Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond mensen,ik kwam thuis en begon zo na een half uurtje aan de verdere opbouw van de gepantserde bumper.
Ik heb toch al wat stukken kunnen snijden en plaatse,er moet wel nog wat aan geschuurd worden om het netjes te krijgen.
Daar ik sterk geloof in het met de hand werken deed ik elk deeltje dan ook met de losse hand.
attachment.jpg
Dit is het resultaat tot nu toe
attachment.jpg
voor mij is dit goed en ben er ook tevreden over.
attachment.jpg
Nu de resterende delen he,het gaat goed zo.Ik ga de beide bumpers eerst helemaal plaatsen met het spoilertje achteraan.Dan gaat de eerste laag primer erop na het schuren en plamuren.eenmaal klaar begin ik de kleur erop te zetten.Ook beide deuren moeten voorzien worden van plaatjes dus er is nog heel wat snijwerk,dit doe ik echt graag dus is geen probleem.Tot later weer ;)

De eerste tekenen van de gepantserde achterbumper zijn een feit
attachment.jpg

attachment.jpg
er is dus nog werk aan he
attachment.jpg
het lijkt erg breed maar er moeten nog stukken op de wielkasten komen die deze bumpers gaan steunen.
attachment.jpg
en zo gaat het goed vooruit,ik spuit pas primer als alle te plaatsen pantserdelen erop zitten.
Slaapwel mensen en tot morgen of zo.

Edit:
terug wat kunnen doen dus hier weer een kleine update
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
er moet heel wat aan gebeuren qua bepantsering,maar het gaat vlot en dat is leuk natuurlijk.
op deze bumper moeten nog in totaal acht onderdelen bij komen,dus ik ben nog even bezig.Daarna begin ik aan de pantser platen voor de deuren.
Tot volgende update mensen.
 
Laatst bewerkt:
Hey maatje knap stukkie scratchwerk wat je laat zien
je gaat goed vooruit wacht met smart op de volgende update.

Gr
Dirk
 
Heel mooi werk doomwad, heel leuk al die aanpassingen :).
 
Amaai zeg...
Ik sta toch steeds versteld van de manier van scratch bouwen hier, respect man. het ziet er goed uit.

Vraagje, je zegt dat je alles met de hand maakt, maar hoe snij je dan je stukjes styreen?
 
Ziet er goed uit, benieuwd naar het verdere verloop...
 
Goede namiddag
We gaan verder met de deathracer en dus weer een kleine update.
attachment.jpg
naar mijn bescheiden idee is deze afgewerkt
attachment.jpg
zoals je kan zien ik maakte het met overschotjes he.
attachment.jpg
Komt erop neer deze in de primer te zetten he;)

Edit:
Ik ben toe gekomen aan het bepantseren van de deuren,daarom als volgt te werk gegaan.
Tamiya tape in de aanslag en deuren over de naden intapen,langs de naden snijden en de resten verwijderen.
tape sjabloon op een vel papier kleven en netjes uit snijden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Nu kan men met dergelijk sjabloon dit netjes overbrengen op een styreen card.
 
Laatst bewerkt:
Je bent goed van start voor de tweede maal Patje:You_Rock_Emoticon: , succes met de verder bouw!

Fred
 
Even ter info:
Eerst en vooral bedankt voor de opbouwende kritiek allemaal.
De eerste body ga ik ook gebruiken voor een project dat in de hersenpan ligt te broeden,maar dat doet hier niet terzake nietwaar.
Dacht zo eens een dio ermee te maken maar dat zie ik dan wel nietwaar.

Een goede namiddag allemaal,ik heb niet stilgezeten met de porsche en het gaat goed moet ik zeggen.

attachment.jpg
aan de bumper ook weer wat gedaan en plaatste stoot baren,wat een beetje spreu kan doen he
attachment.jpg
ziet er goed uit en word nog netjes afgewerkt.
attachment.jpg
ik moet zeggen de details van een fujimi model liggen me erg goed in de smaak en denk er aan om meerdere dozen aan te kopen.
attachment.jpg
voorophanging vind ik echt schitterend
attachment.jpg
natuurlijk even uit geprobeerd of de zaak netjes zwenkt zoals het hoort en dat gaat vlot
attachment.jpg

attachment.jpg
totaalbeeldje ervan
attachment.jpg
ook het meterbord zit op zn plaats,dat word dus schilderen he.

Edit:
om verder te gaan,ik heb aan de achterste bumper twee plaatjes bevestigt om deze aan de body te kunnen vast leggen.
attachment.jpg

attachment.jpg
rode pijltjes zijn bewuste plaatjes,groen kader is de vorm van de deur en zal dienen als pantserplaat zoals ik eerder beschreef in dit verslag.
attachment.jpg
rode pijltjes zijn de te zagen groefjes.Ik hoop dat het goed zal lukken zo ik hou jullie alvast op de hoogte ;)

Edit:
Ik ben begonnen aan de pantserplaten van de deuren,ook hier weer met overschot en moet zeggen dat alles vlot gaat.
Om de naden zo goed mogelijk te benaderen gaf ik de platen enkele kervingen en buigde ze zodat deze netjes in de goede
vorm kunnen blijven.
attachment.jpg
zoals je ziet blijven ze netjes in vorm he
attachment.jpg
eentje al in positie gelijmd zie
attachment.jpg
en ja hoor het sluit mooi aan zoals ik had gehoopt
attachment.jpg
en uiteraard de andere zijde nog te doen he.maar nadien die achterbumper op de goede plaats lijmen.
Tot laters ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fujimi heeft echt geweldige kits in hun assortiment,vooral de enthusiast models.

En u porsche begint ook langzaam aan,meer en meer op authentic car te gelijken patje,keep it up
 
ik blijf geintereseerd volgen :D moet wel zeggen dat het inderdaad wel knap is afgewerkt...
 
Dat gaat weer de goede kant uit he
 
Ik heb met veel plezier je update doorgelezen. Je toont echt mooi werk. :D

Doe zo verder maatje, komt helemaal goed. :)
 
Zo...als laatste vanavond doe ik jullie deze foto's nog.
attachment.jpg
rode pijltjes zijn een plaatje die ik er tegen lijmde om de bumper stabiel te houden.
De groene zijn de plaatjes die ik gebruikte om de bumper in de body vast te krijgen,daarom ook de groefjes die ik beschreef.
attachment.jpg
totaal zij aanzicht.De voorste bumper komt nog netjes recht te hangen hoor!!!
attachment.jpg
achter aanzicht.Feel frre om je gedacht te zeggen he mensen.
attachment.jpg
algemeen beeldje van de toekomstige deathracer ;)
Zo en nu tot volgende update mensen.

het is nu maandag avond,morgen begin ik de roll cage te ontwikkelen en bouw ze dan in in de Porsche,gezien het feit dat de basis kleur in het interieur toch
het meeste hetzelfde is ga ik de cage al kunnen in bouwen.Weer een uitdaging,nadien doe ik verder met de bepantsering.

Edit.Dinsdag.

Weer een kleinigheid gedaan zie.

attachment.jpg

attachment.jpg
ziet er al goed uit
attachment.jpg
ook de zijruiten krijgen panter kaders.Maar dat is voor een andere dag.

Edit:

zoals gezegd de pantser kadertjes zijn er maar nog niet op hun plaats gekleefd.

attachment.jpg

attachment.jpg
Ook net voor de voorruit een dunne pantserplaat gemonteerd.Deze werd hier ook net als de scharnieren van de mercury uit het metaal plaatje gemaakt dat op de oude floppy diskette's zit.

Ik heb bij domino een groot vel styreen gekocht van 0.25 mm dikte en heb er reeds van gebruikt om de Porsche te voorzien van verbredingen op de wielkasten

attachment.jpg
erg makkelijk te lijmen want het hecht vrij onmiddellijk wegens dat het zo dun is,gelukkig geen doorsmelting gehad,maar ik was uiterst omzichtig met de lijm ook.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
ziet er goed uit
attachment.jpg
het liet zich zeer makkelijk in de goede vorm buigen,das een voordeel ook want zo gaat de zaak ook goed vooruit.
Ook kocht ik tegelijk wat doorzichtig styreen om hier in de Porsche vlakke ruitjes te gaan voorzien vooraan he.
Rond styreen is dr ook bij en word een rollcage mee gemaakt.
Zo en nu slapen,tot de volgende update he.
 
Laatst bewerkt:
ferm.... bumpers vind ek wel geslaagd tot hier toe....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan