Hoofdsponsor

1/24 Taisan Starcard Porsche 911 GT2 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tnx! Daar ga ik ze volgende keer eens bestellen :D

Hierbij ook foto's van de vordering voor de spoiler:

Putty en geschuurd:
DSCN1644.jpg

Met primer:
DSCN1645.jpg

Er zitten nog wat oneffenheden in, maar ik ga er nog eens over met een grovere korrel en dan zou dit opgelost moeten zijn :)
 
Na even niet gepost te hebben, wat updates...

De spoiler is weer opgeschuurd en de naad is weg. De stukken zijn ook zwart gespoten en de body heeft al enkele decals gekregen.

DSCN1659.jpg

DSCN1656.jpg

DSCN1657.jpg

Op de spoiler plakt de Taisan decal. Deze was groter dan de spoiler, dus er was wat Sol werk nodig om deze vast te hechten.

DSCN1658.jpg

Nu komt het erop aan van de rest van de decals zonder fout erop te zetten ;)
 
De body is bijna klaar voor de vernis. Enkel de onderste lip moet er nog op en dan kan ik eraan beginnen.

DSCN1671.jpg

DSCN1672.jpg

DSCN1673.jpg

DSCN1674.jpg

DSCN1675.jpg

De decals gingen niet van een leien dakje, maar al bij al is het nog goed uitgedraaid.
De intakes op de spoiler moesten rode decals krijgen, maar deze heb ik uiteindelijk rood geschilderd. De decals kwamen niet mooi uit en je zou altijd wat speling zien.
Dus dit leek me een betere oplossing.
 
Dag Joachim, je auto ziet er geweldig mooi uit!

De rode lak om de airintakes maakt het realistisch.

Kijk al uit naar de volgende update.

Groet, Ronald
 
Tnx voor de comment :)

Ik heb nu ook even een detailke opgelost. De spoiler sloot niet goed aan met de body, dus heb ik langs de binnenkant putty gesmeerd en langs buiten deze zwart geschilderd.

DSCN1677.jpg

DSCN1678.jpg

Ik weet niet of iemand dit al is tegengekomen bij het maken van deze kit?
 
Heb je zeer goed opgelost want je ziet het niet he ;)
 
Bon,

Het onvermijdelijke is dus weer gebeurd. Na 2 laagjes vernis beginnen de decals weer te scheuren...
Ik gebruik dus tamiya verf, tamiya decals en tamiya clear. Wat kan er dan verkeerd gaan??

De volgende projectjes zullen zonder da decal gedoe zijn denk ik. Want dit is echt niet leuk meer. Ik ga hem nog wel in elkaar zetten, maar het zal met gehavende decals worden...
 
Het probleem zit hem in de vernis.
De vernis van tamiya is vrij agresief.
Kan je goed gebruiken voor modellen zonder decals.
Heb het al meer gehoord van mensen die tamiya clear gebruiken.
 
Dan moet ik binnenkort een andere clear bestellen. Deze zal ik dan verder gebruiken bij modellen zonder decals.

Ook eens wat foto's zetten. De body moet nog opgekuist en gewaxed worden voor de glans. Maar zo zien jullie toch al iets mer progressie.
Het is wat magerkes geweest qua foto's :s

DSCN1684.jpg

DSCN1685.jpg

DSCN1686.jpg

Zoals je ziet kwam er een decal niet overeen op de zijkant. Dit omdat ik de onderste had geplakt en daarna de bovenste.
Bleek dat het niet 100% klopte. Daarna kreeg ik het er dus niet meer af omdat de sol zijn werk al enorm goed had gedaan...
 
Bon...

DSCN1690.jpg

DSCN1691.jpg

DSCN1692.jpg

DSCN1693.jpg

Nu nog waxen, raampjes kuisen en ruitenwisser monteren. De antenne zou ook nog moeten, maar ik weet niet of ik em erop ga zetten.
 
Ziet er goed uit Joachim. Maar de foto's zijn erg donker, waardoor het moeilijk is om details te zien.

Hoeveel lagen vernis zitten er nu op ? Ik zou de vernis voorzichtig polijsten en er dan nog een paar op zetten. Dan nog eens polijsten tot ge een mooie egale glans hebt, pas daarna de wax erop zetten.
 
Er komen nog meerdere foto's aan hoor ;)
Ik denk dat er zo een 5-tal lagen opliggen. Als ik nu moet vernissen heb ik wel heel wat afplak werk niet?
Ik ben er al een keer overgegaan met polijst, maar niet met schuurpapier. (Lage korrel).
 
Ziet er goed uit.
Kan je nog eens een paar buitenfoto's nemen?
 
Dat kan ik doen, maar dat aal voor het weekend zijn ;). Ik ga ook wat dingen proberen in de mini studio. Als dat lukt komen er ook foto's van :).
 
Wat voor wax heb je erop gezet ? Op de foto's ziet het er heel strak uit. Mooie verbetering tov het resultaat na de blanke lak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan