Hoofdsponsor

1/24 Taisan Starcard Porsche 911 GT2 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joachim

Guest
Dag iedereen!

Eerst en vooral een zalige kerst voor iedereen van het forum!

Op kerstavond heb ik een leuk cadeautje gekregen, dat ik onmiddellijk hier ga delen :):

DSCN1569.jpg

En de inhoud:

DSCN1570.jpg

Ik heb alle verfjes en materiaal in huis, dus ik kan in gang schieten :D
Mijn doel: Uiteraard de foutjes die in men vorig model zaten vermijden bij deze. Eventueel ga ik ook iets meer de putty gebruiken (indien nodig)
Ik heb weinig modellen van tamiya gezien met slechte pasvorm ofzo.

En straks vliegen we erin :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi kerstcadeau,
veel plezier ermee.
 
Een prachtige auto, succes met de bouw
 
das zeker een mooie, debart

veel bouwplezier
 
Mooie auto, mooie kit! Ik ben benieuwd naar het resultaat!
 
Het ziet er zeker een leuke kit uit.

Nu staat er al een stuk te rusten met een laagje primer. Eens dit droog en egaal is gaan we eraan beginnen ;)
 
We zijn begonnen.

Het eerste wat ik al wil aanpakken is een feit. Hier zie je wat me stoort:

DSCN1584.jpg

DSCN1585.jpg

De 2 helften van de uitlaat moet je aan elkaar plakken, waardoor je dus een serieuze 'lasnaad' ziet. Dit wil ik proberen weg te werken met wat putty.
Hopelijk draait dat goed uit ;)
 
Zijn idd lelijke naden he maar zoals je zegt makkelijk op te lossen met wat putty.Of je schuurt ze weg..kan ook he,is dan een kwestie van her primen.;)
 
Ik zou hier geen putty voor gebruiken. Eerst met een mesje de braampjes schrapen, daarna de naden met wat lijm vullen, schuren en klaar.
 
Te laat :p. Ik heb hier eigenlijk eerst de naden wat opgeschuurd. Daarna een heel dun laagje putty opgeschuurd en zo zie je het niet meer.

Ik ga er eens terug over met wat verf om te zien, desnoods schuur ik het nog extra op, maar het is heel glad nu:

Ongeschuurd:

DSCN1586.jpg

DSCN1587.jpg

Na schuren:

DSCN1588.jpg

DSCN1589.jpg

Schijnbaar zie je nog een lasnaad, maar dat is eerder de scheiding tussen de 2 stukjes, hier voel je geen opliggende naad meer.
 
De achterste ophanging heeft al een laagje verf.

DSCN1590.jpg

DSCN1591.jpg

En hier heb ik het gemengde kleurtje aangebracht op de uitlaten en dat ziet er naar mijn mening goed uit. De spruitstukken moeten nog wel geschilderd worden ;)

DSCN1592.jpg

DSCN1593.jpg
 
En ik blijf maar gwn updates posten dan he ;)

DSCN1597.jpg

DSCN1598.jpg

DSCN1599.jpg

DSCN1600.jpg

De velgen krijgen nog een laagje X-12 en nadien de BBS decals op de ringen.
 
Het zit er mooi en netjes uit joachim
 
Dank u ;)

Volgens het plan moet je het interieurpaneel zwart verven met x-1. Vermits dit ee vrij groot stuk is en dit niet was opgevallen bij het doorlezen van het plan,
heb ik alle nodige stukken afgeplakt en nadien met TS -14 bedekt.

DSCN1601.jpg

De banden zijn ook op de velgen gezet + de BBS decals
De banden zijn nog een beetje verweerd.

DSCN1603.jpg

DSCN1604.jpg
Nu wachten tot de verf gedroogd is, dan kunnen de wielen erop en dan verder werken aan het interieur.
 
Knap hoor, mooi verslag, en mooie foto's, dat zien we graag :)
 
mooi gedaan, joachim, wordt een ferm machien
 
Bedankt, ik doe men best he :)

Nu heb ik ook de keuze gemaakt om voor de zetel een setje 5-punts gordels te maken. Daar ik niet graag met die decals werk. (details).

Ik heb geprobeerd om zelf eentje ineen te prutsen met en klein test stukje.

Ik ben begonnen met Tamiya tape te nemen van 10mm in dit geval:

DSCN1605.jpg

Ik neem er een klein stukje af om te testen en plooi deze 2 maal. Daarna plak ik hem dicht met dit als resultaat:

DSCN1606.jpg

Daarna een laagje rode verf erover om te zien wat dat geeft. Op het eerste zicht is dit ok, maar de tape is toch iets te hard naar men zin.

DSCN1607.jpg

Zoals je kan zien op de dryfit:

DSCN1608.jpg

Het ziet er redelijk goed uit.
Je kan het wel zodanig manipuleren en plakken op de stoel dat het er goed uitziet, maarja.

Ik heb ook geprobeerd met wat gaas uit de verbandskist, maar je trekt de stof eraf door hem door de gaten van de stoel te trekken. Dus dat is geen optie.
Mss tips en ideeën?

Ook ben ik aan het zoeken om de metalen stukjes die je nodig hebt in zo'n gordel na te maken. Maar hoe weet ik dus nog niet.
 
En ik ga gwn verder. Ik ga deze techniek gebruiken voor men harnas.

De stoel heb ik ook met bloem bedekt. Eerst en vooral heb ik de stoel met zwart bespoten, daarna bloem tussen de vingers gedaan en uitgestrooid over de stoel.
Eventjes afkloppen en verder doen tot het resultaat goed is. Daarna terug erover spuiten, laten drogen en nadien met haarlak sealen. Zo blijft alles goed zitten.

DSCN1611.jpg

DSCN1612.jpg
Achterkant is mat zwart geverfd

DSCN1613.jpg

De rolkooi is ook geplakt en staat nu te drogen (zwart gespoten)

DSCN1615.jpg

Dit is het resultaat met de afplaktape. Deze keer heb ik 6mm gebruikt idpv 10.

DSCN1618.jpg

DSCN1619.jpg

Eens dat de kooi erin zit kan ik ze bevestigen. Kga nog een klein stukje maken voor op het zitvlak.

Ik twijfel nog om ze met smoke nog eens te bedekken:
DSCN1620.jpg

Rechts wel, links niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan