Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 panzerkampfwagen III Sd.Kzf.141/1 [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30

Discussie: panzerkampfwagen III Sd.Kzf.141/1 [DONE]

Lightbulb panzerkampfwagen III Sd.Kzf.141/1 [DONE]

ok volgende keer meer fotos nemen dn degene die hier volgen maar ben pas na dit model op het forum gekomen dus geen uitgebreid verloop
    van de werken.

begonnen met alles in primer te zetten en schaduwen te zetten

daarna eerste lag gezet, de basiskleur. dan highlights gezet op stukken die het meeste licht opvangen en daarna de camouflage ,

daarna een wash beginnen zetten op alle scharnieren, bouten enz... nu niet echt duidelijk te zien op deze foto

hier is de wash beter te zien op de wielen

dan begonnen met de chipping, eerste de groene stukken "beschadigd"

daarna de basiskleur beschadigd,

eerst de decals eropplakken, daarna een filter opzetten, en als deze opgedroogd is de roest beginne zetten

wanneer de roest gedaan was zand en slijk toegebracht

wielen en rupsen monteren

roosters uitknippen en plaatsen, zijn wel niet degene die apart voor dit model te vinden zijn maar had deze liggen en was goed genoeg voor mij :pachteraf nog geschilderd.

als laatste alle toebehoren afgewerkt

laatste stukjes erop en alles nog is dubbelchekken...

nu alleen nog denken om een klein diorama te maken... maar das iets voor later
    Laatst gewijzigd door Debart; 03-06-18 om 19:51

Standaard

Zeer mooi amai zeg, zullen de tank fanaten van genieten denk ik
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

ja pantani het is te hopen he ik heb ook al genoten van andermans werk hier...
    daar doen we het ook voor he :p

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Wees maar gerust Kevin, deze bak zit vol kwaliteiten, een genot om naar te kijken. De keuze voor de levendige groene van de camouflage is zondermeer een hit, dit werkt gewoon prachtig met die zandtonen ! Je bent duidelijk een durver, dat zie je aan tal van zaken, ik zie met jou hier zeer mooie tijden aanbreken !

Mannen, wees verwittigd, den deze gaat potten breken in de toekomst !

Eén vraagje, heb je de messing roosters niet meegespoten ? Die lijken namelijk op de foto's onbeschilderd ?

Best regards ! G.

Standaard

thnx Gunit fijn dit te horen, ja dit was echt om de technieken es te oefenen.. nu rustig materiaal wat aanvullen en binnekort op zoek naar een volgend projectje he

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GUnit
    Eén vraagje, heb je de messing roosters niet meegespoten ? Die lijken namelijk op de foto's onbeschilderd ?

Best regards ! G.
    heb die meegeschilderd achteraf hoor, op de laatste foto zie je ze nog net opstaan.
    Laatst gewijzigd door pantani; 02-01-12 om 23:34

Standaard

Dat is een prachtstuk, Kevin.

Mooi schilderwerk en puike verwering.
    Daar genieten we van.

Met welke verf is dit geschilderd ? Ik zie daar potjes Vallejo staan, werk je enkel daarmee ?

Groeten Rik

Standaard

ja rik, deze is volledig met vallejo acryl gemaakt.... omdat die dvd dat ik zei in m'n ander bericht is volledig met acryl. is de eerste keer dat ik er mee werk.

Laurens
    Gast

Standaard

dit is gewoonweg super , nu heb ik ook een voorbeeld van hoe ik mijn Tiger II binnekort zal maken =)

echt een pracht tank !!

Standaard

Mmmmmm lekker beestje dat ge hier neerpoot. Knap gedaan.
    Zijn die tracks die vinyl tracks uit de doos ?
    Je hoeveelste panzer is dat dat ge hier toont ? m.a.w. ben je al een tijdje modelbouwer ?

Puik werk mannetje

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Das ist ein sehr schönes panzer, jawol!

Knap hoor, en zoals G al schreef, je bent een durver.
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Standaard

Kevin, je zit duidelijk op de goede weg.
    Probeer je chipping volgende keer een pak subtieler en beperkter te houden. Verf verdunnen, maar niet te veel of ze dekt niet meer en het fijnste penseel kopen dat je kan vinden. Voor goedkope, goede en fijne penselen moet je eens in de AVA gaan zien! Ik heb een fijn penseel dat ik nog extra heb uitgedund en dat ik enkel gebruik om te chippen.

Ik heb ooit eens een artikel geschreven dat je misschien kan helpen: http://benelux.kitmaker.net/modules....cle&artid=1765

Wat ik ook kan aanraden is het werk van meesters bekijken en gebruiken als referentiemateriaal. Zoek maar eens modellen op van Adam Wilder, Mig, Staf Sneyers, Mario Eens, Kristof Pullinckx,...

Less is more!
    Veel plezier met de volgende!
    Groeten,
    Koen

Standaard

Op deze foto zie je goed wat ik bedoel:

Groeten,
    Koen

Standaard

of hier:

Groeten,
    Koen

Standaard

Hey koen, idd volgende keer es proberen.. ga je artikel eens lezen. Ja, moet alles nog leren he :p dit was bedoelt om te oefenen.. binnekort een nieuw model beginnen... Goed voorbeeld je foto's bedankt...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten