Hoofdsponsor

1/72 Stampe & vertongen SV-4B, Belgian Air Force [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
dit is een bouwprojectje waar ik al een paar maanden geleden al mee ben begonnen.

het model wordt gebouwd uit een Airfix 1/72 Tiger Moth, met verschillende aanpassingen om deze om te bouwen tot een SV-4B.
als ze klaar is zou het er ongeveer moeten uitzien als de V21, heb deze gekozen omdat dit toestel een tijdje geleden ergens hier in Oudenburg lag opgeslagen.

V21.jpg

het eerste dat moest vervanger worden was de staartvlakken, deze zijn dan ook de eerste gescratchte aanpassingen.

001-2.png

004-2.png

in tegenstelling tot de Tiger Moth, zijn de vleugels van de SV-4 meer afgerond, uitgaande van info die ik had, heb ik dit met de Dremel en een schuurstukje, makkelijk kunnen vervormen, daarna werd de vleugel met grof schuurpapier nog eens goed gevlakt.
vervolgens heb ik er een bredere vleugeltank op gemaakt (moet nog verbeterd worden).
nadien heb ik ermet een mesje de rolroeren in gegraveerd.

007-1.png

zonder twijfel het moeilijkste deel van al het werk, was de motor, de SV-4 had aan de linkerkant een nogal uitstekend reservoir zitten, deze heb ik dan erg voorzichtig moeten uitsnijden met een breekmes, vervolgens uit de doos reserve onderdelen heb ik een goed passend stuk gevonden voor de tank, en een stuk dun plasticard om het weer dicht te maken (wat gemakkelijker was gezegd dan gedaan :dry: )

002-2.png

vervolgens is met potloodlijn de binnenkant van het toestel tot waar de canopy komt afgetekend en zwart geverfd.

005-1.png

en vandaag is de canopy erop gekomen, deze heb ik uit een Airfix 1/72 DH Chipmunk gehaald, die zowieso met 2 canopies kwam, bij toeval dezelfde als de SV-4b.
had gemerk dat deze er niet echt goed op wilde sluiten, dus bij deze de veerklem bovengehaald 8)

006-1.png

het bouwtempo van dit model zal wat traag verlopen, grotendeels omwille van het feit dat de Decals voor dit toestel nog moeten worden gemaakt.
er is ook nog veel werk aan grotendeels kleine aanpassingen en correcties 8)
 
even het topic nieuw leven inblazen.
ben er eindelijk in geslaagd om het model af te werken.
het is niet echt uitgekomen zoals ik gehoopd had, maar het ziet er nog goed uit voor mijn eerste conversion poging.
heb in de reserves wat decals gevonden, serials heb ik nog zelf moeten maken.

hij is nu net volledig in de gloss vernis gestoken, deze moet nu nog even inwerken.

002-3.png

003-3.png

004-3.png
 
hehe zo grappig.

Mijn grootvader heeft nog op dit toestel gevlogen. :)
 
Hey,

Indd, zeer mooi werk, je mag zeker tevreden zijn over je eerste verbouwing, echt knap gedaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan