Hoofdsponsor

1/35 Autoblinda AB 43 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
Hallo,

De vriendin heeft de camera verkeerd opgeborgen. Die was een tijdje uit beeld.
Vandaar dat mijn twee voertuigen al en eind ver zijn.
Mijn excuses.

Anderzijds hebben julie allicht niet veel aan de bouwfoto's en grondlaag en dergelijke...
De kit is een moderne italeri en de pasvorm is rotslecht.
Voor ik kocht las ik reviews, allemaal highly recommended, ook van bouwers...
Ik begrijp niet goed waarom.
Weinig punchmarks dat wel, best goed detail, de pasvorm : 3gvd's en 2 MF's. Horribel dus...
Ik ben meteen over de goesting naar Italeri.
Het goede nieuws. het is een erg leuk en interressant voertuig. (en verrassend groot!)


Ik heb hier even aan moeten masken, maar dan heb je es een keer iets anders ;
Ik doe bijna altijd freehand, al van mijn eerste kit.

De voorlopige stavaza:

PICT7057.jpg

PICT7054.jpg
 
Laatst bewerkt:
Machtig goed gelukt, die camo.
Zeer fijn.
 
Mooi karretje !

'Freehand' : bedoel je dat dit zonder airbrush geschilderd is ? Klasse, zeer mooi schilderwerk en originele camo.

Groeten Rik
 
Nee nee, helemaal niet. Goed lezen:
"Ik heb hier even aan moeten masken, maar dan heb je es een keer iets anders ;
Ik doe bijna altijd freehand, al van mijn eerste kit."
Het is met spuitmaskering gedaan. De eerste kleur over heel het model spuiten, afdekken, tweede kleur spuiten, meer afdekken, derde kleur spuiten, alle maskers eraf. Kan je doen met plasticine, zelfklevers, plakband ... Wel best eerst een goede laag lak voor je begint te masken. Ik zou dit freehand durven als het patroon "dikker" is zoals bij een Kursk elefant camo. Maar dat zou dan wel met een groot ei in mijn broek zijn, en ik zou zeker nog moeten corrigeren.
De decals erop. Altijd spannend en het brengt direct je model tot leven.
Hoe het nu verder moet. Daar moet ik nog even over nadenken...

Ik heb ook eindeloos (uren) zitten knoeien om een figuur in de koepel te stoppen. Het bleek onmogelijk. Ik ben ervan overtuigd dat iets niet correct is aan de kit. WSL de lengte van het kanon binnenin. Ofwel heeft dit kanon geen terugslag wat ik heel sterk betwijfel, ofwel is de commandant bij het eerste schot 8 van zijn ribben kwijt.
In alle geval het was onmogelijk om er een figuur in te krijgen. Ik kan er wsl eentje op het achterdek laten zitten en denk van er een soort ontbijtje van te maken.

PICT7172.jpg

PICT7167.jpg

PICT7170.jpg
 
Laatst bewerkt:
De linksvoor "breedte aanwijzer antenne" kraakte af. Met 20 lijmmoleculen hangt ie er terug aan. Dit om geen duidelijk lijmspoor na te laten. Hij hangt er nu wsl meer aan door de verf en lak dan door de lijm. Maar je ziet de breuk gelukkig niet. :-)
 
De linksvoor "breedte aanwijzer antenne" kraakte af. Met 20 lijmmoleculen hangt ie er terug aan. Dit om geen duidelijk lijmspoor na te laten. Hij hangt er nu wsl meer aan door de verf en lak dan door de lijm. Maar je ziet de breuk gelukkig niet. :-)

Dergelijke delicate onderdelen kun je beter van meet af aan vervangen door messing. Ofwel een aftermarket produkt, ofwel scratchen.
Een bolletje Miliput of Magic Sculp op het einde van een messing draadje van 0.5 mm. Laten drogen, in vorm schuren en op lengte knippen. In het model een gaatje boren waar het draadje in past. Case closed !

Toch een mooi model. Tot welke divisie behoort je voertuig ? Ik zie daar op het linksvoor een bergbeklimmer, is het een bergdivisie. Sommige hadden een Edelweiss of ski's in hun embleem.

Groeten Rik
 
Schitterende cammo al een idee hoe je de verwering gaat aanpakken...
 
ja en nee, ik moet het nog es bekijken, maar ik ga hem niet "zwaar gebruikt" verweren.
Bij de Marder mag het iets meer zijn.

Rik, het zijn idd gebirgsjaeger aan een Italiaans front.

Mvg,
Phil
 
In horten en stoten gaat het vooruit. Ik heb nu toch es wat verder gewerkt, chippen en dusten, krasjes en een beetje drybrushen.
De plastiek fase gaat stilaan voorbij...


PICT7199.jpg

PICT7196.jpg

PICT7194.jpg

PICT7193.jpg
 
doet zo'n pijn om die duitse logo's te zien op mother russia's ab *snif*

ferm gedaan wel moet ik zeggen, de camo is echt leuk, smaakt naar meer ;-)
 
Het is inderdaad wel een ietwat obscuur voertuigje, hier mag je nog een keer op missen ... :)

Maar toen die geproduceerd werd, na de overgave van Italië, waren Marco en Luigi ook niet meer zo gelukkig met die balkenkruisen. :)
 
Nog een paar fotokes met de wieltjes erop:


PICT7207-1.jpg

PICT7205-1.jpg

PICT7206.jpg

PICT7202.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De camouflage is mooi gedaan, het enige wat me een beetje opvalt is mss. de lichte randschildering rond je chipping. Die zou ik persoonlijk iets ingetogener maken.
 
Hallo bedankt voor het commentaar.
Bedoel je dat je die iets donkerder zou maken?
Ik weet het niet. In princiepe maak je die iets lichter dan je basiskleur.
Ik mudd nog een beetje bij helemaal onderaan, automatisch komt er vanzelf dan nog een mist over de romp van het voertuig.
Dat zwakt alles nog een beetje af. Bekijk het nog een keer bij een volgende update.

Mvg, Phil
 
Dag Philipson, mooi voertuig.
Wel zou ik nog de wielen wat meer integreren met een laagje stof of modder, zoals op de basis van het voertuig.

Betreffende de chips : Guy bedoelt dat je de randjes, of sommige, dient aan te stippen met een fijn lijntje in een iets lichtere tint als de bovenkleur.
Bvb : een chip in de groene camo-kleur die de gele basiskleur weergeeft, geef je een fijn randje met een iets lichter groen als de groene camo-kleur.
Meestal doe je dit aan de zijde waar het licht opvalt. Dus bij een chip op de zijkant van het voertuig lijn je de onderzijde bij. Hierdoor creëer je een 3D-chip.

Groeten Rik
 
hallo jongens,

Dankuwel voor tips.

Hij is nog niet helemaal klaar.
De uitlaat hangt er aan. Gedaan met acryl, oils en pigmenten om metteen maar een overdosis te geven.
Hij kreeg nog meer stof.
De chipping springt, zeker op foto, wat minder in het oog. Wat pinwashes zijn aan de onderzijde ook wat verloren gegaan en ga ik wsl opnieuw wat aanzetten.
Ik denk nog aan een figuur ook.
In elk geval loopt het zoetjes aan naar zijn eind toe.



PICT7208.jpg



PICT7211-1.jpg

PICT7212.jpg

PICT7213.jpg

PICT7215.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan