Hoofdsponsor

1/48 Autoblinda AB 41 - Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Deze ben ik een tijdje geleden begonnen. Persoonlijk vind ik het een mooi wagentje.

attachment.jpg

De primer zit erop en nu is het tijd om de eerste verflaag in zandkleur. Ik heb gekozen voor de camo van de boxart. Zandkleur, donkerbruin en olijfgroen.
Dit wordt een leuke oefening met de AB.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent lekker aan de gang Christophe, tel zo al 5 projecten ;)

Fred
 
Ik ben momenteel met 12 verschillende projecten bezig Fred. En ik vind het het leukste om steeds afwisselend te werken. Zo gaan ze allemaal een beetje voorruit.
Ik moet er nog twee op het forum zetten.

De eerste verflagen zijn erop gezet. Eerst een laag zandkleur (Vallejo), vervolgens zwart voor de onderkant en de delen waar minder licht op valt en wit voor de bovenkant.
Het is niet echt heel goed te zien op de foto, maar nu heb ik de basis waar de 3 camokleuren op komen.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze foto die ik gevonden heb van de AB41 wil ik gebruiken om er een dio van te maken.

attachment.jpg

Het is ergens in Herzegovina.
 
inderdaad, die foto lijkt me een superdio in wording!! Veel succes, ga ik zeker volgen.

grtz Dave
 
zo te zien zal je je amuseren met het AB-werk.
En het diorama zal ook in orde komen want ik zie dat mijn model ook voorkomt op de achtergrond ( foto): een Sd.Kfz 7 met een 4-ling op zijn rug. Helaas komen de schalen niet overeen
 
Lollig kitje, ik wist niet dat Italeri deze schaal ook in het gamma heeft.
 
Prachtig Christophe !

De Italianen hadden leuke voertuigjes, hoewel niet hoogstaand qua gevechtswaarde, zagen ze er 'tof' uit.
Tevens is het aangenaam dat een fabrikant zich op dit As-lid geconcentreerd heeft, zo is het niet al Duits wat wordt uitgegeven.

Het geeft ook wat meer mogelijkheden voor de dio-bouwers. In Noord-Afrika komt zowat al het materiaal van het Western Front wat samen.

Veel succes met je AB werken. We volgen.

Groeten Rik
 
Dank jullie voor de reacties.

Ik heb het camopatroon gespoten. Dit is het resultaat. Ik ben nog niet 100% tevreden, maar voor een eerste poging vind ik het wel ok.

Ik heb de velgen van de wielen met blue tack op het model geplakt zodat ook daar de camo kan gespoten worden.

Eerst heb ik nog een laagje haarlak gespoten.
Toen dit goed droog was een laagje zandkleur, en vervolgens donkerbruin patroon en olijfgroen patroon.
Het wit en zwart dat ik voorheen gespoten had komt er lichtjes door, dit is het effect dat ik wil bereiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu goed laten drogen en dan eens proberen te chippen met de haarlakmethode.
 
Mooi spuitwerk, Christophe ! Als jij beweert niet veel ervaring te hebben met de AB, wat mogen we dan verwachten als je WEL ervaring zult hebben ? Klasse.

Wat wil je nu bereiken met de haarlaktechniek ? Normaal plaats je eerst je haarlak vooraleer je de verflagen spuit.

Groeten Rik
 
Mooi spuitwerk, Christophe ! Als jij beweert niet veel ervaring te hebben met de AB, wat mogen we dan verwachten als je WEL ervaring zult hebben ? Klasse.

Dit zat ik ook te denken.
We mogen dus nog veel juweeltjes van uw hand verwachten.
 
Knap gespoten, je hebt er echt veel talent voor.
 
Bedankt mensen voor die leuke commentaren.

Ik denk dat vooral het werken met spuitbussen (ik schat zo een 60 tal per jaar) mij een beetje helpen.

@Inflandersfield: Rik, ik ben misschien niet zo duidelijk geweest, maar ik heb wel degelijk de haarlak eerst gespoten en dan pas de verflagen. Dus normaal zou het moeten lukken.
 
puik werk moet ik zeggen
 
Mooi pantserwagentje, en laat het uitblijven van enige gevechtswaarde nu net het sterktepunt zijn van alle Italiaanse ontwerpen hé, ... anders hadden we deze discussie misschien wel in het Duits moeten voeren (hatelijke taal om te moeten leren, overigens)
 
Het is ergens in Herzegovina.


Is het woord "herzegovina" geen toevoegsel ?

tegenwoordig niet meer blijkbaar, bij het uiteenvallen van de republiek had een inwoner me nochthans verteld dat dat woord gewoon "Hoger" betekende. (net opgezocht op google, echter niet meer te vinden)
 
Mooie camo, ik ben benieuwd naar je vorderingen met de haarlakmethode...

Mooi pantserwagentje, en laat het uitblijven van enige gevechtswaarde nu net het sterktepunt zijn van alle Italiaanse ontwerpen hé, ... anders hadden we deze discussie misschien wel in het Duits moeten voeren (hatelijke taal om te moeten leren, overigens)
Daar kunnen we google translator voor gebruiken eh :)

groet

Dave
 
Is het woord "herzegovina" geen toevoegsel ?

tegenwoordig niet meer blijkbaar, bij het uiteenvallen van de republiek had een inwoner me nochthans verteld dat dat woord gewoon "Hoger" betekende. (net opgezocht op google, echter niet meer te vinden)

Denk het niet hoor, tegenwoordig spreken ze van Bosnie y Herzegovina (BYH = Bosnië en Herzegovina)
 
Super mooi spuitwerk en zoals enkele mede bouwers kijk ik ook uit naar de bekende haarslakmethode...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan