Hoofdsponsor

1/72 Blohm & Voss BV 141 (Airfix) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Hier nog een modelletje waar ik aan bezig ben. Ik was direct verliefd op dit vliegtuigje toen ik het zag.

attachment.jpg

Dit is de enige foto die ik gevonden heb waar een interessant diorama in zit. Een stuk van de hangar en daarvoor het vliegtuig.

attachment.jpg

En de eerste stappen in het bouwproces. De stukken passen redelijk in elkaar, maar alles past toch niet perfect. Maar dit mag de pret niet drukken natuurlijk.
Probleem is wel dat er mooie revetten op het modelletje zitten, maar dat de naad niet mooi zit en ik dus met plamuur zal moeten werken. Ik hoop alleen dat ik hiermee de revetten niet beschadig.

attachment.jpg
 
Een interressant vliegtuigje... alleen lijkt die foto me eerlijk gezegd niet echt, volgens mij is het een samenstelling tussen een echte foto en een 3D model van het toestel.
(af te leiden adh van de lichtinval en de glans van het toestel).

bv141_3.jpg

Btw, zelf heb ik ook ooit eens een 194 gebouwd :

BV194-Fin1.jpg
pff wist zelfs niet eens dat dit fotootje nog online te vinden was, lol
 
Laatst bewerkt:
Je bent erg productief bezig Christophe! Doe je dit allemaal om beter met de AB te leren werken?
Ga je dit dan ook ik je werk gebruiken?

Fred
 
hoi, veel succes met dit modelletje. als je je rivetten wilt beschermen tijdens het schuren kan je er tape over plakken, en dan regelmatig eens controleren of je niet door je tape geschuurd hebt
 
Je bent erg productief bezig Christophe! Doe je dit allemaal om beter met de AB te leren werken?
Ga je dit dan ook ik je werk gebruiken?

Fred

Vooral om beter met de AB te leren werken. Het is een fijn toestel om mee te werken. Maar ik neem altijd wel ideeën over naar mijn werk. En de Ab zou ik ook kunnen gebruiken.

@Silenoz: Bart dat is en goed idee, ga het zo eens proberen
 
Hier een foto van de figuren die ik geschilderd heb voor in de cockpit. Alles is geverft met Vallejo (ik ben trouwens heel tevreden van dit merk).
Eenmaal geverft heb ik een zwarte wash gezet en als laatste een drybrush met buff.
De gezichten zien er met de macro een beetje raar uit, maar in het echt ziet dit er wel goed uit vind ik.

attachment.jpg
 
Hier heb ik de naden met polyesterplamuur behandeld en vervolgens geschuurd. De bovenste klinknagels zijn echter toch weggeschuurd, dus daar moet ik iets op vinden.

Ik heb wel de tape verwijderd voordat de plamuur droog was.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Christophe, ben met identiek hetzelfde figuurtje bezig voor mn wedstrijdbouw. Het is namelijk ook een airfix set.
 
Eindelijk is de hele cockpit afgeplakt. Saai werk dat al bij al toch een paar uurtjes geduurd heeft.
En onmiddelijk een primerlaagje gegeven met transparante plastic primer van Brico.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Deze had ik over het hoofd gezien.
Leuk model dit.
En wat een prutswerk om dat af te plakken.:wacko:
 
En deze heeft zijn tweede primerlaag gekregen in pale blue.

attachment.jpg
 
Nog eens de tijd gevonden om hier aan te werken.
De camo zit erop, nu nog de afwerking en decals.

attachment.jpg
 
Mooi :)
Wel een speciaal toestel, wist zo niet direct van het bestaan hiervan.
Origineel model en heel knap werk alvast.

mvg

Patrice
 
prachtig gedaan christophe, speciaal model, duitsers maakten soms rare vliegtuigen, neem nu bv die dubbele Henkel :-)
 
Speciaal toestel inderdaad. Weet iemand de reden van de assymetrische vormgeving?

Mooi gebouwd trouwens...

...transparante plastic primer van Brico...
tevreden van?

grtz Dave
 
Uniek toestel aan het worden zo :).

Ben net als Dave (Sheriff) wel benieuwd naar de reden van vormgeving.
 
Bedankt voor de complimenten mensen.

De reden van de vormgeving weet ik ook niet.

@Sheriff: ik ben heel tevreden van die plastic primer. Dat zorgt voor een goede hechting van de verf. Ik heb met alle soorten afplaktape gewerkt en zelfs goed aangedrukt, maar nergens is de verf losgekomen.
 
Netjes gespoten Christophe.
 
Hoe kan ik deze nou helemaal gemist hebben???
Mooi gemaakt en gespoten Cristophe, ik wist geeneens dat er ooit een model van was uitgebracht..

De reden voor de asymmetrische vorm is om het uitzicht van de bemanning te verbeteren, dit vliegtuig was bedoeld als verkenningstoestel.
Volgens wikipedia zijn er 38 gemaakt, want de Luftwaffe koos voor de Focke-Wulf_Fw_189, juist omdat zij het ook niet zo op asymmetrische vliegtuigen hadden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan