Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw top gun f14 schaal 1/32

Status
Niet open voor verdere reacties.

hooy

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
795
hoi ik open ook mijn topic voor de wedstrijd .
deze zal gaan over de film top gun en ik heb gekozen voor de f14.
even een woordje uitleg over de film ;
Luitenant Pete Mitchell (Tom Cruise), roepletter Maverick, is net als zijn tijdens de Vietnamoorlog neergeschoten vader Duke Mitchell een piloot van de Amerikaanse Marine. Hij vliegt op de F-14 Tomcat vanaf het vliegdekschip USS Enterprise (CVN-65). Tijdens een BARCap missie, waarmee de film aanvangt, worden hij en zijn wingman Cougar (John Stockwell) belaagd door twee vijandige toestellen. Cougar krijgt daarbij een zenuwinzinking. Hij is zo over zijn toeren dat Maverick hem naar het vliegdekschip moet begeleiden terwijl beide toestellen praktisch zonder kerosine zitten. Maverick druist hiermee in tegen orders om zelf onmiddellijk te landen.

Nadat Cougar op volle zee ontslag heeft genomen zit de squadroncommandant Stinger (James Tolkan) met een probleem. Hij wilde Cougar naar Top Gun Fighter Weapons School sturen om opgeleid te worden tot de beste der besten. Zijn ontslag doet de commandant besluiten om de nummer twee van zijn squadron, de roekeloze Maverick, in diens plaats te sturen.

Vóór aanvang van de eerste lessen ontmoet Maverick tijdens een feest een vrouw. Hij wordt straalverliefd en probeert haar te versieren, zonder succes. Een dag later staat dezelfde vrouw als astrofysicus Charlotte Charlie Blackwood (Kelly McGillis) voor de klas.

De vermissing van zijn vader houdt Maverick sterk bezig. Het beïnvloedt zowel zijn sociale als zijn vlieggedrag. Hiervan ondervindt hij last tijdens zijn opleiding aan Top Gun. Al op dag één overtreedt hij enkele regels en raakt hij in de clinch met studiegenoot Iceman (Val Kilmer). Tevens wordt hij ernstig in de gaten gehouden door de instructeurs. Maverick is een goede piloot maar maakt grove fouten. Hij ontpopt zich niet als teamspeler, een vitaal onderdeel van het marinepiloot zijn. Bij de evaluatie van een oefenmissie waarbij Maverick een onwaarschijnlijke maar succesvolle manoeuvre heeft gemaakt krijgt hij negatieve kritiek van Charlie. Maverick wordt boos op haar. Charlie achtervolgt hem en verklaart hem de liefde.


F-14 TomcatTijdens een volgende oefenmissie komt Maverick in de sterk verstoorde luchtstroom terecht achter Iceman's vliegtuig. Hierdoor verliest hij de controle over zijn eigen toestel en komt hij in een horizontale spin terecht. Maverick weet zich niet te herstellen en besluit op aandringen van zijn Radar Intercept Officer (RIO, co-piloot) en goede vriend Goose (Anthony Edwards) het toestel te verlaten. Zijn schietstoel weet Maverick te lanceren, maar bij Goose gaat het volledig mis. Hij slaat met zijn hoofd tegen de canopy en verliest daarbij het leven.

Maverick verliest zijn edge en begint te twijfelen of hij nog wel piloot wil blijven. Na het verlies van zijn vader en zijn beste vriend heeft hij niemand meer. Ondanks dat de instructeurs de eerstvolgende oefenmissie extreem gemakkelijk maken voor Maverick om hem aan Top Gun te houden, hapt hij niet toe. Ondertussen krijgt Charlie een andere baan aangeboden op het Pentagon.

Tijdens een persoonlijk gesprek met één van de instructeurs, Viper (Tom Skerrit), hoort Maverick de ware toedracht van de missie waarbij zijn vader het leven liet. Viper vloog destijds met Duke Mitchell. In tegenstelling tot waar het onderzoek van de Marine over rept, was Duke een held. Voordat hij neerstortte redde hij drie collega's door vijandelijke toestellen neer te schieten. Pas daarna stortte hij zelf neer, aan de 'verkeerde kant van een op een kaart getekende grens' zoals Viper het omschrijft (vrij vertaald).

Naar aanleiding van het gesprek met Viper hervindt Maverick zijn zelfvertrouwen en maakt zijn opleiding af. Tijdens het eindexamenfeest wordt een aantal bemanningen verzocht om zich te melden op het vliegdekschip USS Enterprise. Maverick zou ter plekke een co-piloot aangewezen krijgen, maar Viper biedt zijn diensten aan mocht de co-piloot niet verschijnen.

In eerste instantie wordt Maverick in reserve gehouden. Als het toestel van Hollywood (Whip Hubley) wordt neergeschoten en Iceman's wordt beschadigd, wordt Maverick gelanceerd. De beide katapulten van de USS Enterprise, welke gebruikt worden om de vliegtuigen te lanceren, haperen plots waardoor niemand anders te hulp kan schieten.

Maverick zakt de moed in de schoenen als hij aan het luchtgevecht deelneemt en keert terug. In gedachten bij zijn overleden RIO Goose schraapt hij zijn moed bij elkaar en besluit om toch actie te ondernemen. Hij draait zijn vliegtuig om en schiet een vijftal MiG-28's uit de lucht. De resterende vijanden kiezen eieren voor hun geld.

Als gevolg hiervan wordt Maverick een held. Hij mag iedere baan kiezen die hij wil. Hij besluit om instructeur te worden aan Top Gun. In die hoedanigheid wordt hij herenigd met Charlie, die besloten heeft haar nieuwe baan niet te accepteren.
bron wiki
zo de meeste kennen de film wel zeker ;)
en dan nu de foto's tot dusver:
de doos
attachment.php

de inhoud;
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

attachment.php

een deel van het plan ;
attachment.php

de decals;
attachment.php

en de kleurenkaart;
attachment.php

en nog enkele aftermarketspullen;
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php


zo in een volgend bericht zie je al de vorderingen .
 
Hoi Hooy,

Een mooi project, succes met de bouw en de wedstrijd.
 
Wat een mooie kit.
Veel succes met de wedstrijd.
 
Hoi, indrukwekkend arsenaal voor deze kit. Allessinds veel succes. Welk type wordt het juist, omdat bij de vroege types er iets is met de uitlaten, waardoor de ene op de grond open staat en de andere gesloten is
 
deze kit is de b versie .
 
Hoi, indrukwekkend arsenaal voor deze kit. Allessinds veel succes. Welk type wordt het juist, omdat bij de vroege types er iets is met de uitlaten, waardoor de ene op de grond open staat en de andere gesloten is

Er was niets mis mee dit had gewoon te maken met de druk die wegvie bij het afzetten van de motor.
Degene die dicht was is als eerste afgezet,de andere ging open aangezien de druk wegviel.

@@Hooy
veel plezier en ik ga hem zeker volgen aangezien ik zelf een D heb liggen.

Mark
 
Mooi projeckt wordt dit !!! dus je hebt alle spullen toch bij elkaar weten scrapen ^^ die helmpjes komen in Mav en goose uitvoering ?
 
dat ga ik proberen ja en de dacels op de pit worden ook zo gedaan met hun naam ;-)
 
Een hele tafel vol onderdelen, veel succes hooy!
 
de inhoud van de aftermarketdoosjes;
de pit;
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

de uitlaat;
attachment.php
attachment.php
attachment.php

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

de piloten
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
nog wat referentiemateriaal;
attachment.php
attachment.php
 
hier zit alles in voor de wedstrijd , nu nog netjes geordend ;)
attachment.php
 
al enkele delen opgekuist en een eerste keer in de primer gezet;


attachment.php

attachment.php

attachment.php
attachment.php
 
zoals je ziet op de eerste foto zijn er sommige onderdelen waar er geen primer hecht .
ik had eerst op een teststukje geprobeerd en daar was het net hetzelfde .
en ik heb goed ontvet
eerst probeerde ik met de airbrush met primer van vallejo .
en dan met een spuitbus van motip .
was 2x hetzelfde verhaal , maar met de spuitbus was alles gedekt na de 2de laag .
met de airbrush niet dat was wel 4x nodig .
ik spuit ing op een afstand van 30 cm.
is dit normaal of wat doe ik nog verkeerd?
 
Ik geen vliegtuig man maar het is een mooi spulletje wat je bij elkaar heb gezocht.

Dat weg trekken van de primer komt doordat de onderdelen niet goed genoeg zijn ontvet, op resin zit een goedje wat ervoor moet zorgen dat de onderdelen goed uit makkelijker uit de gietmal moeten komen en dat kan weleens hardnekkig zijn dus de mal word met een mold release ingespoten en dat hecht zich aan het resin om het plaatje even helemaal duidelijk te maken.
En Acryl is nu eenmaal veel gevoeliger voor vet dan die primer uit een spuitbus.
Nog een opmerking om het af te leren :-), een afstand van 30 cm van je spuitwerk is veel te groot een goede afstand is zo`n 10 a 15 cm

En nog succes met de bouw van dit beestje
 
@ ron ; ik heb nochtans grondig ontvet en na men proefstukje een 2de keer zelfs
het zal nog niet genoeg zijn dan .het product dat ik gebruikte was dr...
thanx voor de raad al
 
Dr Pepper ? ;):)

Ik geloof je direct Hooy dat je goed heb ontvet want ik kom het ook weleens tegen bij sommigen merken resin boeren :) zal wel aan type mold release liggen wat ze gebruiken.
Een voordeel als je primer eenmaal een egaal laagje heeft dan is verder niets aan de hand en is de hechting gewoon goed te noemen, je krijg alleen geen garantie of de verf blijf zitten als je iets moet afplakken ;)
 
Wat jammer van de eerste primer Hooy.
Veel bouwplezier verder en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Djezus Hooy wat een hoop doosjes heb je bij elkaar gehaald voor dit projekt. En die aftersetjes zijn echt wel super gedetailleerd. Ben echt benieuwd naar je resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan