Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1970 Chevelle SS uit The Fast and the Furious [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je vliegt er nogal in :)
word er veel scratch gedaan aan deze wagen Camaro? Wil zeggen de motor en zo, worden er extra kabels en dergelijke bijgelegd, of is het recht uit de doos?
Veel succes in ieder geval ;)
 
Er komen in ieder geval al bougiekabels bij.
Ben nu vooral veel foto's aan het bekijken wat er nog mogelijk is om extra detail in de motorruimte aan te brengen.
 
Das een mooi Blokje Pantani.


Maar het is meer dit type motor;)
Maar wel bedankt om mee te kijken.

attachment.jpg
 
Hoi Jelle,

Mooie motorblokken, ik hoop dat je niet erg vind als ik mee kijk, mischien iets voor mijn ferrari.:)
 
Nu een likje verf en je ben klaar :laugh:

Maar een goede start.
 
zo jij gaat lekker vlot , maar pas ronde denk ik , ga je het blokje ook zo mooi laten glimmen ?
 
Jelle, je bent ook al begonnen bij mij kriebelt het ook maar eerst nog wat werken en dan ook van start.
Jij veel succes met deze motor ziet er heel realistich uit blijf volgen.

Gr
Dirk aka mind-9
 
Bedankt mouse
debart: geen enkel probleem hoor kijk maar gerust mee
ron: als het zo vlug ging zou ik al veel meer gebouwd hebben dan wat er nu in mijn vitrine staat:laugh:
bubble: is inderdaad maar een pasronde en ga zeker mijn best doen om de motor er ook zo mooi te laten uitzien.
mind-9: begin maar snel8)
 
Camaro je bent ook goed in de startblokken gevlogen, ben heel benieuwd hoe je deze gaat aanpakken.
Btw, zijn superfilms :d
 
Thx,

vandaag niet veel gedaan:8.
Heb de gaatjes geboord voor de bougiekabels
en de luchtfilter uitgeboord.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de foto hieronder zie je hoe de luchtfilter staat volgens het bouwplan.

attachment.jpg

Op deze foto is te zien dat de inlaat van de luchtfilter meer naar de zijkant zit.

attachment.jpg
 
De keuze is simpel he maatje,de stand volgens de werkelijke motor
 
Jelle deze auto heeft een cowl induction als je goed kijkt zie je onder de motorkap een vacuum pot zitten deze trek een klep op de motorkap open zodat de turbulentie zijn werk doet (dit gebeurd bij hogere snelheden) meer lucht betere verbranding.
De aanzuigbuis op aan het filter moet richting passagiers kant (zoals op de foto) zodat als het koud (benzine/lucht mengsel slaat neer als dit te koud is) is hij warme lucht van het uitlaatspruitstuk aanzuigt wij noemen dit ook wel zomer en winterstand vroeger moest je de filters zelf verdraaien of een klep omzetten bij de Chevelle word het geregeld door vacuum (er zit ook zo'n klep aan het filterhuis).
http://www.yearone.com/yodnn/Technicaldiagrams/ChevelleDiagrams/CowlHoodZL2/tabid/326/Default.aspx
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061113174104AAHZslf
Hier nog twee links hoop dat je iets aan deze info hebt je gaat lekker Jelle succes.

Gr
Dirk aka mind-9
 
Bedankt voor de uitleg Dirk;).

Even een filmpje zodat iedereen het begrijpt. (en wat een geluid.)

[video=youtube;x39SpXKViIE]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=x39SpXKViIE[/video]
 
Nog een paar extra leidingen aangebracht.(er zit nog niets vast)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jelle,

Het wordt al wat, zeker met de leidingen, mooi.
 
Bedankt Bart,

ondanks de tenniselleboog toch nog wat kunnen doen.
De luchtfilter de juiste positie gegeven.
De firewall heeft aan de linkerkant 2 opgegoten dikke leidingen.
Deze heb ik verwijdert en gaten geboord. (geen foto van)

attachment.jpg

En twee andere leidingen gemonteerd.
Zelf een beugeltje gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan