Hoofdsponsor

1/24 Taisan Starcard Porsche 911 GT2 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me erg glanzend voor riemen he.verder geen negatieve woorden man;)enkel ja die riemen te te erg glanzen vind ik
 
Tips zijn altijd welkom hoor ;)

Ze plakken er niet op, ben maar aant zoeken en proberen.
 
Een goedkope manier om gordels te maken is wijnlood te gebruiken. Dat vind ge rond de hals van een fles wijn, het is makkelijk te plooien en te snijden. Het is niet eenvoudig om zelf mooie gordels te maken, vooral de gespen zijn een echt prutswerk.

Maar op deze schaal zou ik persoonlijk een aftermarket gordel-setje aanschaffen, die vallen goed mee in prijs en ze zien er prachtig uit.
 
Tnx voor de tips ;). Ik ga voor de gordels zelf gebruik maken van een rol tape voor verband enz vast te plakken. Dat wou ik eigenlijk eerst doen, maar die had ik net niet in huis dus zocht een alternatief. Maar ik ga toch zo een doosje halen.

Zo'n aftermarket setje is wel leuk, maar kan het niet direct krijgen. Dus ik zocht iets om zelf te maken :). Maakt het net ietsje origineler e ;)
 
Ik zou geen zelfkevende tape gebruiken. Hoe goed die ook blijft plakken, vroeg of laat komt hij toch los. En tape heeft nog een bijkomend nadeel : na verloop van tijd gaat hij uitrekken waardoor de gordels doorzakken.

Maar het idee van het gaas uit de verbandkist is prima. Snij eerst reepjes om de gordels mee te maken, dompel ze dan in een mengeling van water en houtlijm. (die voorkomt dat het gaas gaat rafelen). Laat de reepjes drogen in de vorm (bochten, kronkels, plooien, enz.) die ge wilt hebben. Als het droog is zijn de reepjes hard geworden zijn ze makkelijk schilderbaar, en ze zijn stevig genoeg om ze nog wat bij te knippen of te schuren.
 
Mooi werk dat je hier levert ;)

Voor de gordels zou ik ook gebruik maken van loodfolie (wijnlood), zeer gebruiksvriendelijk ;)
Verder een vraagje (en een kleine opmerking :8) over de rolkooi. Is deze gemaakt uit sprue? Ik meen nog een rand te zien op de buizen ervan...
 
Die zat id in de sprue en dat stukje heb ik dus vergeten :p

Hij staat nu in de lak, maar dat kan ik wel aanpassen. Normaal zie je er niks van omdat die achter een sticker op het raam verdwijnt :)
 
Ik heb de tips opgevolgd en ze in water en houtlijm gelegd en dan laten drogen. Op zich is het effect wel goed, enkel is de gaas die ik gebruikt heb net iets te dik. Waardoor ze dus na een stukje door de zetel te hebben gehaald, helemaal ontrafelen. Dus ik ben op tijd gestopt en heb gwn bijgeknipt waar nodig. Het is nog niet 100%, maar ik ga dit zo laten, voor de volgende ga ik op zoek naar een setje gordels.

DSCN1621.jpg

De rolkooi zit ook volledig in elkaar met het dashboard

DSCN1622.jpg

DSCN1623.jpg

DSCN1624.jpg

Het hart van het stuur heb ik in X-11 gezet, omdat het anders volledig zwart zou zijn en dat vind ik niet zo mooi.

En alles zit in elkaar van het interieur. Nu nog enkel de deurpanelen

DSCN1625.jpg

DSCN1626.jpg

DSCN1627.jpg

DSCN1628.jpg
 
Hallo Joachim , ik heb deze kit ook in handen gehad en ga die zeker nog bouwen . Heb de smaak voor sportwagens bouwen te pakken en ga dit bouwverslag dus zeker met belangstelling volgen ; Succes ermee , tot hier ziet dat er allemaal al zeer goed uit.
Mvg ;Sabre
 
Goed dat ge het op deze manier gedaan hebt Joachim ! Zoals ik al schreef : het is niet eenvoudig om zelf gordels te maken. Maar voor een 1ste poging zien ze er OK uit, het is een kwestie van het juiste gaas te vinden, en dan vooral véél oefenen.
 
Ik ga ze er toch afhalen want ze doen meer afbreuk dan goed. Kga een andere oplossing zoeken of gwn de decals er proberen opplakken.
Zal nog wel zien ;)
 
Bij domino kan je ze bestellen.

en dan heb je dit als resultaat.(wel een prutswerk.)

attachment.jpg
 
Idd deze zijn top en erg mooi ook,het duurt slechts enkele dagen eer je ze hebt en het forum loopt niet weg dus je kan op je gemak gewoon verder bouwen.
Soms is het eens beter wat aftermarket spulletjes aan te schaffen om tot een goed en bevredigend resultaat te komen.Prutswerk is het wel ja dat klopt maar het mag dan wel gezien worden ook,let op ik breek je poging niet af en je pakte het goed aan ook maar zoals je zelf zegt de gaas wat te grof idd ja.Dit project komt echt nog goed dat zien we zo.
Dus doe zo verder man het word mooi.
 
In plaats van gaas, kan je geen nylon proberen?
Gewoon een kous aan vrouw/lief/moeder vragen waar een ladder in zit, dan gebruiken ze die toch niet meer ;)
 
Dat kan ik mss ook eens proberen. Ik heb nu ff geen zin om 5euro te geven aan een setje riemen. Dat doe ik later mss ;).

Het volgende dat ik moet doen is de bodynaden wegschuren. Heb alleen schrik dat ik zo zichtbare krassen ga hebben...
 
Joachim man,als je naden schuurt dien je daarna ook zeer fijn te schuren,het kan een lang proces worden maar wel eentje dat de moeite loont.Denk eraan dat waneer je iets schuurt dat steeds zichtbaar is dat je dat achteraf zogenaamd gaat polijsten,dat doe je steeds met echt zeer fijn schuurpapier.
Loop eens langs bij een garagist,die zullen wel een velletje liggen hebben die ze met plezier aan je zullen geven.
 
Merci voor de link :)

Ik heb al een beetje verder gedaan, maar de batterij van de camera is plat, dus morgen wrs wat foto's :)
 
En hier de foto's:

Ik heb de riemen weer van de zetel gehaald. Ik ga nog even nadenken hoe ik dit ga oplossen. De aftermarket riemen die ik vind zijn allemaal voor een kleinere schaal :s

DSCN1639.jpg

De decal heb ik al op de stoel gezet.

Op de velgen zelf is het centerkapje zilver bij de 1:1. Dus heb ik dat ook maar even gedaan

DSCN1638.jpg

De body is ook opgeschuurd geweest en in de primer gezet:

DSCN1643.jpg

En ik heb de spoiler al voor een stukje in elkaar gezet. Je hebt spijtig genoeg een grote naad na het verlijmen van de stukken. Dit ga ik met Putty oplossen.

DSCN1642.jpg

Vervolgens ga ik de stukken spuiten en dan op de body zetten ;)
 
Dit komt wel goed man,het word een mean machine ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan