Hoofdsponsor

1/24 Revell Londen Bus. [WIP] Camaro's versie

Schaal 1/24 - 1/25

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.765
In 1954 werd de AEC Routemaster voor het eerst aan het publiek voorgesteld, Vergeleken bij de tot dan
toe gebruikte bustypes, was de Routemaster met zijn integrale ontwerp van chassis en carrosserie een
echte inovatie. Vooral het open instappmatform achteraan links waarmee snel in- en uitstappen ("Hop on
and off") mogelijk werd, vormde vanaf de reeksbouw in 1958 het kenmerk van de dubbeldekker. Op het
einde van de jaren 50 lieten de gewijzigde voorschriften nu ook het gebruik toe van tweeassige bussen
met een lengte van meer dan 9 meter. Enkele Routemasters werden daarop in het midden gesplitst en een
extra stuk in het midden ingevoegd, herkenbaar aan de vierkante ramen. Het nieuwe type bus, De Route-
master lang, afgekort RML, bood nu plaats aan 72 reizigers. het enorme succes met de 15 proefvoer-
tuigen overtuigde London Transport ervan om nog eens 500 exemplaren van de RML te bestellen, die
tussen 1965 en 1968 werden gebouwd. In de jaren 70 verzekerden steeds meer RMLs de dienst in de
Londonse binnenstad. De permanente aanwezigheid van de typisch rood geverfde dubbeldekker op bijna
alle lijnen, leidde zienderogen tot het beeld van de Routemaster als het typische kenmerk van Londen.
Pas na bijna 50 jaar gebruik werd in 2005 het algemene gebruik van dit Londense uithangbord stopgezet.

Omdat deze doos teveel naar mij aan het kijken is heb ik de andere projecten aan de kant geschoven en begin ik aan
deze mooie kit van Revell.
De kit bestaat uit 391 onderdelen:wacko:
en heeft een lengte van 38,1cm.

Een paar foto's van de kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
nog niet veel gezien deze , have fun met de bouw
 
Mooie bus hoor!

Je zou met deze mee kunnen doen in de wedstrijd :D Harry Potter maakte er b.v. gebruik van;);)

Fred
 
Bij onze sponsor Verbrugghe heb ik die vorige zondag zien liggen mannen, dus voor de liefhebbers...

En ben net gaan zien bij domino, hebben ze ook in stock...
 
Hoi Jelle,

Een mooie bus, lijkt me leuk om te maken, succes.
 
Bedankt mannen,

zal inderdaad een leuk bouwproject zijn.

@the--Mouse, dat zou inderdaad kunnen maar wil deze origineel houden omdat het toch een mooi stukje geschiedenis is.

Bij deze heb je de keuze voor 2 motoren
de originele Leyland motor
en de Scania motor die gebruikt werd na 1996.
 
He Jelle,
Ik heb deze ook hier staan moet alleen even wachten met de bouw eerst mijn mustang project is wel heel mooi dit model ik heb ook de london taxi besteld.

Veel plezier hier mee blijf deze zeker volgen.

Gr
Mind-9
 
Grapperig geval deze bus, hmmm een topchop verlagen en paar mooie velgen eronder en een leuk Candy kleurtje erop :laugh:
 
Zou inderdaad nog een mooie gepimpte bus kunnen zijn.:D
Maar ga hem toch gewoon bouwen.;)
 
Wel een erg plezante kit om te bouwen. Dit zal een groot beest worden ! Uitkijken dat ik niet verleid wordt !
 
38,1 cm lang :O Da's een flink model zeg !!

Hoe valt de kwaliteit van de vensters mee ? Misschien is het een idee om ze te vervangen door dunnere exemplaren ?

Veel plezier en succes.
 
Hoi Jlle,

Wanneer begin je aan de bus.
 
Hallo ik ben er aan bezig de bus is echt de moeite .

Ik heb ze in keerbergen gekocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is zeker de moeite.
Deze ligt nu wel even aan de kant wegens de wedstrijd die loopt.
(en omdat ik nog referentie aan het zoeken ben van de motor enzo)
 
En, al referentie van de motor gevonden?

(Ik heb zelf andere projecten die voorgaan maar zou deze prachtige bus graag eens op dit forum gebouwd zien worden vandaar mijn brutale 4-jaar-na-dato post :) )
 
En, al referentie van de motor gevonden?

(Ik heb zelf andere projecten die voorgaan maar zou deze prachtige bus graag eens op dit forum gebouwd zien worden vandaar mijn brutale 4-jaar-na-dato post :) )

Wat een brutale post.:laugh:
Deze staat nog steeds aan de kant.:(
Heb bij men referentie foto's even gekeken en er staan toch een paar foto's tussen van de motor.
Heb de komende maanden een serieus tijdgebrek, (alle schuttingspalen moeten vervangen worden en de vijver heraangelegd)
hierdoor ga ik zelfs de delorean's uit de groepsbouw halen.
Ga wel met een ander project meedoen. (dat wel haalbaar is in de drukke agenda)
 
Na de vraag van Modelbouwerke voor een duobuild.
Deze maar op tafel gelegd. (wel eerst de tafel opgeruimd om plaats te hebben:ph34r:)
De mijne word er met update sets.
En hopelijk komt dit in orde.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik ga jullie zeker volgen met deze bussen.
Succes met deze bouw Jelle!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan