Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ford GT40 [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22

Discussie: Ford GT40 [DONE]

Standaard Ford GT40 [DONE]

Eindelijk is het er van gekomen en heb ik als afwisseling tussen vliegtuigen bouwen eens een kit aangepakt van een sportwagen , racecar , die ik altijd al heel mooi gevonden heb, zelfs nu nog , terwijl het ondertussen al een old-timer geworden is; Het betreft hier de Ford Gt40 (Le Mans 1969).
    het is een kit op 1/24 van het merk Fujimi die ik ooit eens kocht op één of andere beurs . Het merk is mij niet zo heel bekend maar heeft mij aangenaam verast want bij het bouwen heb ik geen enkele moeilijkheid ondervonden , alles paste perfect en alle onderdelen zijn mooi gevormd en afgewerkt. Tot hier toe , want onderstel en koetswerk dienen nog samengebouwd te worden. De decals echter vielen hard tegen . Mischien door de ouderdom? Mischien mindere kwaliteit ? Maar hoe ik ze ook behandelde , sommige scheurden of braken bij de minste behandeling . Gelukkig kon ik door het gebruik van veel Micro Set de schade beperken . Het airbrushen van de juiste kleur gaf ook geen probleem , alleen ben ik bij de neus van de wagen afgeweken van het originele ontwerp en heb daar een persoonlijke toets geplaatst . Die neus leek mij overdreven oranje getint en het contrast met de Gulfstikkers en de orange richtingsaanwijzers vervlakte te veel volgens mijn goesting en daar heb ik de oranje kleur dus ingeperkt tot de rand van de motorkap.
    Hier alvast een foto van de box
    mvg ; Sabre

Laatst gewijzigd door Camaro69; 19-10-14 om 18:34

Standaard

Jaja das nog eens de moeite zenne,staat op mijn verlanglijstje deze mooie dream car.

Standaard Ford Gt 40

foto van het onderstel (chassis)

Standaard

fotos van het afgewerkte chassis

Standaard Ford GT40

Inderdaad een mooie wagen Camaro , en probleemloos te bouwen in deze kit al wil ik er nog aan toevoegen dat het wel jammer is dat er geen motor bij voorzien is . Het stopt bij een simpele versnellingsbak . Ik weet wel dat er na het afbouwen niets meer van gezien kan worden maar het is toch leuk te weten dat hij erin geplaatst is. De wielvelgen zijn daarentegen dan weer mooi uitgevoerd.
    Tot zover het chassis .
    Kwam nu het schilderen van het koetswerk eraan . Lichtblauw en wit in een mengsel van 70/30 % . Geairbrusht met een evolution met een nozzle van 0,2 op ongeveer 1bar gaf dat geen probleem en het resultaat was goed .
    Daarna was het tijd voor het vernissen en daar liep het goed fout . De eerste laag glansvernis (Createx) droogde op , mat en met "bobbels" . Het leek op een blauwe appelsien. Oorzaak was ontegensprekelijk het gebrek aan ervaring met glansvernis . Na enkele tips en info van collega's op het forum , (bedankt Doomwade , Pascal , Mobogirl, enz) ben ik doorgegaan met het verdunnen van de vernis tot bijna 50% , het gebruik van een grotere nozzle (0,4) , het spuiten van een viertal royalere lagen die ik de kans gaf om tussenin goed op te drogen . Het resultaat was nu veel beter en ik slaagde erin door de vier dikkere lagen de bubbeltjes bijna helemaal weg te werken . Ik had dus bij de eerste vernislaag waarschijnlijk de vernis niet genoeg verdund , te schraal , te verneveld gespoten . Al bij al is het gelukkig nog goed gekomen .
    Sabre

Standaard

Mooi model.
    En wat een bouwsnelheid.
    Het lijkt wel een GT40
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Thanks Bouwerke , het is eens wat anders dan een vliegtuig he en ik moet zeggen dat het bouwen van deze auto mij zeer bevallen is , met als gevolg dat ik al uitkijk naar een volgende . Een nieuwjaarscadeautje ? (stille wenk) En met de beurs van MC Willebroek in zicht????
    Verkijk je echter niet op de bouwtijd. Dit verslag is de samenvatting van toch een viertal weken .
    Ben nu toe aan het plaatsen van de ramen
    grz
    Sabre

Standaard

Hey Sabre,

Ziet er goed uit.

Het oranje op de neus is ofwel in de uitvoering zoals op de boxart staat, ofwel is het gewoon een rechte lijn. Maar dat maakt niet veel uit, want zoals gij hem gespoten hebt is ook heel mooi.

Ik vind de blauwe en oranje tint van de kleuren erg geslaagd. Mocht ge nog ooit eens een model in deze GULF kleuren willen spuiten, ZERO paints heeft ze beiden in hun gamma.

Standaard Ford GT40

Het klopt helemaal wat je zegt over de schildering van de neus sellery , ik ben daar van het originele afgeweken , bewust , het oranje leek mij persoonlijk een beetje té , en dus gaf ik hem maar een persoonlijk tintje.
    Bedankt voor de info ivm de verf
    grz
    Sabre

Standaard

Zeer mooi Sabre. Mooie kleuren, strak gespoten. Pech met de vernis. Ik vind het het makkelijkste om vernis uit spuitbus te gebruiken. Moet je niet verdunnen en je kan een mooie laag leggen.

Standaard

een tip die ik zeker zal onthouden voor een volgend model Christophe . Bedankt
    Sabre

Standaard

Van welk merk is deze kit ? (is moeilijk te lezen op de doos)

Gaat ge de body nog polijsten ? Of krijgt hij een verwering zodat het lijkt alsof hij juist een wedstrijd gereden heeft ?

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooi model op een mooie doos, past precies bij de tijd van het jaar

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wet Sellery Bekijk bericht
    Van welk merk is deze kit ? (is moeilijk te lezen op de doos)
    Misschien ook eens de tekst lezen in plaats van alleen plaatjes kijken misschien Fujimi dus

Maar een mooi kitje en ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van die Gulf kleuren

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten