Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door iets lelijk te maken weer mooi krijgen ;) , kijk dat is pas knap Patje
 
Bedankt Fred hahahaha en ja dat klopt ook wel he:)
 
Hoi maatje,

Gaat je goed af dit project petje af voor je scratch werk, ik weet wat je door maakt ;)

blijf deze ook met veel plezier volgen.

Gr
Dirk
 
Hey mensen,ik ben nog steeds bezig ook al is het reeds na half drie snachts.Het gaat lekker vind ik.

attachment.jpg
om te beginnen beide wielkasten achteraan een deel dr uit gesneden
attachment.jpg

attachment.jpg
dan maakte ik enkele onderdeeltjes voor achteraan de vleugel
attachment.jpg
de witte zijn als basis om de metalen delen te dragen
attachment.jpg
de beginselen van een mini grill
attachment.jpg
en het eind resultaat
attachment.jpg
even in dryfit om dan netjes op zn plaats te schuiven.
attachment.jpg
en ier dan uiteindelijk vast gezet met zij platen dr ook op
attachment.jpg
wielkasten kregen ook reeds een binnenrand om de uiteindelijke covers te steunen.
attachment.jpg
al zeg ik het zelf ik vind er veel gelijkenis in met de film versie.
attachment.jpg
er is nog heel wat te scratchen,dat staat vast dus daarom ook de aankoop van rond styreen en het extra dunne styreen van 0.25 mm
attachment.jpg
zoals je kon zien zitten de pantser delen op de raampartijen er ook reeds op.Ook het driehoekje dat er bij hoort.
attachment.jpg
Ik denk dat dit de goede richting aan het uitgaan is,toch ontdekte ik een fout in de constructie van de achterste bumper.
Maar dat toon ik jullie bij de eerst volgende update. ;) slaapwel maatjes.

Herstellen van fout op achterbumper

Ik heb vermeld dat ik een fout maakte met de ahterbumper,nou dat was best een redelijke grote berekeningfout en die gaan we herstellen natuurlijk
Ik ben dus begonnen aan het verwijderen van de bumper en ga deze choppen.
attachment.jpg
dit herkennen jullie,zo was het(reeds losse bumper hier)
attachment.jpg
Eerst wat styreen weghalen en aanpassen
attachment.jpg
OMG!!!! hahaha ja doorgezaagd he kon ook niet anders want hij is veel te breed.Liefst acht mm te breed :tongue:(balen)
attachment.jpg
komt goed dus we gaan gewoon het gedeelte netjes op maat maken en terug aan elkaar zetten.
attachment.jpg
Zo moet het dus worden
attachment.jpg
Excuus voor de wazige foto,er komt een nieuwe als de bumper is hersteld.
Dus zo moet het dus worden he mensen.Goed en nu verder werken.8)
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit
gaat een bruut machien worden!!!
 
Prachtig wat je presenteerd patje.
 
Dank je wel voor jullie reactie's ;)

Om de bewapening te maken heb ik even jullie hulp nodig,en dan eerder van de militaire model bouwers.
De raketten en de machinegeweren die erop moeten komen.... heeft iemand een idee welke deze allemaal zijn zodat ik kan zoeken.

attachment.jpg
 
De machienegeweren in de voorkant zijn 2 MG-42's, de raketten achter lijken mij van een apache helicopter te komen. Maar ik ken de naam niet ervan.

Ik heb ook nog wat andere specs, misschien ook handig ?

Engine: Stock 2.7L 6cyl.
Transmission: 5-speed manual
Suspension: Front and rear Bilstein adjustable coil shocks
Eibach racing springs
Wheels: 15" NASCAR style steel wheels
Tires: Front- Toyo Proxes TPT 225/60R 15
Rear- Toyo Proxes S/T 295/50R 15
Brakes: Stock Braking System
Stunt Modifications: Roll Cage
Kirkey Aluminum Racing Seats
RCI 5 point harnesses
CNC hand brake
Jazz Aluminum fuel cell
Custom fabricated battery box
 
De machienegeweren in de voorkant zijn 2 MG-42's, de raketten achter lijken mij van een apache helicopter te komen. Maar ik ken de naam niet ervan.

Ik heb ook nog wat andere specs, misschien ook handig ?
hey lox665 alvast bedankt,deze info bezit ik reeds.Ik ga es kijken bij de apache heli
 
@Kevin:ja daar heb ik idd wat aan,enkel de benaming van de rocket launcher staat er niet.
Goed dan nu de herstelde bumper he;)

attachment.jpg
gelukkig is er maar 1 naadje zichtbaar die kan worden weg gewerkt.Nu is het pas juist.
attachment.jpg
over dit zicht maak ik me zeker geen zorgen want er komt nog een soort van cover op he.
attachment.jpg
de panterdelen die er nog op moeten komen zorgen voor een nette afwerking van het geheel dus er zal niks van de
opening te zien zijn tussen body en bumper.Maar eerst ga ik een deel plamuren.Tot de volgende update .

Edit:
De ene fout is herteld of ik zie al een andere,de voorste wielkast verbreders zijn niet goed en heb deze ondertussen verwijderd.
Ik moet dus opnieuw beginnen(leuk he dat hakken en snijden),wat mij zeker niet ontmoedigt integendeel zelfs zo leer ik uit mijn eigen fouten.

Dan nu de foto's ervan met enkele bij gedane werken weer he.
attachment.jpg
en hier dus de vernieuwde verbreders die wel juist zijn als de afdekplaten erop zullen liggen.
attachment.jpg
Het ruim waar de bewapening inkomt ook aangepakt en verbreed want de breedte klopte niet.
attachment.jpg
totaal beeld van de wagen even,linksvoor de nieuwe verbreder er al op
attachment.jpg
Een gat gemaakt om er een grill op te gaan leggen.Boren en uitzagen dus he.
attachment.jpg
Rooster ligt erop en al vast,tweede opening waar dan de raketten overheen komen te liggen op steunen.
Dat is het zowat nu,weer aan het werk dus.:P
Ik voeg als laatste twee foto's toe nog en dan is het tijd voor een laatste post na deze.
attachment.jpg
Brugjes voor de raketten zijn een feit
attachment.jpg
Ja ik ben er dik tevreden over en gaat goed vooruit.De vier maanden rust heb ik helemaal kunnen inhalen.
Zo tot volgende update weer. ;)

Edit:
ik ben begonnen aan de constructie van de roll cage,ik bouw die op terwijl die in de wagen zit maar lijm ze niet vast zodat ik deze er kan uithalen om de
hele binnen zijde te kunnen verven eerst.. Ik gebruikte hiervoor styreen rond van 2.5 mm diameter.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
vooraan onder moet er nog een baar komen die zo het een en ander gaat steunen qua interieur.

Tussentijdse beoordeling van kit en bouw.

Sta me toe eens tussendoor wat te zeggen over de kit en details hier ervan.
Fujimi heeft veel details gestoken en deed moeite ze ook netjes af te werken,de passing is voortreffelijk en loopt op wieltjes steeds.
Ik ken Fujimi reeds vele jaren en door dat ik ook andere merken wilde proberen zijn er reeds heel wat de revue gepasseerd.
Mocht men mij doen kiezen tussen een auto kit van Fujimi en tamiya of revell is de keuze erg voor de hand liggend.Fujimi heeft hierin mijn voorkeur.
Het aanpassen is iets wat je zelf voor gaat kiezen dus dat is op zich gewoon een bouwers keuze.
Verder moet ik zeggen dat bij deze wagen de bouw vlot gaat en ik in de toekomst meerdere kits van fujimi zal aanschaffen.
Slaapwel mensen en tot later deze week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vorderingen Doom.
 
Doom, zeker mooie vorderingen, ga zo door.
 
Goede nacht mensen
Ik kan niet slapen dus jah gewoon iets doen he,volgende kleine update is gedaan.
attachment.jpg
Er zijn twee stukken bij gekomen die de kooi ook op 1/1 op dezelfde manier extra steun geven.Dat zijn de baren aan elke deur.
de achterste zetels zijn bedekt omdat deze toch niet zichtbaar gingen zijn en zo kin ik netjes de rollcage goed vast zetten.
attachment.jpg
je kan ervan op aan dat alles netjes werd opgemeten.
attachment.jpg
eens van langsvoor he,ik denk dat dit wel goed is.
attachment.jpg
ook eens kops een foto.

Edit:Uitleg rolkooi

Om het wat duidelijk te stellen hoe ik de rolkooi maakte geef ik een woordje uitleg.
Ik nam twee strips styreen van 2.5 mm diameter en zette die vast aan elkaar met tape zodat ze mooi evenwijdig bleven.
Omdat ik de maten heb zitten uitmeten van bocht naar bocht kon ik makkelijk de buigingen uit voeren.
nam een koper staafje van drie mm diameter en plooide de styreen strips tesamen tot gewenste bocht,warm water wil al eens helpen.
eenmal elke bocht gedaan zette ik deze vast met tape en dan de volgende.Op die manier kon ik twee identieke baren ontwikkelen.
Om het nog duidelijker te maken zal ik volgend schetsje tonen.


attachment.jpg


ontwerpen en constructie van raket werper

wat je hier ziet zijn de grond beginselen van de raket werper vooraan de porsche die ik helemaal ga scratchen dus,je ziet dat er gebruik is gemaakt van een simpel rietje met daarin een buis van styreen,en in de buis een styreen roede van 2.5 mm diameter.Het vierkant plakje is de basis waar ze op vast komen te zitten.
Eenmaal dat is gedaan kan de werper verder worden vorm gegeven,ook de twee machine geweren ga ik scratchen.Goed en nu ga ik slapen en wat uitzieken.




Om de buiging stabiel te krijgen is het effe laten afkoelen en dan gewoon de volgende bocht gaan maken,het duurt wel even maar je zal een identiek paar hebben die perfect kan worden aangepast .

Even melden dat de meeste plooiwerken zijn gedaan met de toch wel schitterende tool "fix en fold" die Christophe van CI design onze hoofdsponsor ontwikkelde.

Zo we hebben reeds de werper kunnen bouwen en het ziet er reeds als volgt uit.

attachment.jpg

attachment.jpg
De loopbuizen zijn inderdaad simpele rietjes.Je ziet een gedeelte van de fix en fold liggen hier ;)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
de platen ter afkoeling en eveneens als frame versterkers.
attachment.jpg
Alles is manueel gemaakt,er is hier geen enkele machine te pas gekomen,zou ook niet kunnen want heb er geen.
attachment.jpg
Ja hoor ik ben er tevreden van en ga de boel netjes verven zie,dit zal het enige zijn dat al klaar zal zijn.

Om de nacht af te sluiten nog enkele details toegevoegt

attachment.jpg
de glashuisjes van de koplampen zitten erop en heb de raampartij afgewerkt qua pantser onderdelen
attachment.jpg
Vind deze best een Mean machine! neej?? ja toch.
attachment.jpg
voel een lichte trots opkomen bij deze
attachment.jpg
en nu es van het neusje lol.mensen ik ben ermee weg dus tot de volgende update maar weer he.

Edit:
Terwijl ik zit uit te zieken ben ik aan het schuurwerk begonnen,de pantser plaatjes en de zeer dunne latjes dr op zijn nu op maat en hoogte zoals het hoort.
Daarna doe ik de bekleding aan de verbredingen van de wielkasten,een moeilijk werkje daar ik ze in 1 stuk wil dr op lijmen.Verlijmen en buigen tegelijk....
Niet makkelijk maar zal wel beter resultaat geven als deze in 1 stuk zijn.Goed ik ga weer aan de slag nu.

We blijven nog even in dit deeltje posten,spaart plaats ook he:
Ik heb weer wat detail toegevoegd.
attachment.jpg
beugeltjes lang beide zijden geplaatst
attachment.jpg
nieuwe platen gestoken en ook de schelp dr bij reeds lang beide zijden.
attachment.jpg
nu de ventilatie klepjes der op en de mini smoke bommentjes
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie rolkooi doomwad.
Ik weet hoe moeilijk het is om die aan weerskanten identiek te krijgen, dus chapeau! :D
 
Inderdaad de rolkooi ziet er strak uit.

Zijn mooie vorderingen maatje gelijk de echte.

Gr
Dirk
 
@mind-9:dank je wel maatje,altijd leuk dat te kunnen lezen he;)
@zillion:het is niet zo moeilijk eigenlijk,daarom ook dat schetsje he.
Zo en nu weer verder met een nieuwe update,het gaat nog steeds goed en is een erg leuk project om doen.Daarom ook besloot ik de eerste porsche body ook dezelfde look te geven als deze maar dan de rusty one he.
Goed,er zijn een paar kleine dingen bij gekomen,kijk maar.
attachment.jpg
een sjabloon om de ruitjes te snijden
attachment.jpg
zette ik over op clear styreen dus
attachment.jpg
links lijkt het gebogen...maakt nie veel uit dat komt goed tijdens het plaatsen ervan.
attachment.jpg
En hier zijn we dan he met de eerste bewapening op de wagen.
attachment.jpg

attachment.jpg
ja hoor ook achteraan al langs 1 zijde gedaan,remember alles is nog steeds hand made !!!
attachment.jpg
Ik zeg met bescheiden trots dat deze er goed uitziet al.
Zo nu ga ik naar bed toe en wens jullie veel genot in de nachtrust .

Ik moet zeggen voor ik te bed ga dat de bouw van deze gepantserde Porsche me danig is bevallen dat ik het zelf niet geloof hoe vlot het is gegaan de laatste weken,Wat ik ook doe het lukt gewoon,of enkel de berekeningsfout die ik toch weer snel kon herstellen,Het scheelt ook tijd waneer je je goed voor gaat bereiden.
Ik denk dat als deze hier afgewerkt is een tweede te starten(gepantserd).Welke zeg ik nog niet maar zal een project worden die traag zal gaan omdat ik nog lopende projecten moet afwerken eerst.Het toekomstig project is in dezelfde film,dat is het enige dat ik al wil zeggen hahahahaa.
Zo en nu echt naar bed.;)

Edit:Rolkooi vernieuwen

Ja mensen ik kwam tot de conclusie dat de rolkooi niet goed was en dus moest ik die gaan veranderen.
Dus vandaag even gedaan he.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
zo hoort het eigenlijk te zijn,volgende keer goed kijken voor ik ga inbouwen he ;)

Hoi mensen,nog wat edit in dit gedeelte.Het is half vier nu en heb tijdens het laten drogen van de vernieuwde rollcage de steunbalkjes en munitie kist geplaatst.
Ook de battery is aanwezig.Hoef jullie al nie meer te zeggen dat alles met de hand is gemaakt he.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Morgen...enfin later op de dag dus doe ik de mg's en de achterste spatborden.slaapwel gastjes en tot laters he;)

edit:

Ik heb zojuist de mg 42 guns gemaakt,enfin voor het grootste deel.
attachment.jpg
Niet makkelijk
attachment.jpg
raketwerper werd bekleed
attachment.jpg
de stukjes styreen zullen gaan fungeren als bulletbelts
attachment.jpg
En zoals steeds nog altijd manueel gesneden en geboord.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit Doom.
Ben zeer benieuwd naar de schilder werken.
 
Wat een brute machine wordt dat zeg.......

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan