ligt een bebloed verband over zijn oog. (enfin zijn linkeroog dus)
Ik ben maar een prutsfotograaf.
Voor het bloed heb ik een helder rood met revell roest gemengd en dat leek een realistische kleur.
Ik maak nog verdere foto's als het af is en in een betere hoek.
Er zijn nog de drie dragers van de gewonde ook natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan