Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Blohm & Voss BV 141 (Airfix) [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19

Discussie: Blohm & Voss BV 141 (Airfix) [DONE]

Standaard Blohm & Voss BV 141 (Airfix) [DONE]

Hier nog een modelletje waar ik aan bezig ben. Ik was direct verliefd op dit vliegtuigje toen ik het zag.

Dit is de enige foto die ik gevonden heb waar een interessant diorama in zit. Een stuk van de hangar en daarvoor het vliegtuig.

En de eerste stappen in het bouwproces. De stukken passen redelijk in elkaar, maar alles past toch niet perfect. Maar dit mag de pret niet drukken natuurlijk.
    Probleem is wel dat er mooie revetten op het modelletje zitten, maar dat de naad niet mooi zit en ik dus met plamuur zal moeten werken. Ik hoop alleen dat ik hiermee de revetten niet beschadig.

Standaard

Een interressant vliegtuigje... alleen lijkt die foto me eerlijk gezegd niet echt, volgens mij is het een samenstelling tussen een echte foto en een 3D model van het toestel.
    (af te leiden adh van de lichtinval en de glans van het toestel).

Btw, zelf heb ik ook ooit eens een 194 gebouwd :

pff wist zelfs niet eens dat dit fotootje nog online te vinden was, lol
    Laatst gewijzigd door dancooper; 30-12-11 om 02:18
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Je bent erg productief bezig Christophe! Doe je dit allemaal om beter met de AB te leren werken?
    Ga je dit dan ook ik je werk gebruiken?

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

hoi, veel succes met dit modelletje. als je je rivetten wilt beschermen tijdens het schuren kan je er tape over plakken, en dan regelmatig eens controleren of je niet door je tape geschuurd hebt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the--Mouse Bekijk bericht
    Je bent erg productief bezig Christophe! Doe je dit allemaal om beter met de AB te leren werken?
    Ga je dit dan ook ik je werk gebruiken?

Fred
    Vooral om beter met de AB te leren werken. Het is een fijn toestel om mee te werken. Maar ik neem altijd wel ideeën over naar mijn werk. En de Ab zou ik ook kunnen gebruiken.

@Silenoz: Bart dat is en goed idee, ga het zo eens proberen

Standaard

Hier een foto van de figuren die ik geschilderd heb voor in de cockpit. Alles is geverft met Vallejo (ik ben trouwens heel tevreden van dit merk).
    Eenmaal geverft heb ik een zwarte wash gezet en als laatste een drybrush met buff.
    De gezichten zien er met de macro een beetje raar uit, maar in het echt ziet dit er wel goed uit vind ik.

Standaard

Hier heb ik de naden met polyesterplamuur behandeld en vervolgens geschuurd. De bovenste klinknagels zijn echter toch weggeschuurd, dus daar moet ik iets op vinden.

Ik heb wel de tape verwijderd voordat de plamuur droog was.

Standaard

Christophe, ben met identiek hetzelfde figuurtje bezig voor mn wedstrijdbouw. Het is namelijk ook een airfix set.

Standaard

Eindelijk is de hele cockpit afgeplakt. Saai werk dat al bij al toch een paar uurtjes geduurd heeft.
    En onmiddelijk een primerlaagje gegeven met transparante plastic primer van Brico.

Standaard

Deze had ik over het hoofd gezien.
    Leuk model dit.
    En wat een prutswerk om dat af te plakken.

Standaard

En deze heeft zijn tweede primerlaag gekregen in pale blue.

Standaard

Nog eens de tijd gevonden om hier aan te werken.
    De camo zit erop, nu nog de afwerking en decals.

Evel-Knievel
    Gast

Standaard

Mooi
    Wel een speciaal toestel, wist zo niet direct van het bestaan hiervan.
    Origineel model en heel knap werk alvast.

mvg

Patrice

Standaard

prachtig gedaan christophe, speciaal model, duitsers maakten soms rare vliegtuigen, neem nu bv die dubbele Henkel :-)
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Speciaal toestel inderdaad. Weet iemand de reden van de assymetrische vormgeving?

Mooi gebouwd trouwens...

...transparante plastic primer van Brico...
    tevreden van?

grtz Dave
    Op de werkbank: Revell Leopard 2A6 1/35
    HMMWV M997 Maxi Ambulance

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten