Hoofdsponsor

1/35 panzerkampfwagen III Sd.Kzf.141/1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
ok volgende keer meer fotos nemen dn degene die hier volgen maar ben pas na dit model op het forum gekomen dus geen uitgebreid verloop
van de werken.

begonnen met alles in primer te zetten en schaduwen te zetten

attachment.jpg
attachment.jpg

daarna eerste lag gezet, de basiskleur. dan highlights gezet op stukken die het meeste licht opvangen en daarna de camouflage ,

attachment.jpg


daarna een wash beginnen zetten op alle scharnieren, bouten enz... nu niet echt duidelijk te zien op deze foto
attachment.jpg

hier is de wash beter te zien op de wielen
attachment.jpg

dan begonnen met de chipping, eerste de groene stukken "beschadigd"
attachment.jpg


daarna de basiskleur beschadigd,
attachment.jpg

attachment.jpg

eerst de decals eropplakken, daarna een filter opzetten, en als deze opgedroogd is de roest beginne zetten
attachment.jpg

wanneer de roest gedaan was zand en slijk toegebracht

attachment.jpg
attachment.jpg


wielen en rupsen monteren

attachment.jpg

attachment.jpg

roosters uitknippen en plaatsen, zijn wel niet degene die apart voor dit model te vinden zijn maar had deze liggen en was goed genoeg voor mij :pachteraf nog geschilderd.
attachment.jpg


als laatste alle toebehoren afgewerkt
attachment.jpg

attachment.jpg

laatste stukjes erop en alles nog is dubbelchekken...
attachment.jpg
attachment.jpg

nu alleen nog denken om een klein diorama te maken... maar das iets voor later
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi amai zeg, zullen de tank fanaten van genieten denk ik :)
 
ja pantani het is te hopen he :D ik heb ook al genoten van andermans werk hier...
daar doen we het ook voor he :p
 
Wees maar gerust Kevin, deze bak zit vol kwaliteiten, een genot om naar te kijken. De keuze voor de levendige groene van de camouflage is zondermeer een hit, dit werkt gewoon prachtig met die zandtonen ! Je bent duidelijk een durver, dat zie je aan tal van zaken, ik zie met jou hier zeer mooie tijden aanbreken !

Mannen, wees verwittigd, den deze gaat potten breken in de toekomst !

Eén vraagje, heb je de messing roosters niet meegespoten ? Die lijken namelijk op de foto's onbeschilderd ?

Best regards ! G.
 
thnx Gunit :D fijn dit te horen, ja dit was echt om de technieken es te oefenen.. nu rustig materiaal wat aanvullen en binnekort op zoek naar een volgend projectje he
 
GUnit zei:
Eén vraagje, heb je de messing roosters niet meegespoten ? Die lijken namelijk op de foto's onbeschilderd ?

Best regards ! G.

heb die meegeschilderd achteraf hoor, op de laatste foto zie je ze nog net opstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een prachtstuk, Kevin.

Mooi schilderwerk en puike verwering.
Daar genieten we van.

Met welke verf is dit geschilderd ? Ik zie daar potjes Vallejo staan, werk je enkel daarmee ?

Groeten Rik
 
ja rik, deze is volledig met vallejo acryl gemaakt.... omdat die dvd dat ik zei in m'n ander bericht is volledig met acryl. is de eerste keer dat ik er mee werk.
 
dit is gewoonweg super , nu heb ik ook een voorbeeld van hoe ik mijn Tiger II binnekort zal maken =)

echt een pracht tank !!
 
Mmmmmm lekker beestje dat ge hier neerpoot. Knap gedaan.
Zijn die tracks die vinyl tracks uit de doos ?
Je hoeveelste panzer is dat dat ge hier toont ? m.a.w. ben je al een tijdje modelbouwer ?

Puik werk mannetje ;)
 
Das ist ein sehr schönes panzer, jawol!

Knap hoor, en zoals G al schreef, je bent een durver.
 
Kevin, je zit duidelijk op de goede weg.
Probeer je chipping volgende keer een pak subtieler en beperkter te houden. Verf verdunnen, maar niet te veel of ze dekt niet meer en het fijnste penseel kopen dat je kan vinden. Voor goedkope, goede en fijne penselen moet je eens in de AVA gaan zien! Ik heb een fijn penseel dat ik nog extra heb uitgedund en dat ik enkel gebruik om te chippen.

Ik heb ooit eens een artikel geschreven dat je misschien kan helpen: http://benelux.kitmaker.net/modules...ections&file=index&req=viewarticle&artid=1765

Wat ik ook kan aanraden is het werk van meesters bekijken en gebruiken als referentiemateriaal. Zoek maar eens modellen op van Adam Wilder, Mig, Staf Sneyers, Mario Eens, Kristof Pullinckx,...

Less is more!
Veel plezier met de volgende!
 
Hey koen, idd volgende keer es proberen.. ga je artikel eens lezen. Ja, moet alles nog leren he :p dit was bedoelt om te oefenen.. binnekort een nieuw model beginnen... Goed voorbeeld je foto's bedankt...
 
@ laurens : bedankt he :D

@ famo : thnx, ja dit zijn de rubberen tracks die bij de kit zitten. Doe al langer modelbouw maar dit is men eerste die in heb proberen te detaileren. De eerste die ik hier toon. Men vorige heb ik gemaakt zonder verweren omdat ik niet wist hoe :p
 
Knap, deze heeft precies de oorlog 'overleeft' ;). Ziet er mooi uit!

Erwin.
 
Prachtig stuk dat je hier neerzet, zou zeker niet mis staan in een dio.

Grtz Bart.
 
thnx bart, dat ben ik nog van plan hoor, maar ff denken in wat voor een zicht, en hoe ik het moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan