Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Gemballa Mirage GT klaar [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 51

Discussie: Gemballa Mirage GT klaar [DONE]

Lightbulb Gemballa Mirage GT klaar [DONE]

Beste lezer, allereerst hartelijk dank voor je interesse in mijn bouwonderwerp.

In het “even voorstellen” topic had ik gemeld dat ik het plaatsen van foto’s zou doornemen alvorens een bouwverslag te plaatsen, wel nu is het zover.
    Omdat ik op een ander forum al begonnen ben met dit verslag begin ik met een inhaalslag, veel foto’s en weinig tekst.

In oktober kwam ik al surfend op de diverse fora een bouwverslag tegen van een Gemballa Mirage GT, ik was direct verkocht. Dit was mijn nieuwe start in onze fascinerende hobby. Tegelijkertijd besloot ik om een verslag voor het forum te schrijven als een committent aan jullie lezers (wel een beetje droevig als niemand mee leest dus graag mee lezen a.u.b.) en mezelf.

Tijdens de afgelopen periode heb ik de bouwdoos en andere onderdelen verzameld, dat viel niet mee aangezien de mij bekende winkels de Tamiya Porsche bouwdoos niet meer verkopen. Ook de Geronimo Works kit was moeilijk te vinden, de carbon decals waren dan gelukkig wel makkelijk te verkrijgen. Als bonus heb ik een PE set van Hobby Design gekocht ter aanvulling op de Geronimo Works kit. Ter voorbereiding op de bouw van de Gambella Mirage heb ik zeer veel foto’s van het origineel bekeken en een aantal bouwverslagen van het model doorgelezen, de voor mij belangrijkste plaatjes heb ik in een document geplaatst zodat ik tijdens de bouw via mijn laptop mee kan kijken.

De kwaliteit en dergelijke van de Tamiya bouwdoos en de aanvullende kits zijn genoegzaam bekend op het forum en zal ik dus onbesproken laten, behalve als er bijzonderheden zijn.

Voor dit moment genoeg introductie, dus hierbij mijn vuurdoop met het bouwproject: Gambella Mirage GT, matt blue edition.
    De body wordt zoals de naam doet vermoeden mat blauw.
    Bij Zeropiant heb ik de kleur laten maken, helaas wilde Gemballa niet mee werken aan het verkrijgen van de kleurcode omdat deze speciaal voor de klant is gemaakt. Op basis van foto’s heeft Steve, van Zero Paints, de kleur gemaakt en dat is zeer goed gelukt.
    Het bouwverslag zal ik nu vervolgen met voornamelijk foto’s en een klein beetje tekst.

De te gebruiken sets

De onderdelen van de Geronimo kit met de verzaagde body op de achtergrond

De pasvorm van de resinonderdelen is goed

Het samenstellen van de pushrod delen van de wielophanging

Kleine onderdelen

De samengestelde en geschilderde motor

De onderdelen van de schijfrem

Samenstellen van een schijfrem

Klaar!

De chassisdelen heb ik met de airbrush zwart gespoten

Droog passen

Omdat ik te veel foto's wil bijvoegen ga ik verder in een nieuw bericht dat later deze middag volgt.

Alvast bedankt voor uw belangstelling, Ronald
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 19-10-14 om 20:04

Standaard

wordt een mooie,ronald

heb dit altijd een mooie auto gevonden
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

En dus hierbij het vervolg van mijn verslag.

De eerste keer met primer gespoten jammerlijk mislukt, dus heb ik de body in remolie laten zwemmen.

Toch wel indrukwekkend

En weer droog passen

Het plaatsen van de vleugel was niet eenvoudig, de markeringen op de resin vleugel ontbreken, dus heb ik de oude vleugel als mal gebruikt.

Goed idee, maar helaas de afstand tussen de steunen op het resin deel is groter. Afijn na ampel beraad heb ik de oude steun verzaagd waarna het geheel klopt.

De rechterkant is 3 millimeter hoger, dus schuren

Nu is het wel goed

De air intake, de remin takes komen uit de Geronimo set dus de Tamiya oplossing voor de air- en remin takes moest in 3 stukken worden gesneden

Zo wordt de kleur van de carrosserie, mat blauw en Pearl top laag. Daarover gaat dan nog een matte blanke lak.

Voorbeelden van het interieur

Vraag, de sommige onderdelen hebben in werkelijkheid een in geweven ruitpatroon. Zal ik dit patroon na maken of niet? Zo waarmee, mijn kleinste penseel is veel te grof voor dit fijne patroon. De snijkant van hobby messen is ook te grof, ideeën?

Met behulp van bloem maak ik de stoffen en alcantara delen.

Met een klein penseel het overtollige bloem verwijderen

De onderkant van de midden console moest 3 keer de bloem behandeling ondergaan omdat deze dikker is dan het bovendeel van deze console

En ik ga weer verder in een nieuw deel tot zo!

Standaard

Daar ben ik weer met het laatste deel.

Het resultaat is opmerkelijk, helaas komt dit op de foto’s niet tot uiting. Voor mij bestaan er dus geen redenen commerciële producten voor het interieur te gebruiken

Droogpassen van het interieur in de body

Het verwerken van de velgen in de “lakstraat”

Bedankt voor uw interesse, tijdens de aankomende periode zal ik ongeveer 1 keer per week een update plaatsen.
    Langs deze weg wens ik u alvast een prettige jaarwisseling en een gezond en bouwvol 2012

Standaard

Zeer mooi.
    Ben benieuwd naar de kleur als hij erop zit.

Standaard

prachtig werkstuk Ronald , ik kijk al uit naar het vervolg
    Sabre

Standaard

Een prachtige wagen, zowel de echte als je model
    Ik zal deze blijven volgen, maar 't zal in stilte zijn, ik ken te weinig van autobouw

Standaard

Beste lezer, vandaag is het tijd voor update 2.

Allereerst wens ik u en uw familie een gelukkig en gezond 2012.

De afgelopen weken heb ik rustig aan gedaan en dus weinig aan de auto gewerkt, maar in het nieuwe jaar heb ik de werkzaamheden opgepakt.
    Mijn laatste update ging over het interieur de onderstaande foto brengt dit nog eenmaal in herinnering.

De console en het dashboard zijn gereed. De stoeltjes, de bovenkant van de midden console en het stuur niet, hieraan heb ik dan ook gewerkt.

De stoeltjes heb ik de bekende “bloem” behandeling gegeven, per stoel betekende dat ongeveer 8 behandelingen.

Daarna heb ik mij geconcentreerd op de bovenkant van de midden console.
    Voor het inkleuren heb ik gebruik gemaakt van mijn airbrush, saté prikker, kleine penseel en een kleine veiligheidsspeld.
    De veiligheidsspeld heb ik gebruikt om de schaduw tussen de knopjes op de midden console weer te geven. Met mij hobby mes heb ik aan het saté stokje een scherpe punt geslepen, waarna ik de zwarte bovenkant van de ronde knoppen aan getipt heb.

Vervolgens heb ik het stuur met bloem behandeld en met de twee kleuren bestreken.

Als laatste heb ik vandaag de klokkenwinkel behandeld, een basislaag zwart met een witte rand.

Het resultaat van de werken ziet er als onderstaand uit.
    Let op de decals van de meters en het PE voor de midden console moet ik nog monteren.
    Ook het carbon voor het dashboard moet ik nog aanbrengen, dit gebeurt in de aankomende dagen.

Bedankt voor uw interesse en tot de volgende keer,

Ronald

Standaard

Mag ik es vragen die bloem behandeling is dit dan met gewone bloem als voor brood en cake?? en hoe fixeer je het?? want dit is echt perfect gedaan zeg,respect man

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Héél interessant die bloembehandeling ! Moet ik onthouden !

Ferrari meesterbouwer Peperbus's schermafbeelding

Standaard

Heel leuk verslag van een ...erm....van oorsprong mooie auto
    groet

Ton

Standaard

mooie gedaan, had dit al gezien de bloembehandeling

maar weet niet juist meer hoe dit in zijn werk gaat.
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Ja lap.
    Voor een eerste bouwverslag op ons forum kan dit tellen.
    Mooi man wat je hier laat zien.
    Prachtige kit trouwens.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

De bloembehandeling is wel speciaal ja!
    Wij verwerken 75.000 kg bloem per dag en ik weet dat bloem vocht aantrekt, ben je niet bang dat het gaat stinken?
    Heb best wel veel ervaring om met bloem te werken maar dit is weer eens iets héél anders.
    Het resultaat is trouwens schitterend!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Indrukwekkende entree die je hier maakt.
    De kit op zich is ook al een specialleke.
    Mooi!
    Maar die bloemmethode, daar had ik nog nooit van gehoord.
    Grtz,

Dominiek

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten