Hoofdsponsor

1/24 Gemballa Mirage GT klaar [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste lezer, vandaag is het tijd voor update 4.

Tijdens de afgelopen weken heb ik het rustig aan gedaan ik de schokdempers en de pushrods aan de Pe bevestigd en de body gespoten!

De schokdempers en de pushrods heb ik eerst losgesneden van de plastic centers. Vervolgens heb ik de Pe verbindingen bevestigd aan de dempers en pushrods, dankzij het extreem kleine formaat van de Pe verbindingen was dat alleen mogelijk dankzij mijn vergrootglas.

attachment.jpg
Bij de punt van het mes zie je de Pe verbindingen deze moeten dus aan de schokdemper en de pushrod worden bevestigd.

attachment.jpg
Alle Pe verbindingen gereed voor montage.

attachment.jpg
Zooo klein dus!

attachment.jpg
Klein dus.

attachment.jpg
Alle onderdelen.

attachment.jpg
De as van de centers heb ik van de originele plastic exemplaren gesneden en op de Pe versie gelijmd, zodoende kon ik de centers beperkt in de juiste positie draaien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het ziet er goed uit ik ben dan ook tevreden met het resultaat.

Samen met Erik Westra heb ik het motorkapscharnier uitgewerkt, omdat Gemballa de Porsche stevig verbouwd moet de motorkap anders om open. Dus heb ik van dun messingdraad 2 scharnieren gemaakt en van sprue de basis van de scharnier, deze is nu zwart maar wordt uiteindelijk de body kleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens heb ik de body in de primer gezet.

Waarna het tijd was voor de definitieve laklagen, eerst een basecoat en vervolgens een pearlcoat als laatste heb ik een kleurloze matte lak gebruikt ter bescherming van de kleur lak.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het resultaat is voor een eerste keer aardig, op enkele plekken is de matte lak te ruw, waarom weet ik niet het model was absoluut stofvrij en tijdens het spuiten was er ook geen stof. Ondanks dat de kleur paarser en daardoor donkerder is dan bedoeld, vind ik de kleur wel heel mooi.

Inmiddels heb ik de ruwe delen van de lak waterproef geschuurd met zeer fijn schuurpapier. De body is nu ook veel beter aan de kleur. Het is mij duidelijk geworden dat de blanke matte lak de echte kleur doffer maakte. Terri van Hiroboy vertelde mij dat ik meer Pearl coat kan spuiten waardoor de lak wat meer gaat leven en zeer dicht in de buurt van de echte wagen komst. Kortom ik heb nog wat werk te doen.

Tijdens de aankomende periode is het tijd voor de spoiler, het dak en de motorkap om te worden gespoten waarna de velgen aan de beurt zijn om te worden afgewerkt.

Tot ziens, Ronald
 
Dat er sommigen stukken mat zijn komt dat je afstand spuit onderwerp te groot is geweest en dan is de verf al droog voordat het op het oppervlak komt.
Mooi kleurtje maar zie ik nu goed dat bijna alle naden dicht zijn van de zijschermen want daar hoort een smalle naad te lopen, dus al de resin delen van de set die aansluiten op de plastic body van Tamiya zijn gescheiden door een smalle naad.

Wel een Die-cast gevalletje maar hier zijn de naden te zien wel iets te grof op dit model
20080613200808_img4_19.jpg
 
een zeer mooie bouw verslag

de veranderingen zijn zeer zeer strak uitgevoerd en fijn in details afgewerkt
de PE zal ook een serieus bom geven kwa detail in het geheel
de bloem techniek zal ik mee nemen naar de bike zijne zitting waar ik momenteel aan bezig ben denk ik
trouwens mooi uitgelegd

tom
 
Mooie update Ronald! De verf laat zien dat je een mooie passing hebt van origineel en after-market spul! Ben benieuwd naar de Pearl Coat.
 
Beste lezer, vandaag is het tijd voor update 4.

Na de vorige airbrush sessie was ik niet tevreden, de kleur was te paars en kende geen variatie onder invloed van licht.

Een geniale opmerking van mijn vrouw, overleg met Steve van Hiroboy en het aanpassen van de druk en spuit afstand heeft geleid tot het door mij gewenste resultaat!

De kleur opbouw is als volgt: base coat mat gevolgd door een Pearl coat.
Daarnaast heb ik de matte, kleurloze lak ter bescherming achterwege gelaten.

Zie hieronder het het de body, let wel, dit is een droogpassing dus de body zit nog niet goed passend op de bodemplaat ook moet het dak en de motorkap nog goed worden gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

@Ron de panellines zitten er wel in maar zijn niet goed zichtbaar door de matte lak, ook maak ik deze de volgende keer dieper en breder.
@allen, bedankt voor jullie aanmoedigingen en lovende woorden groet, Ronald
 
Ziet er goed uit Ronald! Kun je die seal laag zomaar weglaten, ik heb altijd begrepen dat de base coat van zeropaint heel kwetsbaar is, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
 
Ziet er goed uit Ronald! Kun je die seal laag zomaar weglaten, ik heb altijd begrepen dat de base coat van zeropaint heel kwetsbaar is, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen

Dag Ton, Steve vertelde mij dat de Pearl coat al beschermend werkt.

Dus een blanke lak is niet perse nodig, wel moet ik uitkijken met vastpakken van het model in verband met vette vingers.

Groet, Ronald
 
Dag Ton, Steve vertelde mij dat de Pearl coat al beschermend werkt.

Dus een blanke lak is niet perse nodig, wel moet ik uitkijken met vastpakken van het model in verband met vette vingers.

Groet, Ronald

Ja, misschien een paar van deze kopen

10025-katoenen-handschoenen.jpg


:):)
 
De kleur is inderdaad beter maar nog steeds jammer dat je die panellines niet heb terug gebracht zoals het origineel en zeker nu je hem heb overgespoten
 
Dat zijn een paar hele strakke schokbrekers die je er op hebt zeg!!! echt erg netjes!! het voordeel van wel blanke lak is natuurlijk wel dat mocht het nodig zijn alles iets makkelijker is bij te werken, nu zit je direct op de kleur lak, maar aan de andere kant, als er niks mee gebeurd hoef je ook niks bij te werken :p
 
een veel beter kleur , en strak gespoten ook


tom
 
Beste lezer,

Het is al weer erg lang geleden dat de vorige update is verschenen, maar nu is het dus weer tijd.
De afgelopen periode ging mijn aandacht namelijk uit naar heel andere zaken dan modelbouw, ik kon de motivatie en het geduld niet opbrengen vandaar.
De onderstaande foto’s laten de huidige status zien.
attachment.jpg
Deze foto is buiten geschoten, dit is dus de juiste kleur.

attachment.jpg
Deze foto is met flits binnen geschoten, de kleur lijkt dan lichtblauw maar is dat beslist niet.

attachment.jpg
Ook heb ik al het gaaswerk aangebracht.

De witte lijnen op de body waren trouwens echt moeilijk om op te zetten, maat het is gelukt.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
De koplampen zijn gereed en gemonteerd, de binnenkant van het dak ook van bloem voorzien.

attachment.jpg
Verder heb ik de voorruit verlijmd en de bodemsectie vastgezet.

Tijdens de aankomende week ga ik de wielen monteren en de verdere kleine delen.

Bedank voor je interesse en tot spoedig, Ronald
 
Net werk Ronald! maar komt er geen blanke lak meer over deze kleur?
 
Dit is een knappe wagen, eindresultaat zal wel netjes zijn.
Mooi

mvg

Patrice
 
Sorry dat ik het zeg maar het model kan volgens mij nog wel aardig wat plamuur gebruiken en de meeste panel lines zijn dicht geplamuurd helaas.
Ik had dit trouwens al eens eerder aangegeven maar daar werd helaas niet op gereageerd, dus reageren heeft weinig zin blijkt wel weer.
 
Ziet er al goed uit ronald, benieuwd naar het eindresultaat straks.
 
Sorry dat ik het zeg maar het model kan volgens mij nog wel aardig wat plamuur gebruiken en de meeste panel lines zijn dicht geplamuurd helaas.
Ik had dit trouwens al eens eerder aangegeven maar daar werd helaas niet op gereageerd, dus reageren heeft weinig zin blijkt wel weer.

@Ron: Ronald heeft wel degelijk gereageerd (zie update #25 onderaan) ;)
Maar ik moet toegeven dat de panellines slecht te zien zijn. (zijn er wel trouwens)

Is niet echt mijn kleurtje, maar daar kan je niet over redetwisten, ha, ha!!
Verder lekker bezig, Ronald!! :)
 
John je heb helemaal gelijk daar heb ik met mijn kippige kop overheen gekeken terwijl ik toch wel meestal de reacties leest.
Wat nog niet weg neemt dat er hier een daar toch wel een beetje putty nodig is om het model strak te krijgen :(

Ronald sorry voor mijn reactie maar ik ben nou eenmaal een echte zeikerd op gebied, noem het maar een afwijking :laugh:
 
Beste Martijn, Patrice, Ron, Bart en John hartelijk dank voor jullie reacties.

De auto staat al in de definitieve matte lak, helaas komt de kleur niet goed naar voren als ik binnen flits dus hopelijk is het morgen of zondag mooi weer dan kan ik jullie de foto's laten zien van het eindresultaat en komt de lak wel goed uit.

De panellines heb ik wel ingekerfd maar niet voldoende diep, dit is mijn eerste project sinds mijn herintreden dus de volgende keer zal dat al beter zijn. Ook ben ik op dit moment "klaar" met het model er zit zeer veel tijd in dus ook dat is een leermoment, de volgende keer mijn tijd beter verdelen over de diverse bouwstadia en balans brengen in mijn aandacht.

Ron, je bent kritisch dat maakt je voor mij nog geen zeikerd;).

Gelukkig valt er over kleur niet te discussiëren John, want dan is elke auto Ferrari rood en elke auto een Ferrari :laugh::laugh:

Tot spoedig, Ronald
 
Gelukkig dan maar Ronald ^^ en voordat ik het vergeet een mooie kleur blauw in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan